نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 7:51 ق.ظ

۳۵ طرح نوآورانه حوزه آب و انرژی حمایت می‌شود

۱۳-۲-۱۴۰۰-به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان مرجعی مطمئن و قابل اتکا برای اتصال طرح‌ها و ایده‌های حوزه آب و انرژی به صنعت محسوب می‌شود و بر اساس همین ماموریت و رسالتی که بر عهده دارد، از طرح‌های خلاق و نوآورانه‌ای که بتواند تاثیری مثبت در توسعه این صنعت حیاتی داشته باشد و گامی اثرگذار در این جهت بردارد حمایت می‌کند.

بر همین اساس افراد حقیقی و حقوقی طرح‌های نوآورانه و فناورانه خود را به این ستاد ارسال می‌کنند تا پس از بررسی‌های تخصصی، شرایط برای توسعه بازار و تجاری‌سازی آن‌ها فراهم شود. سال گذشته نیز با همین رویکرد حدود ۴۶ طرح فناورانه به این ستاد ارسال شد که پس از بررسی‌های تخصصی و علمی، ۱۴ مورد آن‌ها به تایید نهایی رسید.

طرح‌هایی در حوزه «فناوری‌های پیشرفته انرژی»، «توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی»، «توسعه فناوری گرمایش و برق»، «طراحی توربین بادی»، «سیستم روشنایی خورشیدی» و «تجاری سازی یافته‌های پژوهشی».

مهم‌ترین دستاورد شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور را می‌توان باور عمومی جامعه و مدیران به توان و قدرت نفوذ ایده‌های نوآورانه و خلاقیت‌ها در توسعه کشور و پاسخ به نیاز‌های کشور دانست. امروز برای بقا و پیشرفت و حتی حفظ وضع موجود باید جریان نوجوئی و نوآوری را در تمام حوزه‌ها جاری و ساری کرد تا از رکورد و نابودی آن‌ها جلوگیری شود. بهره گرفتن از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها ضامن حفظ بقای صنایع مختلف است. به همین دلیل باید به این جریان نوظهور در کشور بها داد و با اتکا به آن روند توسعه یافتگی کشور را دنبال کرد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *