نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 11:49 ب.ظ

طرح ناسا برای کاهش انتشارات مخرب زیست محیطی از طریق هواپیماهای برقی

24 فوریه 2021  توسط J.d. هارینگتون ، تصویر ناسا از یک هواپیمای پیشرفته ساب با سیستم پیشرانه هواپیمای برقی.

ناسا به دنبال طرح هایی برای نمایشهای زمینی و پروازی با سیستم های انتقال قدرت برقی برای هواپیماهای با سرعت زیر صوت است. برای اینکار نیز فراخوانی منتشر نموده است.

این تمایلات به رشد سریع و تکامل فن آوری های پیشرفته هواپیمای برقی  و سیستم های دید EAP مرتبط با آن برای معرفی این وسایل حمل و نقل هوایی به ناوگان جهانی تا سال 2035 کمک می کند. مفاهیم EAP یکپارچه به سرعت به عنوان راه حل های بالقوه تحول آفرین ظاهر می شوند تا به طور قابل توجهی پایداری زیست محیطی نسل بعدی را بهبود بخشند. وسایل نقلیه حمل و نقل صوتی با سیستم های الکتریکی EAP در حال توسعه هستند تا ، بطور مشابه استفاده از موتورهای الکتریکی یا هیبریدی در اتومبیل ها ، جایگزین یا تقویت کننده سیستم های محرکه هواپیما با سوخت شوند.

لی نوبل ، مدیر برنامه یکپارچه سیستم حمل و نقل هوایی ناسا ، گفت: “انتشار این درخواست برای ارایه پیشنهاد ، گام بعدی مهمی از سوی شرکای ناسا با صنعت برای بلوغ بیشتر فن آوری های مهم EAP از طریق نشان دادن سیستم های انتقال قدرت در پرواز است.” وی افزود: “این نمایش های پروازی قابلیت كاملی در سیستم های انتقال قدرت هواپیماهای پایدار و بسیار كارآمد دارند كه ادامه رقابت آمریكا را برای نسل بعدی هواپیماهای حمل و نقل تجاری تسهیل می كند.”

مطالعات ناسا و صنعت نشان داده است که مفاهیم EAP می تواند باعث کاهش مصرف انرژی ، انتشار اکسید کربن و نیتروژن و هزینه های مستقیم عملیاتی شود که منافع آن را برای مردم و اپراتورهای هواپیمایی کاهش می دهد. ناسا و شرکای صنعتی آن ، توربوپروت ها ، جت های منطقه ای و هواپیماهای تک راهرو را که در بازارهای (پروازهای بسیار کوتاه) ، منطقه ای خدمت می کنند ، به عنوان اهداف فرصت این فناوری شناسایی کرده اند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *