نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:01 ب.ظ

نوآوری بین بخشی در فرهنگ و صنایع خلاق

© Skye Studios / Unsplash

همکاری بین بخشی برای متخصصان و خلاقان فرهنگی اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. برخی از کشورهای اروپای مرکزی و شمالی در حال حاضر روش‌های جدیدی برای نوآوری در جامعه و همچنین کارهای خود را کشف می‌کنند و جریان‌های درآمدی جدید ایجاد می‌کنند.

همه گیری ابتکارات و همکاری‌های بین بخشی را در کانون توجه قرار داده و علاقه به چالش‌ها و عوامل موفقیت تعریف شده توسط پیشگامان نوآوری را افزایش داده است. سیاست گذاران و جوامع خلاق آگاه هستند که جهان دستخوش یک تغییر چشمگیر است و می‌تواند همکاری‌های بخشی را برای توسعه رویکردها و محصولات جدید برای خود و جامعه گسترده‌تر تقویت کند. قدرت پروژه‌های موفق بین متخصصان صنعت فرهنگی و خلاق (CCI) در زمینه نوآوری خدمات و محصولات در هنرها، فرهنگ و صنایع خلاق و فراتر از آن می‌تواند با توجه به حمایت از سیاست‌های اخیر در سطح اتحادیه اروپا و به صورت محلی، با دید مثبت بررسی شود. بر اساس نتایج مطالعه «همکاری و نوآوری صنایع فرهنگی و خلاقیت در کشورهای شمالی»، در این مقاله مدل‌های ابتکارات بین بخشی در حوزه‌های کسب و کار و رفاه بحث شده است. این استدلال برای حمایت بیشتر استراتژیک برای به اشتراک گذاری دانش در میان سازمان‌های میانجی و تأمین مالی بلند مدت برای روش‌های کارگزاری ضروری برای ایجاد تیم‌های بین بخشی است که برای حل چالش‌های خاص کار می‌کنند.

 منطقه شمالی، زمینه و دامنه تحقیق

یازده کشور بخشی از منطقه شمالی (ND) هستند: دانمارک، استونی، فنلاند، آلمان، ایسلند، لتونی، لیتوانی، نروژ، لهستان، روسیه و سوئد. این مشارکت در زمینه فرهنگ چهارمین سیاست در ابعاد شمالی (NDPC) است که با هدف بهبود شرایط عملیاتی صنایع فرهنگی و خلاق، پر کردن شکاف بین منابع مختلف بودجه و بخش‌های فعالیت و تقویت همکاری بین صاحبان پروژه، جوامع تجاری متمرکز است.

 تحقیقات میدانی ارائه شده در اینجا شواهدی از نوآوری بین بخشی فعلی را بدون تحمیل طبقه بندی بخش یا انضباط سفت و سخت جمع آوری کرده است. نتایج حاصل از این پروژه شامل تجزیه و تحلیل 121 مطالعه موردی جمع آوری شده در طی هفت ماه است. این تحقیق یک مشاوره مشارکتی در مقیاس گسترده در همکاری با سه رویداد گروه متمرکز متخصصان موضوعی آنلاین را با موضوعات زیر پیشنهاد کرد:

  • بازار مشارکت – اتصال CCI و نوآوری بین بخشی
  • چگونه صنایع فرهنگی و خلاقیت می‌توانند برای بهره مندی متقابل از صنایع سنتی استفاده کنند؟
  • CCIهای درگیر با بهزیستی: ایجاد جوامع فراگیر و جوامع مقاوم.

هر یک از این رویدادها با خلاصه سیاست مربوطه همراه بود و تمرکز موضوعی در چارچوب تحلیلی مطالعه حفظ شد. جمع آوری داده‌ها در سه مرحله با هم تداخل داشتند که شامل یک نظرسنجی آنلاین و یک الگوی مطالعه موردی بود که از طریق پست الکترونیکی منفرد به بیش از 350 گیرنده با دقت انتخاب شده در یازده کشور بین ماه‌های مه و نوامبر سال 2020 ارسال شد.

 عمیق‌ترین ابزاری که در این مطالعه مورد استفاده قرار گرفت مصاحبه مجازی ساختاریافته تا 60 دقیقه بود. در کل، 23 جلسه مجازی با واسطه‌ها و کارشناسان منطقه شمالی درگیر شدند. این موارد با نمایندگان ابتکارات متقابل نوآوری، سیاست گذاران، انکوباتور CCI، کسب و کارها و متخصصان خلاق برگزار شد.

121 مورد جمع آوری شده در سه نوع اصلی ابتکار عمل نوآوری بین بخشی مربوط به گروه‌های متمرکز متخصص در طول پروژه، گروه بندی و تحلیل شدند.

 اتصال CCI و نوآوری بین بخشی

بخش بزرگی از موارد نقشه برداری شده (35٪ از آنها) به نوآوری بین بخشی در چارچوب یک هدف کلی برای بهبود ارتباط بین متخصصان CCI، سازمان‌های CCI و سایر بخش‌ها (که توسط مشاغل در زمینه محلی، خوشه‌های شهری یا صنعتی نشان داده می‌شود، می‌پردازد. ) در اوایل بررسی، مشخص شد که انکوباتورها، هاب‌ها و سیستم عامل‌های CCI در دهه گذشته راه را برای این منطقه جدید هموار کرده‌اند. بنابراین، اکنون برخی از آن‌ها برنامه / طرح ابتکاری نسل دوم را اجرا می‌کنند. یکی از آن‌ها Creve فعالیت خلاق است.

Creve توسط دانشگاه علمی کاربردی Humak در فنلاند مدیریت می‌شود. این شبکه دارای یک شبکه قدرتمند در سطح کشور و علاوه بر یک پایگاه دانش جامع است که طی یک دهه از طریق مشارکت با دانشگاه‌های دیگر، ارگان‌های عمومی و مشاغل CCI، عمدتا شرکت‌های کوچک و متوسط SME ساخته شده است.

در پروژه Creve 2.0، با بودجه ESF هفت شریک از فنلاند خدمات جدید تجارت دیجیتال را برای کارآفرینان فرهنگ و صنایع خلاق ایجاد کرده‌اند و همکاری شبکه سراسری را برای تقسیم صلاحیت بین مناطق منطقه‌ای افزایش داده‌اند.

 یکی از حوزه‌های اولویت این مطالعه، تجزیه و تحلیل چالش‌های کلیدی مربوط به نوآوری بین بخشی در CCI است که با آزمایش‌های اولیه روبرو شده است. تجربه Creve با برنامه شتاب دهنده صلاحیت کسب و کار آزمایشی 2020 خود، که در آن شرکا باید به دنبال یک راه حل برای یک پرونده تجاری واقعی بودند، ثابت کرد که ایجاد یک مسابقه مناسب برای همکاری بین بخشی زمان بر است. در حقیقت، تقریباً به همان تعداد ماه برنامه خود آنلاین نیاز داشت. پس از مطابقت، همکاری شرکای درگیر در این روند روان بود. چنین مرحله اولیه آشنایی با یکدیگر و ایجاد یک رابطه بارها و بارها به عنوان پیش شرط هر برنامه موفق مشترکی که توسط تجربیات در سراسر منطقه به اشتراک گذاشته شده است، نشان داده شده است.

سی و دو مورد از گروه تحت حوزه نوآوری بین بخشی مربوط به رفاه در متن مطالعه نیز این موضوع را ثابت کرد. یکی از آن‌ها توسط استارت آپ مانهایم در هدایت فناوری پزشکی و خوشه های صنعت موسیقی (صنعت موسیقی و فناوری پزشکی. گروه کاری میان رشته‌ای در زمینه عملکرد با هوشیاری کامل) به تصویر کشیده شده است. این پروژه آزمایشی با استفاده از سیستم نظارت در گوش، فناوری جدیدی را برای عملیات تومور مغزی آزمایش کرد. این دستگاه به بیماران امکان گوش دادن به موسیقی و شنیدن صدای فقط یکی از تیم پزشکی را در حین عمل با هوشیاری کامل می‌دهد. این عملکرد نظارت بر وضعیت مرکز زبان مغز را تسهیل می‌کند و به جراحان اجازه می‌دهد بدون اینکه بیمار آن‌ها را بشنود، ارتباط برقرار کنند. محصولات جدید و حق ثبت اختراع بر اساس روند / روش کار متفاوت و اثبات مفهوم آزمایش شده در طول پروژه‌ها است.

از بین بردن شکاف زبان چالشی بود که در مرحله اولیه این پایلوت، هنگامی که پزشکان، مهندسان، هنرمندان و خلاقان نیاز به گفتگو و غلبه بر اختلافات داشتند، با آن روبرو شد. تیم استارت آپ مانهایم به عنوان یک واسطه عمل کرد و کلیدی در این روند بود. عامل موفقیت، هم ترازی بخش‌های مختلف برای اطمینان از شناخت تخصص آن‌ها از زمینه دیگر است. این پیش شرط همکاری بین بخشی است و اولین مرحله همان مرحله‌ای است که برای آن لازم است. کوپن‌ها گام دوم خوبی است که ممکن است هر بخشی را تحریک کند تا با نوآوری‌های CCI شروع به نوآوری کند.

 سومین چالش رایج برای همه پیشگامان، تأمین اعتبار برای تلاش اصلی برای طراحی مدل، یافتن اولین شرکای علاقه مند و آزمایش اولین فعالیت‌های همکاری با مشتریان، اعم از خصوصی یا عمومی بود. بودجه مداوم از سوی تأمین کنندگان اصلی با استراتژی قوی برای ایجاد شبکه‌ها، همکاری‌ها و خدمات موثر و مداوم مورد نیاز بود. به گفته پیشگامان نوآوری بین بخشی، پایلوت و نمونه هایی که نوآوری بین بخشی منجر به نتایج ملموس می‌شود ابزار بسیار موثری هستند.

استدلال قدرتمند سهم صنایع فرهنگی و خلاق در توسعه پایدار توسط 121 مورد تحت پوشش این پروژه ارائه می‌شود که از ابتکارات منطقه‌ای در مقیاس بزرگ نوآورانه صنایع سنتی، مانند دایره طراحی EcoDesign (4.0) تا شرکت‌های غیرانتفاعی که با طراحی دقیق اکوسیستم‌هایی که تولیدکنندگان داخلی و بین المللی را به هم پیوند می‌دهد، رشد می‌کنند.

علاوه بر اینکه شبکه موثر از عوامل حیاتی است، همه موارد نمونه‌های موفقیت بر اهمیت ارتباطات و استفاده از نظارت، لیست چک و شاخص‌ها برای درک، آزمایش و نشان دادن تأثیر ابتکار عمل از ابتدا تأکید می‌کنند. نکته قابل توجه این است که فاکتورهای رشد نیز در نوآوری‌های نرم یافت می‌شوند که نقش‌ها و زنجیره‌های ارزش را تغییر می‌دهند. پروژه‌های نوآوری نه تنها برای سازمان‌های هنری و فرهنگی بلکه برای حل چالش‌های دامنه وسیع‌تری که به اشکال پایدار تولید، مصرف و زندگی مرتبط هستند ضروری هستند.

https://www.artsmanagement.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *