نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 12:19 ق.ظ

چرا کمبود تراشه نیمه هادی می تواند چیز خوبی باشد؟

توسط مولی کالاهان ، دانشگاه شمال شرقی21 آوریل 2021

کمبود تراشه های نیمه هادی که به عنوان مغز دستگاهها در میلیون ها دستگاه الکترونیکی عمل می کنند ، تولید همه چیز از اتومبیل گرفته تا تلفن های همراه را متوقف کرده و شرکت ها را برای خرید هرچه بیشتر تراشه ها ، قبل از اتمام موجودی خود ، با توقف مواجه می کند.

کارشناسان انتظار دارند که این کمبود دو سال به طول انجامد و در کوتاه مدت قیمت محصولات را افزایش می دهد. اما این موضوع می تواند نوآوری و تفکر دوباره  نسبت به زنجیره تأمین جهانی را همانطور که ما می شناسیم تحریک کند ،  این موضوع را مهندسان و مدیریت زنجیره تأمین شمال شرقی می گویند.

نادا سندرز ، استاد برجسته مدیریت زنجیره تأمین در شمال شرقی ، می گوید: “در کوتاه مدت ، هیچ شکی وجود ندارد که ما شاهد کمبودهای گسترده ای باشیم.” “این یک نمونه عالی از نحوه کار زنجیره های تأمین است – یک محصول ساده می تواند کل مجموعه را متوقف کند.”

آنچه با تأخیر موقتی در تولید تراشه از کارخانه های تعطیل شده در طی بیماری همه گیر COVID-19 آغاز شد ، به یک بحران کامل تبدیل شده است: با توزیع واکسن ها و شروع باز شدن بازارهای جهانی ، افزایش تقاضای مصرف کننده از ظرفیت محدود کارخانه ها برای ساخت تراشه پیشی گرفته است .

شرکت هایی که از تراشه های موجود در کالاهای خود استفاده می کنند ، از جمله جنرال موتورز و فورد – جایی که از تراشه های نیمه هادی برای تنظیم دمای موتور و تثبیت سیستم های تعلیق در وسایل نقلیه با تکنولوژی پیشرفته استفاده می شود – مجبور به کاهش تولید شده اند. ساندرز می گوید؛  هنوز برای درک واقعیت ازکمبودهای گسترده و افزایش قیمت در شرایط زمانی کافی نخواهد بود.

او می گوید: “همه برای تأمین  تراشه مورد نیاز در حال جنگ هستند ، اما فقط مقدار بسیار زیادی وجود ندارد.” “ما یک کسری بسیار چشمگیر داریم ، و من نمی بینم که این وضعیت به سرعت برگردد. شما نمی توانید زنجیره تأمین را به این سرعت بازسازی کنید.”

این اولین باری نیست که بیماری همه گیر طی سال گذشته زنجیره های عرضه جهانی را مختل می کند: ماسک ، ضد عفونی کننده دست ، سواب پنبه و حتی دستمال توالت در هر زمان یا دوره دیگری کمبود داشتند. سندرز می گوید ، کمبود تراشه نیمه هادی ممکن است در نهایت قطره نهایی باشد که باعث تغییر در کل سیستم می شود.

وی می گوید: “این هدفی والا ، اما مهم است که مجدداً وابستگی خود را به منابع جهانی ارزیابی کنیم.” “ایالات متحده در بخشهای صنعتی بی اثر باقی مانده است و وارد نمودن برخی از تولیدات در میان مدت و بلند مدت یکی از جوابها خواهد بود.”

تولید به قدری در سراسر دنیا بهم پیوسته است که تقریباً برای هر کشوری غیرممکن است بتواند هر آنچه شهروندان خود نیاز دارند را تولید کند .او می گوید: “ما از نظرمدیریت زنجیره های تأمین پیچیده بسیار دور شده ایم و آنها به قدری ضعیف شده اند که تقریباً هیچ موجودی اضافی در هیچ جایی وجود ندارد ، زیرا اوضاع برای مدت طولانی بسیار غیرقابل پیش بینی بوده است.”

ماتئو رینالدی ، استاد مهندسی برق و کامپیوتر در شمال شرقی می گوید ، کمبود تراشه های نیمه هادی همچنین ممکن است باعث ایجاد نوآوری در فناوری تراشه شود.او می گوید: در طول نیم قرن گذشته ، فناوری تراشه های نیمه هادی بر اساس اندازه هدایت شده است: تراشه های کوچکتر و کوچکتر که با ترانزیستورهای بیشتر و بیشتر مخترعان را قادر به پیش بینی تکرار فناوری و طراحی تراشه کرده است.

وی می گوید ، اما تولیدکنندگان به مرحله ای رسیده اند که هزینه تولید حتی تراشه های قدرتمندتر و کوچک تر ، استفاده های احتمالی از چنین فناوری را کمتر می کند.

رینالدی می گوید: “ما در آستانه دوره جدیدی از نوآوری فناوری هستیم که فراتر از مقیاس گذاری ترانزیستور است.”

رینالدی می گوید ، سیستم های نانو در دستگاه های مورد نیاز و نیز محاسبات کوانتومی ادغام شده اند. چنین فناوری اکنون وجود دارد ، اما مخترعان هنوز نتوانسته اند نحوه استفاده از آن را برای ایجاد نسل جدیدی از لوازم الکترونیکی دریابند.

رینالدی می گوید: “فناوری نانو اکنون محلی است که ترانزیستورها 50 سال پیش بودند.” یعنی: آنها وجود دارند ، اما در بسیاری از طرحهای اصلی ادغام نشده اند.

رینالدی می گوید: “تمایل الکترونیکی ما به حس ، محاسبه و ارتباط برقرار می شود.” “ما باید چیزی اختراع کنیم که بتواند پیشرفت کند.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *