نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 10:41 ق.ظ

جایگزینی پردازنده های فناوری های پوشیدنی با استفاده از قارچ میسلیوم

اندی کوربلی -21 فوریه 2021

حسگرهای الکترونیکی پوشیدنی ، مانند حسگرهای موجود در ساعت Fitbit و گام شمار که سیگنال های بیولوژیکی را تشخیص می دهند ، می توانند در آینده با قارچ ها جایگزین شوند.

قارچ صدفی ساخته راشل هورتون

نه این اشتباه تایپی نیست. در یک مطالعه برای اثبات مفهوم ، میسلیوم قادر به درک چندین محرک خارجی مانند نور ، دما و رطوبت ، بلکه برخی مواد شیمیایی در محیط و حتی سیگنال های الکتریکی بوده است.

میسلیوم قارچی صدفی است ، بافت اصلی رشته ای قارچ هایی که در زیر خاک جمع می کنند و قارچ از آنها جوانه می زند ، قادر به درک سیگنال های الکتریکی بودند به گونه ای که آن قسمت را برای حسگرها و پردازنده ها تکرار کنند ، که توسط کامپیوتر قابل خواندن است.

به عبارت دیگر این امر خارق العاده ، برداشت قارچ از محیط زیست به داده ای تبدیل می شود که تعداد ضربان در هر دقیقه را به دستگاه اندازه گیری ضربان قلب می دهد.

در طبیعت ، میسلیوم خود را به صورت ساختارهای هندسی و درون خاک سازمان می دهد. در حالی که میسلیوم قارچی دلایل زیادی برای تشخیص سیگنالهای الکتریکی در طبیعت ندارد که ما از آنها می شناسیم ، برنامه ریزی مجدد ژنهای میسلیوم قارچ صدفی برای تشکیل ساختارهای هندسی مختلف که قدرت تشخیص سیگنالهای الکتریکی را بهینه می کند ، امری است که باعث می شود پروفسور اندرو آدامتسکی باور کند ارزش بررسی دارد

Adamatzky ، كه مشهور به استفاده از قالبهای لجن برای حل پیچ و خمها و بهینه سازی برنامه ریزی راههای شهر در توكیو و فرانسه بوده ، نوشت: “ما نشان داده ایم كه می توان ماهیت محركهای ناشی از پاسخهای الكتریكی قارچها را تشخیص داد.”

“نتایج راهی به سمت طراحی آینده تکه های سنجش هوشمند برای استفاده در پوشیدنی های قارچی واکنشی را هموار کرد.”

تکه های ذکر شده پارچه کنفی استفاده شده با میسلیوم بوده و سپس به سنسورهای رایانه متصل می شوند.

پاشش مواد شیمیایی مختلف بر روی آن ، و همچنین قرار دادن آن در معرض محرک های مختلف ذکر شده در بالا ، چیزی بود که به وی اطمینان داد.

این چیزی نیست که به زودی کنترل بازارها را به دست بگیرد ، اما یکی دیگر از کاربردهای جذاب میسلیوم است که می تواند برای ساخت آجرهای ساختمانی ، تابوت ها ، کانوها و تأثیر بسزایی در پاکسازی پسماندهای هسته ای استفاده شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *