نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 11:23 ب.ظ

شبیه سازی ناوگان خودران ، استقرار آنها در شهرها را نزدیکتر می کند.

15 مارس 2021توسط هیلی دونینگ ، کالج امپریال لندن

محققان  با استفاده از داده های دنیای واقعی ، تأثیرات ناوگان خودران را شبیه سازی کرده و پیشنهادهایی را برای استقرار بهینه آنها در شهرها ارائه داده اند.این شبیه سازی ها تأثیر بالقوه ناوگان وسایل نقلیه مستقل (AV) بر ازدحام ، انتشار گازهای گلخانه ای ، حمل و نقل عمومی و خدمات تقسیم مسافران را نشان می دهد.

این تیم با استفاده از داده های دنیای واقعی و طیف وسیعی از پارامترهای خدمات و الگوریتم های مدیریت ناوگان ، ده ها هزار سناریوی ممکن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. هدف این است که اطمینان حاصل شود که چنین خدماتی به طور کارآمد و سودآوری انجام می شود در حالی که اثرات ناگوار را به سایر روش های حمل و نقل ، مانند سفر فعال و پایدار کاهش می دهد ، در حالی که استقرار آنها را در خیابان های شهرها در سراسر جهان را یک قدم جلوتر می برد .

محققان آزمایشگاه سیستم های حمل و نقل و لجستیک (TSL) ، بخشی از گروه مهندسی عمران و محیط زیست در کالج امپریال لندن ، در پروژه ای به نام SHIFT ، با بودجه 1.58 میلیون پوندی اعطا شده ، به شرکت نرم افزاری AV Oxbotica پیوستند. مرکز وسایل نقلیه متصل و خودمختار و از طریق Innovate UK تحویل داده می شود.

حمل و نقل لندن (TfL) نیز اعضای کنسرسیوم بودند ، داده هایی را برای کمک به درک نحوه استقرار AV ها در مناطق مختلف لندن و نیاز به هرگونه استقرار برای کار در جهت حمایت از هدف اصلی استراتژی حمل و نقل شهرداری لندن ارائه می دهند. بر این اساس تا سال 2041 ، 80 درصد از تمام سفرهای لندن پیاده ، با دوچرخه یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی انجام می شود و کیفیت هوای لندن بهبود می یابد.

همکاران پروژه گزارش استقرار خودمختار SHIFT را منتشر کرده اند که شامل جزئیاتی از شبیه سازی های تیم امپریال است و اولین راهنماهای ایمنی راننده را در نوع خود ، یک کتابچه راهنمای ساخت AV و یک چارچوب زیرساخت داده برای کمک به اپراتورها برای نمایش وضعیت های AV ارائه می دهد.

دکتر Panagiotis Angeloudis ، متخصص در سیستم های حمل و نقل و تدارکات در کالج امپریال لندن ، گفت: “استفاده از فن آوری های اتومبیل مستقل این امکان را دارد که تحرک در شهرهای جهان را متحول کند. از طریق پروژه SHIFT ، ما فرصتی برای بررسی پتانسیل آنها داشتیم که در جزئیات بی سابقه ای بر بقیه شبکه حمل و نقل تأثیر می گذارد.

“با استفاده از ابزاری که ما توسعه داده ایم ، ذینفعان اکنون می توانند برای به کارگیری فناوری های خودکار خود برنامه ریزی بهتری داشته و برای آینده آمادگی بیشتری داشته باشند.”

“دوقلوی دیجیتال”

دکتر مارک استتلر ، مدرس ارشد حمل و نقل و محیط زیست و یکی از محققان امپریال در این پروژه گفت: “مدیریت صحیح ناوگان اتومبیل های خودمختار برای به حداقل رساندن مصرف انرژی و تأثیرات زیست محیطی ضروری است. ما می خواهیم از ظرفیت بالقوه استفاده کنیم.

این تیم می گوید که شبیه سازی های آنها یک دستاورد در ارائه “دوقلوی دیجیتال” از محیط عملیاتی است ، و امکان آزمایش سناریوهای مختلف را بدون انتظار برای در دسترس بودن و استفاده از فن آوری های جدید فراهم می کند. بنابراین ، می تواند در سایر مشکلات حمل و نقل مانند نحوه برق رسانی به سایر اشکال حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس های شهری و حتی تحولات آینده مانند استقرار تاکسی های هوایی مستقل قابل استفاده باشد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *