نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:39 ب.ظ

اتومبیل خورشیدی Aptera با برد هزار مایل

اتومبیل خورشیدی Aptera با برد هزار مایل  با تعداد ۷۰۰۰ دستگاه پیش سفارش در سال۲۰۲۱

اندی کوربلی -4 مارس 2021

به نظر می رسد مانند ترکیبی بین یک اتومبیل F-1 و Batmobile ، اولین اتومبیل با انرژی خورشیدی در جهان با تولید انبوه چندین قدم دیگر به سمت اولین روز بازار فروش خود برداشته است.

در 18 فوریه ، Aptera Motors اعلام کرد که 4 میلیون دلار از بودجه سری A و همچنین 7000 رزرو فروش وسیله نقلیه الکتریکی جدید خود ، دریافت کرده است.وسیله برقی Aptera دارای سه چرخ است ، قیمتی در حدود 25000 دلار دارد و شامل 34 فوت مربع سلول خورشیدی است که برای تأمین انرژی ماشین در بیشتر رفت و آمدهای روزانه برق تولید می کند.

البته می توان آن را برای روزهای بارانی یا شبها به برق متصل کرد ، اما بر خلاف ماشین های الکتریکی پایه برای رانندگی 150 مایل بدون توقف فقط به 15 دقیقه شارژ نیاز دارد. حتی یک عمل ساده ترک آن برای مدت یک روز در معرض آفتاب می تواند 40 مایل برد را به تنهایی فراهم کند – معادل اتومبیل شما  که با دو گالن بنزین دوباره پر می شود.

به عنوان بخشی از پیشنهاد خرید این خودرو تا پایان سال ، Aptera به یک مرکز تولید و طراحی جدید در سن دیگو ، کالیفرنیا نقل مکان کرده است.بشکلی با عقب مخروطی ، بدنه آیرودینامیکی و قوس دار ، با وجود اینکه به نظر می رسد مانند هر پاگانی زوندا یا لامبورگینی دراماتیک است ، اما زیربغل دلفین مانند طراحی شده اند.

در حقیقت ، جزئیاتی که به کاهش کشش و استفاده از انرژی در مرزهای با دقت پرداخته شده است. اما از طریق همین بازده فوق العاده است که انرژی خورشیدی ، یک شکل نسبتاً محدود تولید برق ، می تواند در واقع به یک ویژگی مفید برای تأمین انرژی یک ماشین تبدیل شود.

آنتونی در ویدئویی که توسط این شرکت منتشر شده و اعلام می کند که پیش سفارش می گیرد ، می گوید: “ما فکر می کنیم برای چرخاندن چرخ های شما باید از انرژی استفاده شود و این کار با آیرودینامیک شروع می شود.”

“در یک وسیله نقلیه معمولی شما 60٪ از سوخت خود را فقط برای رفع فشار هوا صرف می کنید. بنابراین اگر می توانید آن کشش آیرودینامیکی را به 0 برسانید ، 60٪ مصرف سوخت بهتر خواهید داشت.

استیو فامبرو ، دومین بنیانگذار شرکت ، می گوید: “به جای داشتن 200 تا 300 قسمت از بدنه ، [آپترا] دارای چهار قسمت از ساختار اصلی است و این امر ساخت ، ردیابی و مونتاژ آن را بسیار آسان تر می كند.”

در واقع  این وسیله، ساخته شده از مواد کامپوزیتی که شامل فایبرگلاس ، کربن و آلومینیوم است ، بیشتر قطعات به صورت چاپ سه بعدی طراحی شده اند و تولید گازهای گلخانه ای و هزینه های بیشتری را کاهش می دهد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *