نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:43 ب.ظ

رویداد مشاوره به کسب وکار به دنبال تقویت ظرفیت‌های درونی بنگاه‌هاست

رئیس هیات مدیره کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران هدف از برگزاری رویداد مشاوره به کسب وکار را تقویت درون بنگاهی و آشنایی صاحبان واحدهای اقتصادی با ظرفیت مشاوران مدیریت دانست. رویداد مشاوره به کسب وکار تا پنجشنبه 16 بهمن ادامه دارد.

12 بهمن 1399

رئیس هیات مدیره کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران هدف از برگزاری رویداد مشاوره به کسب وکار را تقویت درون بنگاهی و آشنایی صاحبان واحدهای اقتصادی با ظرفیت مشاوران مدیریت دانست. رویداد مشاوره به کسب وکار تا پنجشنبه 16 بهمن ادامه دارد.

رویداد مشاوره به کسب وکار به همت معاونت کسب وکار اتاق ایران و به ابتکار کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران کار خود را آغاز کرد. قرار است در قالب این رویداد تا پنجشنبه 16 بهمن، سلسله نشست هایی با موضوعات مختلف برگزار شود.

حفظ و توسعه بنگاه‌های بخش خصوصی در شرایط کنونی، مدیریت سرمایه‌های انسانی، تحول دیجیتال و هوشمند سازی کسب‌وکار، امور بیمه و مالیات و مالی و تأمین سرمایه سرفصل هایی هستند که در این رویداد مورد توجه قرار می گیرد.

محمود اولیایی، رئیس هیات مدیره کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران که به صورت ویدئویی در مراسم افتتاحیه دومین رویداد مشاوره به کسب وکار حضور داشت با اشاره به اهداف برگزاری این نشست های مشاوره و تاکید بر اهمیت تقویت ظرفیت های درونی بنگاه ها، همزمان با بهبود محیط کسب وکار واحدهای اقتصادی، تاکید کرد: هر بنگاه اقتصادی به مثابه یک سیستم است که برای رشد و پیشرفت باید ضمن آماده بودن محیط بیرونی و حفظ هماهنگی با آن از نظر دورنی نیز منسجم و هماهنگ عمل کند.

به باور این فعال اقتصادی در دهه های گذشته توجه ها نسبت به علم مدیریت و تحولاتی که در آن روی داده، کاهش یافته است و این مسئله هم در سازمان ها و دستگاه های دولتی و هم در بنگاه های بخش خصوصی مشهود است.

او کم رنگ شدن نقش مشاوران مدیریت را در کنار بی توجهی به علم مدیریت و بنگاه داری مدرن، مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: هرچقدر محیط کسب وکار پرچالش تر و تهدیدآمیزتر باشد برای غلبه بر آنها به بنگاه های تقویت شده و به روز نیاز داریم در غیر این صورت بنگاه ها نیز به راحتی و با سرعت از بین می روند.

رئیس هیات مدیره کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران، ادامه داد: کانون در تلاش است تا علاوه بر بهبود محیط کسب وکار بر توسعه مدیریت علمی بنگاه ها نیز متمرکز شود و در همین راستا رویداد مشاوره به کسب وکار را طراحی کرد تا با همکاری اتاق ایران در راستای تقویت نقش مشاوران مدیریت و ارتقای سطح فعالیت های بنگاه های اقتصادی قدم بردارد. هدف این است که همه ساله در ماه های پایانی، رویداد مشاوره را برگزار کنیم.

بر اساس اظهارات اولیایی چالش ها و فرصت های موجود توسط مشاوران خبره که در تشکل های زیرمجموعه کانون فعال هستند در قالب میزهای مشاوره مطرح و تلاش می شود متناسب با شرایط فعلی و طبق تجربیات و توانمندی های مشاوران در حوزه های مختلف راهکارهای مدیریتی ارائه شود.

او همچنین آشنایی صاحبان بنگاه های اقتصادی با حرفه مشاوران مدیریت و جایگاه مهم آنها در موفقیت واحدها را از اهداف دیگر این رویداد دانست و ادامه داد: در کشورهای پیشرفته نقش مشاوران مدیریت به خوبی تعریف شده و از ظرفیت آنها استفاده می شود. امیدواریم که این ظرفیت در ایران نیز شناخته شود و به کمک مشاوران، روند حرکتی بنگاه های اقتصادی نیز بهبود یابد.

در ادامه جعفر مرعشی، عضو موسس کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران نیز بر هم افزایی و تعامل مشاوران مدیریت با صاحبان بنگاه ها تاکید کرد و گفت: 18 تشکل و بالغ بر 45 هزار نفر عضو کانون شبکه مشاوران هستند و هدف آنها یافتن راه های حفظ و توسعه بنگاه های اقتصادی است، به ویژه در شرایطی که به دلیل بروز تحریم ها و شیوع کرونا شاهد تضعیف برخی صنایع و بنگاه های اقتصادی هستیم.

http://otaghiranonline.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *