نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

2 آذر 1403 3:50 ق.ظ

لزوم تمرکز بر مراکز نوآوری و به‌روزآوری صنعت لوازم‌خانگی

لزوم تمرکز بر مراکز نوآوری و به‌روزآوری صنعت لوازم‌خانگی

۲۱-۴-۱۴۰۰ تهران- ایرنا- دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران گفت: تمرکز بر ایجاد و توسعه مراکز نوآوری، به‌روزآوری لوازم‌خانگی تولیدی کشورمان و کاهش فاصله تکنولوژیکی با پیشگامان این صنعت در جهان را به دنبال خواهد داشت.

«عباس هاشمی» امروز (دوشنبه) در حاشیه آیین افتتاح مرکز نوآوری و شتاب‌دهی لوازم‌خانگی در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: ایجاد مراکز نوآوری در صنعت لوازم‌خانگی به عنوان یکی از صنایع پیشران، ۱۰۰ درصد الزامی است، زیرا با توجه به مطرح بودن اقتصاد بدون نفت، بحث صادرات لوازم‌خانگی جایگاه ویژه‌ای پیدا خواهد کرد.

وی بیان‌داشت: برای داشتن صادرات پایدار در این حوزه، وجود مراکز نوآوری و ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان نقشی تعیین‌کننده خواهد داشت.

این مقام صنفی یادآور شد: با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری، این انجمن موفق شد تا کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم‌خانگی را ایجاد کند که یکی از کارهای اصلی این کانون، تمرکز بر اتصال بخش‌های آکادمیک، مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان با بدنه صنعت است.

وی با اشاره به فاصله اندک محصولات لوازم‌خانگی ایرانی در مباحث پایه با محصولات روز جهان، تفاوت اصلی آنها را در یک سری آپشن‌ها و امکانات، استفاده از مواد فناور، تکنولوژی نانو و غیره عنوان کرد.

هاشمی خاطرنشان‌کرد: این خلا و فاصله، با ایجاد مراکز نوآور و ورود شرکت‌های استارتاپی به این مراکز، قابل کم شدن است، زیرا پتانسیل‌های لازم در این زمینه در کشورمان وجود دارد.

داخلی‌سازی ۶۵ درصدی تولید یخچال

همچنین، «محمدحسین منصوری» مدیرعامل یکی از برندهای لوازم‌خانگی کشورمان در این مراسم به ایرنا گفت: اکنون متوسط عمق ساخت داخل یخچال‌های تولیدی این شرکت به ۶۰ تا ۶۵ درصد رسیده است.

«محمدحسین منصوری» افزود: اکنون تنها آن دسته از قطعات و تجهیزاتی که به هیچ عنوان در داخل کشور تولید نمی‌شوند را وارد می‌کنیم که قطعاتی همچون کمپروسور اینورتر، فن‌موتورها، بردهای الکترونیک یخچال و حتی قسمتی از فوم یخچال از دیگر کشورها به‌ویژه چین و کره جنوبی وارد می شود.

این تولیدکننده لوازم‌خانگی خاطرنشان‌کرد:‌ در مقام مقایسه، نسبت به دو سال و نیم پیش محصولات با داخلی سازی حداکثر ۳۵ درصدی و واردات ۶۵ درصدی تولید می‌شد، اما امروز ضمن بالا بردن عمق ساخت داخل، تولیدات از کیفیت به‌روزی نیز برخوردارند.

وی، احیاء برجام را گامی بزرگ برای توسعه کمی و کیفی محصولات این شرکت برشمرد و تصریح کرد: این شرکت آمادگی دارد تا در صورت اجرایی شدن مجدد برجام و برداشته شدن تحریم‌ها، سالیانه ۲۰ تا ۲۵ درصد به تولید خود بیافزاید و تا دو سال و نیم آینده تولید یخچال خود را به ۴۵۰ هزار دستگاه برساند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *