نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:41 ق.ظ

اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری «خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت» منصوب شدند

۲۹-۱-۱۴۰۰ به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در پی بستری برای صادرات محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی به کشور‌های منطقه، ایجاد خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در خارج از کشور را در دستور کار قرار داده است و تا کنون با ایجاد این مراکز در سوریه، چین، کنیا، ارمنستان و ترکیه، زمینه برای توسعه دیپلماسی فناوری و صادرات ایران‌ساخت فراهم شده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری نیز اعضای راهبردی شورای سیاستگذاری این خانه‌ها را منصوب کرد تا روند توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و خلاق به دیگر کشور‌ها با توسعه تعامل‌ها تسهیل شود.

بر اساس این احکام، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری مهدی قلعه‌نوی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری و راهبری، پرویز کرمی دبیر شورای سیاستگذاری و راهبری خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت منصوب شدند.

ستاری همچنین محمدصادق خیاطیان، اسماعیل قادری‌فر و حسین اسفندیاری را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت منصوب کرد.



در متن احکام معاون علمی و فناوری رییس جمهوری آمده است:

اکنون که به لطف خدا و با همت و تلاش فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کشور که با تولیدات ایرانساخت و کاربردی دارای بالاترین استاندارد‌های جهانی و نیز خدمات بسیار متنوع نوآورانه و خلاقه را عرضه می‌کنند، گام بعدی زیست‌بوم در توانمندسازی و توسعه آن‌ها، تسهیل‌گری و فرهنگ‌سازی در امور صادرات محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی است.

از این رو، یکی از بهترین پلتفرم‌های حمایتی و تسهیل‌گری، تاسیس خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری در ایران و دیگر کشورهاست که نیازمند طراحی همه جانبه و مدیریت دقیق و هم افزا می‌باشند.»

خانه‌های خلاق به عنوان بستری برای ورود محصولات دانش‌بنیان و خلاق به بازار‌های جهانی است و در این راستا، خانه نوآوری و فناوری ایران در دیگر کشور‌ها که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی می‌شود این خانه‌ها میزبان خلاقیت‌ها و نوآوری‌های ایرانی شده است تا زمینه صادرات محصولات فناورانه کشورمان به بازار داخلی دیگر کشور‌ها را فراهم کند.

نمایشگاه مرکزی و دائمی خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و در ۳ طبقه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به زودی گشایش می‌یابد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *