نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 3:57 ب.ظ

ده ابزار محبوب کانبان برای مدیریت گردش کار

29 اکتبر 2020 سارا وایت

Kanban یک سیستم مدیریت گردش کار ساده است که هدف آن کمک به کسب و کارها برای دستیابی به حداکثر بازده در پروژه‌های خود و در توسعه محصول است. این روش معمولاً در توسعه نرم‌افزار مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما همچنین برای کمک به شرکت‌ها در بهبود فرآیندهای گردش کار در داخل و خارج از فناوری اطلاعات طراحی شده است. به طور معمول، یک Kanban شامل چهار ستون برای دسته بندی وضعیت وظایف و اولویت‌های فردی، از جمله انتظارنوبت، در حال انجام، تکمیل‌شده و تمام‌شده است. با تکمیل وظایف یا پیشرفت آن‌ها تا زمانی که به هرکدام رسیدگی نشود، آن‌ها در سراسر خط منتقل می‌شوند.

با استفاده از تخته Kanban و کارت‌های آن، کسب و کارها می‌توانند بازنمایی‌های تصویری از روند کار ایجاد کنند، وظایفی را به اعضای خاص تیم اختصاص دهند و کارهای عقب مانده  و انجام شده را مشاهده کنند. اگرچه ممکن است یک تخته سفید برای تیم‌های کوچکتر با استفاده از Kanban کار کند، اما اگر قصد دارید Kanban را در سراسر سازمان یا در مقیاس وسیع‌تری پیاده سازی کنید، ابزارهای زیادی وجود دارد که برای یکپارچه‌سازی فرایند تا حداکثر ممکن طراحی شده است. نرم افزار و ابزار Kanban همچنین یک تجربه همکاری را ارائه می‌دهد که می‌تواند به همه افراد امکان دسترسی به یک صفحه دیجیتال Kanban را برای پیگیری وظایف و اولویت‌ها هنگام حرکت از نقطه انتظار را به پایان برساند.

صدها نرم افزار گردش کار و ابزار Kanban در بازار وجود دارد که هرکدام مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و خدمات خاص خود را دارند، بنابراین یافتن تناسب برای سازمان شما تحقیقات زیادی را می‌طلبد. برای کمک به شما در شروع کار، در اینجا چند ابزار محبوب Kanban ارائه شده است.

Trello یکی از محبوب ترین ابزارهایی است که برای مدیریت Kanban و گردش کار مورد استفاده قرار می‌گیرد -با بیش از17000 کاربر و امتیاز 4.5 ستاره (از 5)، بیشترین بازبینی ابزار Kanban در نرم‌افزار مشاوره است. این معمولاً توسط تیم‌های توسعه نرم افزار چابک استفاده می‌شود، اما همچنین برای استفاده در بازاریابی، فروش، پشتیبانی و منابع انسانی طراحی شده است. این مورد ابزارهای مشترکی را ارائه می‌دهد تا کاربران بتوانند تقویم‌ها، یادآوری‌ها، وظایف و مهلت‌های تعیین‌شده را به اشتراک بگذارند. همچنین کاربران می‌توانند در مورد وظایف اظهار نظر کنند و یا دیگران را در مورد پیشرفت آن در گردش کار به روز کنند. این یک گزینه عالی برای تیم‌های بزرگ یا پروژه‌هایی است که در بخش‌های مختلف پخش می‌شود. همه ذینفعان می‌توانند در جریان پیشرفت پروژه و انجام وظایف قرار بگیرند، ایده‌های جدید یا به روزرسانی‌هایی را به اشتراک بگذارند و در طول دوره توسعه یا چرخه عمر پروژه، بازخورد واقعی داشته باشند.

جیرا

جیرا خود را به عنوان ابزار توسعه نرم افزار که بیشتر مورد استفاده تیم‌های چابک است، معرفی می‌کند، با تمام ویژگی‌هایی که شما برای برنامه ریزی، ردیابی و انتشار نرم افزاری عالی نیاز دارید. رابط کاربر تمیز و ساده است، دارای یک صفحه Kanban مستقیم و ویژگی های مشترک است. شما می‌توانید از بین گردش‌های کاری از پیش تعیین‌شده یکی را انتخاب کنید یا گردش کار خود را ایجاد کنید که در مورد نحوه کار تیم شما طراحی شده باشد. شما همچنین می‌توانید نقشه راه‌های نرم‌افزاری در جیرا ایجاد کنید که به IT کمک می‌کند روند توسعه را با اهداف سازمانی همسو کند. جیرا با بیش از 3000 برنامه دیگر ادغام می‌شود، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا تجربه‌ای متناسب با تیم‌های خود ایجاد کنند. همچنین جیرا با نزدیک به 9400 بررسی و امتیاز 4.4 در بین نرم‌افزارهای مشاور Kanban در نرم افزار مشاوره مورد بررسی قرار گرفته است.

https://www.cio.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *