نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 10:08 ب.ظ

چرا دیروز زمان مناسب برای سرمایه گذاری کسب و کارهای صنعتی در تجارت الکترونیکی است !

12 ژانویه 2021

جهان به شدت تغییر کرده است. همه گیری ما را به دنیای دیجیتال ، اول در آن کانالهای فیزیکی که عملاً یک شبه باعث می شوند ، پرت می کند.شرکت هایی که قبلاً در تحول دیجیتال سرمایه گذاری کرده بودند ، توانستند به سرعت در خدمت مشتریان خود باشند و دیگر مجبور نبودند که به جایی رجوع کنند که وقت کافی برای انطباق با تغییرات یک شبه را ندارند.

در یک وبینار اخیر پیرامون وضعیت فعلی صنعت B2B ، جو سیکمن ، تحلیلگر ارشد در Forrrester ، این مطلب را به اشتراک گذاشت ، “در نتیجه این تغییرات ، ما در کمتر از سه ماه 10 سال رشد تجارت الکترونیکی را تجربه کرده ایم.”

گرچه گرایش به سمت دیجیتال از قبل از همه گیر شدن یک واقعیت بوده است ، اما واضح است که این بحران باعث سرعت بخشیدن به تغییر شکل دیجیتال در فضای B2B می شود.

انتظارات خریدار B2B متنوع شده است

سالهاست که فارستر در مورد نحوه رفتار هر روز خریداران B2B مانند مصرف کنندگان می نویسد. مصرف کننده جدید B2B از نظر برخی ابعاد کلیدی با خریدار B2B سنتی متفاوت است.

مصرف کنندگان B2B انتظار دارند که تجارب تجاری که در طول زندگی حرفه ای خود با آن روبرو می شوند از نظر عاطفی همانند روابط شخصی آنها باشد. علاوه بر این ، اولین مصرف کنندگان B2B دیجیتال معمولاً تصمیم می گیرند دیرتر در سفر خرید خود شرکت کنند. علاوه بر این ، مدت هاست که تبلیغات دهان به دهان و نظر همسالان بر مصرف کنندگان تأثیرگذار است. در گزارش Forrester’s 2020 ، مصرف کننده  B2Bبگونه ای رشد می کند که بیش از 60 درصد خریداران B2B به توصیه های مشابه و سایت های بازبینی اعتماد می کنند.

تقاضا برای تجارب یکپارچه دیجیتال و نام تجاری منحصر به جهان B2C نیست. خریداران B2B انتظار دارند تجربه آنها باز ، متصل بصری و فوری باشد – و این روند به این زودی ها کند نمی شود.

دیجیتال

تجارت الکترونیکی B2B باعث ایجاد ارزش تجاری در مشاغل صنعتی می شود.

تسلط بر دیجیتال و تجارت الکترونیکی به ویژه در دنیای امروز نتیجه خوبی دارد.  وی تأثیرات تجاری تحول دیجیتال راچرخه فضیلت تجارت الکترونیکی B2B توصیف کرد. شرکت های B2B که در تجارت الکترونیکی B2B سرمایه گذاری می کنند ، مزایای بی شماری را می بینند.

اولاً ، همانطور که مشتریان خود را باکانالهای دیجیتال تطبیق می دهند و به خود سرویس می دهند ، هزینه خدمات شما را کاهش می دهد. بعلاوه ، ابزاری در استراتژیهای همه کانال ها موجود است که به افزایش ارزش مشتری و جذب مشتری جدید کمک می کند. وقتی به مشتریان خود با تمام روشهای ارجح خدمت می کنید ، وفاداری و طرفداری را ارتقا می دهید که به نوبه خود باعث کاهش هزینه های جذب مشتری می شود. و در آن چرخه ارتقای تجارت الکترونیکی B2B نهفته است.

اکنون زمان تجدید نظر در martech است

خریدار B2B امروزی انتظار دارد که تجربه های مداومی را در کل سفر خرید خود داشته باشد. برای ارائه این تجربه ، شما به فناوری انعطاف پذیر نیاز دارید. معاملات تنها بخشی از معمای چرخه حیات مشتری است. در نظر بگیرید که ERP ، PIM و سایر فناوری های شما چگونه در تجارت الکترونیکی نقش دارند.

شما ممکن است برای دستیابی به یک سیستم سازگار و پایه در پشت هر نقطه لمسی دیجیتال ، سرمایه گذاری در یک پلت فرم تجربه دیجیتال را در نظر بگیرید. اگر این مسیر را طی کردید ، اطمینان حاصل کنید که DXP شما دارای اولین معماری API است و به شما امکان می دهد در خدماتی که زیرساخت ها ، داده ها ، سیستم های ضبط ، کانال ها و ابزارهای مدیریت تاچ را فراهم می کنند ، ادغام شود. این موضوع  امکانی را برای شما فراهم می کند تا با سیستم های مهم تجارت خود مانند PIM ، ERP و سایر  ابزارهای شخص ثالث ادغام شوید و به شما امکان مدیریت بیشتر موارد مانند ایمیل ، تبلیغات ، چت و موارد دیگر را می دهد.

رویکرد مشتری محوری داشته باشید

اگر در تلاش هستید که از کجا شروع کنید ، امور را به هسته اصلی تجارت خود برسانید – مشتری خود. مشتریان خود را تقسیم بندی کنید ، محصولات خود را تقسیم بندی کنید و سفر خریدار خود را ترسیم کنید تا مشتریان خود را درک کرده و کار با آنها را تأکید کنید.

بعد از اینکه برای درک بهتر مشتریان خود تلاش کردید ، یک برنامه بلند مدت برای تحول و یک برنامه کوتاه مدت برای نوآوری تهیه کنید. برای انجام این کار ، شما باید اهداف قابل دستیابی تعیین کنید ، KPI های مهم را اندازه گیری و عمل کنید ، کارمندان شیفته مشتری استخدام کنید ، بودجه ای قوی اما انعطاف پذیر تهیه کنید و در نهایت یک فناوری را انتخاب کنید که با مقیاس های اکوسیستم شما هماهنگی یابد.

انتخاب شریک فناوری مناسب ممکن است ترسناک به نظر برسد ، اما Cicman در پایان با ارائه چند ملاحظه برای مراقبت از انتخاب خود نتیجه گیری کرد. بازار مدرن به قابلیت های یکپارچه ، ابزار کارآمد و کارآمد بصری ، معماری مدرن و API باز و ادغام های عمیق پیش ساخته نیاز دارد.

راکد ماندن در دنیای اول دیجیتال دیگر گزینه ای مناسب نیست. دیروز زمان سرمایه گذاری است.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *