نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:46 ق.ظ

Zibi اولین جامعه محلی خنثی کربن در اتاوا

7 ژانویه ، 2021 Chynna Pearson

اغلب اوقات جوامع واقعاً به اهمیت و تطابق با شرایط اصلی کره زمین باز نمی گردند ، اما زیبایی در اتاوا دو برابر می شود که ناشی از  خنثی کردن کربن است.

این طرح دراین شهر طرح مشترک Dream ، Dream Hard Asset Alternatives Trust و Theia Partners است.

این منطقه یک منطقه 34 هکتاری با یک برنامه ریزی اصلی است. و طراحی شده است تا تاریخ کانادا را با چشم انداز برنامه ریزی شهری و زندگی پایدار ترکیب کند.

منطقه ی زیبی در کنار رودخانه اتاوا و محل زندگی بیش از 5000 نفر و 6000 شغل خواهد بود. پس از بهره برداری کامل ، به انرژی بازیابی شده توسط بخار کارخانه گاتینو تولید کننده محصولات Kruger متکی خواهد بود. گیاهان شهر را گرم می کنند و رودخانه سرد می شود. این در نهایت دستیابی به کربن صفر را برای همه ساکنان آینده فراهم می کند.

برایس کنراد ، رئیس و مدیرعامل Hydro Ottawa گفته: سیستم انرژی منطقه Zibi شاهدی بر قدرت اتصال – فکر ، مشارکت ، نوآوری و تمایل به ایجاد آینده ای بسیار پایدارتر از گذشته است.

زیبی شهری درون شهری دیگر خواهد بود. این شهر از مناطق متمایز با فرهنگ های متمایز تشکیل شده است.

آنها معتقدند که شهرهای یکپارچه یک چیز مشترک دارند: “ارتباطات بی وقفه”.

طرح جامع زیبی سیستمی از مسیرهای پیاده روی ، شبکه های دوچرخه سواری و گزینه های متعدد حمل و نقل را طراحی کرده است. عبور از Chaudière آنها به شهروندان کمک می کند بدون هیچ مشکلی به مقصد برنامه ریزی شده خود برسند. محله ها سازگار برای پیاده روی هستند و ساکنان دوچرخه سوار مسیرهای جدید دوچرخه سواری را از خانه خود تجربه می کنند.

به دنبال راهنمایی های یک برنامه زندگی یک سیاره ، جامعه Zibi اولین جامعه در کانادا خواهد بود.

طرح زندگی یک سیاره  یک چشم انداز جهانی است که در آن مردم می توانند بر روی زمین با خوشبختی زندگی کنند. “تاکنون 595،000 نفر در سراسر جهان با تعهد عمیق نسبت به One Planet Living در سازمانها و جوامع زندگی می كنند ، درارتباط با آن كار می كنند یا از آنها بازدید می كنند.”

ده اصل اجرای One Planet Living عبارتند از: “سلامتی و خوشبختی ، عدالت و اقتصاد محلی ، فرهنگ و اجتماع ، زمین و طبیعت ، آب پایدار ، غذای محلی و پایدار ، سفر و حمل و نقل ، مواد و محصولات ، زباله صفر و کربن صفر انرژی.” https://innotechtoday.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *