نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 12:41 ق.ظ

تسریع در تولید هوشمند ، ارزش رویکرد اکوسیستمی

25 ژانویه 2021

یک مطالعه Deloitte and Manufacturers Alliance  برای بهره وری و نوآوری  نشان می دهد اکوسیستم ها می توانند مزیت رقابتی برای تولیدکنندگانی که با اختلال مداوم روبرو هستند ایجاد کنند.

ما باید با توضیح منظور از “اکوسیستم” در اصطلاح ساخت هوشمند شروع کنیم. اساساً ، یک اکوسیستم زمانی شکل می گیرد که نهادهای مختلف برای حل چالش های مشترک ، رسیدن به اهداف مشترک و ایجاد ارزش بیشتر و دستیابی به نتایج نمایی ، به طرق معنی دار گرد هم آیند. زیربنای همه اینها مفهوم همکاری و همکاری است.

چرا این موضوع مهم است؟

اختلال مداوم و مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر کرونا، فوریت  موضوع را تولیدکنندگان برای تسریع در ابتکارات تولید هوشمند برای رقابت در آینده را افزایش داده است. گزارش جدید Deloitte و تولیدکنندگان اتحاد برای بهره وری و نوآوری (MAPI) ، “تسریع در تولید هوشمند: ارزش رویکرد اکوسیستم” ، چگونگی تأثیر ابتکارات تولید هوشمند توسط کرونا را بررسی می کند و روش اکوسیستم را برای کمک به شرکت ها پیشنهاد می دهد که البته ، تحول دیجیتال را تسریع کرده و بهره وری و عملکرد را هدایت کنید.

به عنوان بخشی از این مطالعه ، Deloitte و MAPI بیش از 850 نفر از مدیران شرکت های تولیدی را در 11 کشور آمریکای شمالی ، اروپا و آسیا مورد بررسی قرار دادند که نشان دهنده رد پای کارخانه هایی با حدود 10 هزار موضوع و محل تاسیساتی است.

نتایج اصلی برای انگلستان

  • اکوسیستم های تولیدی در حال تسریع در تحول و نتایج دیجیتالی هستند ، به گونه ای که طرحهای کسب و کار اوایل قرن رشد دو برابر درآمد ، بلوغ دیجیتال و ارائه محصول / خدمات جدید نسبت به سایر محصولات مشابه خود را دارند.
  • نود و سه درصد از تولیدکنندگان انگلستان معتقدند ساخت اکوسیستم های گسترده در سرتاسر فرایندهای تولید می تواند به شرکت آنها برای حفظ رقابت کمک کند.
  • شصت و هفت درصد از تولیدکنندگان نظرسنجی با اهمیت روزافزون اکوسیستم ها برای تحقق کامل تولید هوشمند و اهداف دیجیتالی خود موافقت کردند.
  • براساس شرایط اقتصادی فعلی ، چهل و هفت درصد پاسخ دهندگان به سرمایه گذاری های هوشمند تولیدی خود ادامه می دهند.
  • چهل و دو درصد از بودجه کل کارخانه به ابتکارات تولید هوشمند اختصاص یافته است.

کرونا و دستیابی به سودآوری همچنان دو نگرانی بزرگ است.

بیش از 70 درصد از رهبران تولیدی مورد بررسی ، نسبتاً تحت تأثیر همه گیری بر عملیات ، عرضه و تقاضا و همچنین دستیابی به اهداف سودآوری ، نگران یا بسیار نگران هستند. از بسیاری جهات ، این عدم اطمینان بر اهمیت روزافزون اتخاذ ابتکارات تولید هوشمند که می تواند چابکی ، سرعت و عملکرد را هدایت کند ، تأکید می کند.انتظار می رود سرمایه گذاری در تولید هوشمند افزایش یابد و سهم بیشتری از بودجه را به خود اختصاص دهد.

در یک نظرسنجی جداگانه از مدیران عامل MAPI ، 85 درصد رهبران موافقت کردند یا کاملاً موافق بودند که سرمایه گذاری در کارخانه های هوشمند تا ژوئن 2021 افزایش خواهد یافت ، و به طور مشابه “مطالعه 2020 اکوسیستم ساخت Deloitte و MAPI هوشمند” نشان داد که 42 درصد پاسخ دهندگان انگلیس متعهد به ادامه یا تسریع در سرمایه گذاری ها هستند .  کسانی که جلوتر می روند نیز نشان دادند که به طور متوسط ​​42 درصد از بودجه کل کارخانه را به ابتکارات تولید هوشمند اختصاص می دهند.

تولیدکنندگان متمرکز بر اکوسیستم در معیارهای متعدد ، عملکرد بهتری داشتند

به طور کلی ، این مطالعه نشان داد تولیدکنندگانی که به خارج از سازمان خود می آیند تا با فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات ارتباط برقرار کنند ، از دیگران بهتر عمل می کنند و تحول دیجیتالی آنها را تسریع می کنند.

  • هشتاد و هشت درصد از تولیدکنندگان نظرسنجی اتفاق نظر داشتند که همکاری با شرکای خارجی ، فروشندگان و سایر شرکت ها برای تحقق کامل اهداف هوشمند ساخت دیجیتالی مهم است.
  • در حقیقت ، با تجزیه و تحلیل تولیدکنندگان فورچون 500 مشخص شد شرکت هایی که بیش از 15 اتحاد استراتژیک دارند ، دو برابر رشد درآمد ثبت کرده اند ، در مقایسه با شرکت هایی که کمتر از 15 اتحاد دارند.
  • این مطالعه همچنین نشان داد که تولید کنندگان متمرکز بر اکوسیستم ، دو برابر سرعت بلوغ دیجیتال و تحویل محصولات و خدمات جدید را تجربه کرده اند. و 31 درصد از پروژه های خود را در مقابل 15 درصد از پروژه ها برای افرادی که هنوز بر امور داخلی خود متمرکز هستند عملیاتی کرده است.

رهبران کسب و کار به طور گسترده ای اکوسیستم ها را تأیید می کنند ، و توانایی تحول آنها را برجسته می کنند.

این مطالعه چهار اکوسیستم اصلی را که از ابتکارات تولید هوشمند پشتیبانی می کنند ، شناسایی کرد: تولید ، زنجیره تامین ، مشتری و استعداد انسانی . تجزیه و تحلیل پاسخ های نظرسنجی نشان داد که سهم تولیدکننده هایی که به دنبال یا اجرای این اکوسیستم ها هستند ، به ترتیب 68 درصد ، 69 درصد ، 51 درصد و 41 درصد است. به طور کلی ، پاسخ دهندگان اذعان کردند که آنها برای کار با شرکای خارجی و تمرکز بر اکوسیستم ارزش قائل هستند:

  • 85 درصد از مدیران نظرسنجی شده بر این باورند که اکوسیستم های تولیدی برای رقابت پذیری کسب و کارشان مهم یا بسیار مهم هستند.
  • 85 درصد از پاسخ دهندگان گفتند كه اكوسيستم ها روش توليد ارزش را دگرگون كرده و منجر به رشد درآمد و توليد بالاتر مي شوند.
  • از مهمترین مزایای ذکر شده “افزایش سرعت ارائه محصولات / خدمات جدید” و “افزایش درآمد محصولات / خدمات” بود.

راهنمایی برای به حداکثر رساندن ارزش و به حداقل رساندن خطرات اکوسیستم ها

ایجاد یک اکوسیستم برای ابتکارات تولید هوشمند آسان نیست. فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند مانع تلاش شرکت ها برای اتصال به یک شبکه گسترده تر برای پیشبرد ابتکارات اصلی تولید هوشمند خود شود ، مانند مشکلات هماهنگی ، حفاظت از داده ها و امنیت سایبری ، خطر سرقت مالکیت معنوی و مهارت ها و توانایی های بسیار متغیر در محیط کارخانه. این مطالعه رویكردهای بالقوه را برای حل هر چالش بررسی می كند و راهنمایی را برای تصویب و اجرا ارائه می دهد.

در حالی که همه گیری کرونا اختلالات عمده ای ایجاد کرده است ، بسیاری از کسب و کار ها در استفاده از فناوری های جدید دیجیتال یک گام به جلو تغییر کرده اند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *