نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 9:11 ق.ظ

شراکت ناسا و کالیفرنیا در پروژه ماهواره ای نقشه برداری متان

20 آوریل 2021

ایالت کالیفرنیای آمریکا در یک پروژه 100 میلیون دلاری (83 میلیون یورویی) برای استفاده از ماهواره ها برای تعیین دقیق انتشار گازهای گلخانه ای از منابعی مانند پالایشگاه های نفت و نیروگاه ها ، با ناسا همکاری کرده است.

این مشارکت ، که شامل شرکت ماهواره ای Planet و چهار نهاد دیگر است ، دو ماهواره اول خود را در سال 2023 پرتاب می کنند. این پروژه می تواند به جلوگیری از فشار بیشتر بر صنایع آلوده کننده سنگین ، که قبلا توسط سرمایه گذاران و گروه های زیست محیطی هدف قرار گرفته اند ، برای پاکسازی کمک کند.

استفاده از فناوری ماهواره برای شناسایی منابع بزرگ متان – که در کوتاه مدت تا 80 برابر قوی تر از CO2 است – در حال رایج شدن است. دانشمندان می گویند شناسایی آنها برای ایجاد کاهش میزان انتشار ضروری است.

این پروژه به عنوان بخشی از سازمان غیرانتفاعی Carbon Mapper فعالیت می کند ، که توسط سازمان های خیریه از جمله شهردار سابق نیویورک و مایکل بلومبرگ غول رسانه ای تأمین می شود.

ماهواره ها از فناوری توسعه Nasa استفاده می کنند که برای اولین بار دارای مقیاس و دقت برای یافتن و اندازه گیری میزان انتشار در تأسیسات مجزا است.در حال حاضر از دیگر فناوری های ماهواره ای برای نقشه برداری و نظارت بر انتشار گازهای گلخانه ای در مناطق جغرافیایی بزرگتر استفاده می شود.

داده های انتشار به صورت عمومی به اشتراک گذاشته می شود اما شرکت ها می توانند برای دسترسی زودهنگام مشترک شوند و به آنها اجازه می دهند در صورت لزوم سریعاً تغییرات را انجام دهند.

ریلی دورن ، مدیر عامل شرکت Carbon Mapper ، گفت که این پروژه “تحول آفرین” خواهد بود ، و افزود “علاقه چشمگیری به استفاده از این نوع فناوری” برای تعیین میزان انتشار وجود دارد.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *