نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 7:51 ب.ظ

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای ایجاد شبکه های محلی کوانتومی

18 ژانویه 2021توسط باب ییرکا ،

تیمی از محققان وابسته به چندین موسسه در چین از هواپیماهای بدون سرنشین برای ایجاد نمونه اولیه یک شبکه کوچک کوانتومی موجود در هوا استفاده کرده اند. محققان در مقاله خود که در مجله Physical Review Letters منتشر شده است ، ارسال ذرات درهم پیچیده از پهپادی به پهپاد دیگر و پهپاد به زمین را توصیف می کنند.

دانشمندان کامپیوتر ، فیزیکدانان و مهندسان در طی چند سال گذشته در تلاش برای ایجاد یک شبکه کوانتومی قابل استفاده بوده اند – انجام این کار شامل ارسال ذرات درهم بین کاربران و در نتیجه امن ترین شبکه ساخته شده است. به عنوان بخشی از این تلاش ، محققان ذرات درهم پیچیده را از طریق کابلهای فیبر نوری ، بین برج ها و حتی از ماهواره ها به زمین ارسال کرده اند. در این تلاش جدید ، محققان عنصر جدیدی اضافه کرده اند – هواپیماهای بدون سرنشین.

برای ساخت یک شبکه کوانتومی دوربرد ، به نظر می رسد ماهواره ها راه حل ایده آل هستند. اما برای شبکه های کوچکتر ، مانند ارتباطات بین کاربران در یک شهر ، گزینه دیگری مورد نیاز است. در حالی که برج ها می توانند از برخی موارد استفاده کنند ، اما در معرض هوا و انسداد ، عمدی یا غیرعمدی ناشی از آن هستند. برای حل این مشکل ، محققان از هواپیماهای بدون سرنشین برای انتقال سیگنال ها استفاده کردند.

این کار شامل ساخت دستگاه کوچک تولید لیزر و اتصال آن به یکی از هواپیماهای بدون سرنشین بود. هنگام شلیک ، فوتون ها به دو قسمت تقسیم شدند و جفت های درهم پیچیده ای ایجاد کردند. یکی از فوتون های جفت شده به سمت پهپاد دیگری و دیگری به ایستگاه زمینی هدایت می شد. پهپادی که فوتون درهم پیچیده را دریافت می کند فقط به عنوان یک رله عمل می کند – پس از فوکوس مجدد ، فوتون به پهپاد سوم هدایت می شود و سپس آن را به ایستگاه زمینی دوم می فرستد. از دستگاه های موتوری برای اطمینان از فرستنده ها در هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شده و برای انتقال فوتون های درهم تنیده به درستی صف بندی شده اند.

در نمونه اولیه ، فوتون ها فقط یک کیلومتر ارسال شده اند ، اما محققان پیشنهاد می کنند که حرکت دادن هواپیماهای بدون سرنشین به سمت بالاتر ، امکان انتقال از فاصله 300 کیلومتری را فراهم می کند. آنها پیشنهاد می کنند این فناوری همچنین می تواند شامل وسایل نقلیه در حال حرکت روی زمین باشد. آنها همچنین خاطرنشان كردند كه هم هواپیماهای بدون سرنشین و هم ایستگاه های زمینی می توانند به یك شبكه متصل شوند كه شامل ماهواره ها نیز باشد.  آنها همچنین اشاره کردند که کار آنها برای اولین بار ذرات درهم بین دو دستگاه در حال حرکت را ارسال کرده است.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *