نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:46 ق.ظ

خشک سالی و کمبود آب باعث افزایش کمبود جهانی تراشه

European car manufacturers have been seeking Taiwan's help to address a global shortage of computer chips

25 فوریه 2021

تولیدکنندگان اتومبیل اروپایی به دنبال کمک تایوان برای رفع کمبود جهانی تراشه های رایانه ای هستند.

کارخانه های ریخته گری تراشه های پیشرفته تایوانی از بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانه های جهان هستند و تولیدکنندگان خودروی اروپایی برای کمک به تایپه کمک کرده اند.کمبود نیمه هادی ، ناشی از تغییر اولویت های زنجیره تامین به دلیل شیوع ویروس کرونا ، برخی از تولیدکنندگان بزرگ را مجبور به تعلیق خطوط تولید کرده است.

تایوان گفته است که تلاش خواهد کرد تولید تراشه را افزایش دهد اما بدتر شدن کمبود آب می تواند برنامه های آن را مختل کند.تحت محدودیت های شدیدتر اعمال شده ، کارخانه ها و مناطق صنعتی مجبورند مصرف آب را در برخی از مناطق مرکزی و جنوبی جزیره تا 11 درصد کاهش دهند.

شرکت تولید کننده نیمه هادی تایوان (TSMC) ، بزرگترین سازنده ریز تراشه در جهان ، گفت که این اقدامات را مانند کاهش مصرف آب و حمل و نقل آب برای برخی از امکانات در این هفته به عنوان یک مورد آزمایشی برای آماده سازی برای “نیازهای احتمالی آینده” آغاز کرده است.

این شرکت در بیانیه ای گفت: “تا كنون هیچ تأثیری در تولید وجود ندارد و ما از نزدیك وضعیت تأمین آب را رصد می كنیم.”

TSMC گفته است که صنعت خودرو از اولویت های اصلی است اما هشدار داد که کارخانه های آن از قبل با ظرفیت کامل فعالیت می کنند.یک پارک علمی در شمال شهر هسینچو گفت که سایر شرکت های نیمه هادی نیز در حال آماده سازی مشابه برای محدودیت های آب هستند.

طوفان خشک در حالی رخ داد که برای اولین بار در 56 سال گذشته هیچ توفان در تایوان فرود نیامده است.

سطح آب در برخی از مخازن زیر 20 درصد است و اداره مرکزی هواشناسی برای این ماه و سال آینده هوا “خشک تر از حد معمول” پیش بینی کرده است.

وانگ مای هوآ ، وزیر امور اقتصادی گفت ، دولت “برای بدترین حالت آماده شده است” ، زیرا “هشدار نارنجی” برای محدود کردن مصرف كل آب و كاهش فشار آب در برخی از شهرها صادر شده است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *