نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

2 آذر 1403 1:42 ق.ظ

برای نجات هنر، صنایع خلاق باید ارتباط با جوامع را ایجاد کند

مارک بارت، 26 جولای 2021

من مانند بسیاری از همسالانم بیش از 20 سال است که در رشته خلاقیت کار می‌کنم. در این مدت، من افراد فوق‌العاده با استعدادی را دیدم و با آن‌ها کار کرده‌ام. در رشته خلاقیت، ما تفاوت چندانی با هنرهای خلاق نداریم. هنرمندان ما فقط عناوین مختلفی از جمله «خلاق» ، «استراتژیست»، «کپی رایتر»، «تهیه کننده رویداد» و «سبک» دارند. بوم‌های ما مفاهیم و ایده‌هایی هستند که در کمپین‌های دیجیتالی، بیلبوردها یا تجربیات سیال زنده می‌شوند.

با توجه به روش‌های منعکس کننده فعالیت‌های ما، ما به عنوان یک صنعت باید کارهای بیشتری برای حمایت از فرهنگ و هنر انجام دهیم.

در طی همه‌گیری، از جمله حمایت‌های شرکتی و دولتی، هنرها، از جمله تئاتر، گالری‌ها و نمایشگاه‌ها تا حد زیادی نادیده گرفته می‌شدند. آنچه روزگاری یک حوزه پر رونق بود به یک قلمرو متروک تبدیل شد که برای بقا می‌جنگید.

گزارشی از سوی موسسه گراتان استرالیا نشان داد که تقریباً 75٪ از صنعت هنر در پایان سال 2020 بیکار خواهد بود، با آمار منتشر شده توسط دولت فدرال مشخص می‌شود که از هر پنج کارگر هنری، هنگامی که در ماه مارس پایان یافت، یک نفر هنوز به JobKeeper وابسته است.

این یک صنعت است که از طریق توانایی خود در هدایت اهداف مختلفی از جمله جذب گردشگری، درگیر کردن جامعه و بهبود سلامت و رفاه، در ارتقای اهداف اجتماعی و اقتصادی یکپارچه است. این‌ها همه اهدافی هستند که ما به عنوان صنایع خلاق وظیفه داریم آن‌ها را برای فعالیت‌های مشتری خود تحویل دهیم.

در حین قرنطینه سال گذشته در ملبورن، Ooh Media به خیابان‌ها آمد و از نمایش آثار هنرمندان استرالیایی از گالری تجاری معاصر STATION در سایت‌های کلاسیک OOH خود تجلیل کرد. این قطعات به طور خاص برای کمپین COVID سفارش داده شد، و به هنرمندان بوم نقاشی برای اتصال با تفسیرهایشان از احساساتی که در حین قرنطینه کردن و تجربه انزوا احساس کردند، داده شد.

کایو و ESPN به عنوان بخشی از مبارزات پلی آف NBA، هنرمندان را به صحنه آوردند. با همکاری شش نفر از بزرگترین بازیکنان، صحنه خیابان و هنرهای زیبا در استرالیا، به هر هنرمند سفارش داده شد تا تصویری از یک سوپراستار NBA را تصویر کند.

کمپین‌های خلاقانه یکپارچه مانند این موارد به افزایش آگاهی نه تنها به هنرمند درگیر، بلکه استعدادی که در صحنه هنری استرالیا وجود دارد کمک می‌کند. همچنین به جلب توجه برخی از اعضای حاشیه دار جامعه ما نیز کمک می‌کند.

یکی از این مناطق حاشیه‌ای، جامعه بومی ما است. هنر برای این جوامع درآمدزایی بزرگی دارد: طبق شورای هنر استرالیا، مراکز هنری بومی دورافتاده حدود 53 میلیون دلار فروش هنری داشته‌اند که 30 میلیون دلار به هنرمندان پرداخت شده است. حدود 40 درصد از فروش آثار هنری به این مراکز هنری بومی، که به عنوان قطب‌های جامعه همزیستی دارند، مجدداً سرمایه‌گذاری می‌شود. با این حال، نمایندگی بومی در صحنه هنری استرالیا کمتر از پنج درصد است.

فیس بوک و اینستاگرام با انتشار ابزارها، سازندگان و کسب و کارهای طراحی شده توسط بومیان، یک کمپین آگاهی اجتماعی را با مشارکت NAIDOC در سال 2020 آغاز کردند. وین کوئلیام، عکاس بومی، یکی از این افراد خلاق بود که در مورد چگونگی اجتماعی بودن برای همه این پلتفرم‌ها و تأثیر مثبت بیشتر هنر در جامعه برجسته شد.

زیبایی یک ویدیو یا یک کمپین با دقت بازاریابی این است که موفقیت آن به توانایی آن در برقراری ارتباط پیام‌های هدفمند با مخاطب مورد نظر متکی است و هنگام ادغام هنر، به میزان زیادی از توانایی هنرمند در ضربه زدن به نبض احساسی جامعه بهره می‌برد.

هنر می‌تواند به عنوان عامل ارتباط بین مردم عمل کند. این جایی است که خطوط شروع به ادغام بین صنایع خلاق و هنرمند در صنعت ما می‌شوند. ما به عنوان اعضای صنعت خلاق، باید به فراتر از رسانه‌های سنتی خود نگاه کنیم و رنگی خارج از خطوط داشته باشیم تا شبکه خلاقان خود را به طور گسترده‌تری پشتیبانی کنیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *