نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 9:35 ب.ظ

فرودگاه های رم پیشتاز در اروپا برای دستیابی به بالاترین اعتبار کاهش کربن

Aeroporto Leonardo da Vinci. Source: Aeroporti di Roma

توسط استیون گیسلام12 آوریل 2021

کل نگار – ۵-۲-۱۴۰۰ – مجری فرودگاه های Fiumicino و Ciampino رم ، Aeroporti di Roma ، اولین کسی است که در اروپا موفق به رسیدن به سطح 4+ “انتقال” برنامه اعتباربخشی کربن فرودگاهی شده است –

برای دستیابی به این سطح  ، فرودگاه ها باید انتشار CO2 را مطابق با اهداف آب و هوایی جهانی کاهش دهند ، سایر اپراتورهای فعال در سایت فرودگاه را نیز تحت تأثیر قرار دهند تا میزان انتشار را کاهش دهند و هرگونه انتشار باقیمانده را با اعتبار قابل اعتمادی جبران کنند.

تاکنون ، فقط دو فرودگاه دیگر در جهان به سطح 4+ رسیده اند – Dallas Fort Worth International در ایالات متحده و Delhi Indira Gandhi International در هند. فرودگاه بین المللی کریستچرچ در نیوزیلند به سطح 4 “تحول” رسیده است.

Aeroporti di Roma اولین گواهینامه اعتبار سنجی کربن فرودگاه را در سال 2011 به دست آورد و از آن زمان این شرکت به طور مداوم میزان انتشار خود و همچنین برنامه های کاهش گسترده تر را در سیستم فرودگاه انجام می دهد.

فرودگاه Fiumicino رم – که به آن فرودگاه لئوناردو داوینچی نیز می گویند – از سال 2013 خنثی از نظر کربن بوده و اندکی بعد Ciampino به آن پیوست.

این شرکت همچنین برنامه های خود را برای از بین بردن تمام CO2 و دستیابی به انتشار صفر خالص تا سال 2030 – بیست سال جلوتر از منحنی جهانی – ارائه داده است.

مدیرعامل شرکت Aeroporti di Roma ، مارکو Troncone گفت: “این شناخت قابل توجه ، تعهد قوی ما به مسائل زیست محیطی و تمایل ما به ادامه این مسیر را براورده می کند ، که باید به طور فزاینده ای پایداری و نوآوری را در تجارت اصلی خود ادغام کنیم.”

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *