نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:31 ق.ظ

وزارت صمت طلایه دار مسئولیت اجتماعی در کشور است

۱۴ اسفند ۱۳۹۹

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در سومین اجلاس سراسری مسئولیت پذیری و فرهنگ سازمانی مهترین هدف مسئولیت اجتماعی را کمک به پرورش و تعالی انسان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل به  شاتا ، سومین اجلاس سراسری مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی با حضور معاونین وزارتخانه ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهره های نامی صنعتی و اقتصادی کشور و اساتید دانشگاه ها با رویکرد تجلیل از چهره های صنعتی و اقتصادی کشور در مرکز همایش های وزارت امورخارجه برگزار گردید.

رضا نقی پور اصل رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در سخنانی به اهمیت موضوع مسئولیت اجتماعی پرداخت و آن را مهم ترین دستاورد بشریت در جهان صنعتی و اقتصاد رقابتی امروز دانست.

وی افزود: وقتی رقابت برای کسب سود به عنوان هدف غایی و نهایی بنگاه های اقتصادی قرار می گیرد بقیه مفاهیم و حقوق انسانی به حاشیه رفته و تضییع می شود. تعریف مسئولیت اجتماعی شرکت ها با توجه به مفاهیم ماهوی و اهداف آن، در این شرایط اقتصاد رقابتی بارقه های امید را در دل ها روشن می کند که امیدوار باشیم که جامعه بشری در کنار سرعت سرسام آور پیشرفت و توسعه هنوز هم دغدغه هایی برای حفظ اصل انسانیت و توجه به پیرامون خود را دارد و نه تنها ارزش های موجود را فدای کسب سود نمی کند بلکه در کنار تلاش برای رسیدن به سود حداکثری، بخشی از آن را نیز صرف توسعه بخش های دیگر جامعه می نماید.

رئیس هیات مدیره صحا به بحث مسئولیت های اجتماعی در آموزه های دینی اسلام و سیره ائمه اطهار علیهم السلام اشاره کرد و گفت: هر چند امروزه به مسئولیت اجتماعی به عنوان یک مقوله جدید پرداخته می شود اما رد پای این مبحث را می توان در سیره و زندگی ائمه اطهار (ع) به خوبی مشاهده کرد و سلوک حضرت امام علی (ع) در مقوله رعایت مسئولیت اجتماعی بهترین الگو و کتاب نهج البلاغه بهترین نقشه راه برای مسئولیت اجتماعی در زندگی بشر امروز است.

نقی پور اصل افزود: بزرگترین مربی و استاد در این مسئولیت اجتماعی علی ابن ابیطالب و برترین مبانی تئوری های CSR در کتاب عظیم الشان و پر معز نهج البلاغه نهفته است که متاسفانه در سیستم های مدیریتی و سخنان مدعیان مسئولیت اجتماعی مدرن مغفول واقع شده است.

مدیرعامل صحا خاطر نشان کرد: جامعه کنونی ما انطباق بیشتری می تواند با مفاهیم مسئولیت اجتماعی ذکر شده در کلام حضرت امیر داشته باشد. بهترین شاهد و رفرنس منشور آن حضرت درخصوص تجار و بازرگانان می باشد که به زیبایی مسئولیت جتماعی را در آن ترسیم کرده است، جایی که او انسان را بالفطره موجودی اجتماعی می داند و برای زیستن در اجتماع ناچار باید با جامعه ارتباط داشته باشد و برای تحقق این امر لازم است به مسئولیت هایی همچون احساس مسئولیت نسبت به جامعه، رعایت حقوق، انصاف و عدالت خواهی و معاشرت و روابط مهر آمیز با دیگران توجه نماید.

مدیرعامل صحا سپس به بحث اهمیت موضوع مسئولیت اجتماعی در شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته پرداخت و اظهار کرد: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با توجه به ماهیت و نوع فعالیت خود یکی از شرکت های پیشرو در زمینه مسئولیت اجتماعی در کشور می باشد که در شرایط فعلی کشور که دشمنان نظام اسلامی با تحمیل تحریم های ناجوانمردانه سعی در نابودی اقتصاد ایران و به تبع آن گسترش بیکاری، فقر، گرسنگی و آسیب های اجتماعی ناشی از آن را دارند، تمام تلاش خود را برای سرپا نگهداشتن و تقویت واحدهای صنعتی در حوزه صنایع پیشرفته به کار گرفته است. ما در این مجموعه به دنبال خلق ارزش بین کارکنان و مشتریان با رویکرد مسئولیت اجتماعی هستیم و در این راستا حق محوری و رعایت کلیه حقوق ذینفعان، باوری است که به مسئولیت و پاسخگویی ما جهت می دهد. لذا با درک مفهوم مسئولیت اجتماعی در شرایط فعلی کشور، خود را موظف و مقید کردیم به رعایت حقوقی که از جامعه، کارکنان، مشتریان و محیط زیست بر عهده داریم.

رئیس هیات مدیره شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به توجه به مفهوم مسئولیت اجتماعی در وزارت صنعت،معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: وزارت صنعت معدن و تجارت را یکی از طلایه داران و پیش قراولان دستگاه های دولتی در زمینه مسئولیت اجتماعی دانست که فراتر از شرح وظایف و مسئولیت ها، ماموریت ها و رسالت های خود، توانسته در این مبحث گام های بزرگی بردارد.

مدیرعامل صحا با اشاره به شیوع بیماری کوید ۱۹ در کشور خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته که اپیدمی کرونا سلامتی مردم را در کشور به خطر اندخته است جامعه پزشکی و پرستاران نمود عینی مسئولیت اجتماعی را به منصه ظهور گذاشته اند که جا دارد از آن ها به طور ویژه تشکر و قدردانی نمایم.

نقی پور اصل در پایان سخنان خود آرزو کرد که توجه به مسئولیت اجتماعی در همه ارکان زندگی بشر امروز قرار گیرد تا جهان جای امنی برای همه ساکنان آن باشد.

در پایان سومین اجلاس مسئولیت اجتماعی و فرهنگ سازمانی، مدیران و شرکت های برگزیده در این رویداد، جوایز خود را از دست مدیر عامل صحا و سایر بقیه مقامات حاضر در مراسم دریافت کردند.

https://dolat.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *