نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:51 ب.ظ

آیا ممکن است مالیات بر پلاستیک در آسیا اجرا شود؟

توسط رابین هیکس4 ژانویه 2021

یک کارشناس بازیافت در یکی از بزرگترین شرکتهای مدیریت پسماند در جهان گفت: آسیا باید مالیات بر زباله های پلاستیکی غیر قابل بازیافت را برای مدیریت مشکل پخش پلاستیک اقیانوس را اعمال کند.

آنتوان گرانج ، مدیر اجرایی بازیافت و بازیابی آسیا در مقر سوئز ، واقع در پاریس ، گفت كه این قاره می تواند از اتحادیه اروپا برای اجرای نوعی مجازات پیروی كند تا اطمینان حاصل شود كه پلاستیك بیشتری بازیافت می شود. در حال حاضر ، فقط 9 درصد پلاستیک در سطح جهان بازیافت می شود در حالی که بقیه دفن می شود ، سوزانده یا به محیط وارد میشود.

در ماه جولای ، اتحادیه اروپا در مورد مالیات بر زباله های بسته بندی پلاستیکی به عنوان بخشی از بسته بازیابی ویروس کرونا ویروس منطقه ای که قرار بود در تاریخ 1 ژانویه 2021 معرفی شود ، توافق کرد. تولید کنندگان بسته بندی برای هر کیلوگرم 0.80 یورو کنار می گذارند.

گرانج ، که شرکت او اخیراً اولین کارخانه بازیافت خود را در آسیا افتتاح کرده است ، گفت که چنین مالیاتی منجر به “تغییر سریع رفتار” در میان شرکت های تولید کننده و استفاده کننده پلاستیک می شود ، و آنها را ملزم به استفاده از مواد بازیافتی بیشتر در محصولات و بسته بندی های خود می کند.

بسیاری از دارندگان مارک تجاری – تحت فشار مصرف کنندگان و گروه های سبز – متعهد شده اند که نسبت محتوای بازیافتی در محصولات خود را افزایش دهند  و  به نوبه خود ، بازیافت کنندگان در آسیا ، که بیشتر مواد جهان در آن بازیافت می شود ، با استرس شدید مالی روبرو هستند.

گرانج گفت در حالی که تعهدات پایداری برخی مارک ها تمایل به حمایت از زنجیره ارزش بازیافت را نشان می دهد ، اما نیاز به ” حرکت  سریعتر ” آنها در تهیه مواد پس از مصرف وجود دارد. وی در مصاحبه ای با Eco-Business گفت: مارک هایی که متعهد به استفاده از محتوای بازیافتی بیشتر نبوده اند ، با خطرات شهرت روبرو هستند.

در مراسمی در مورد چگونگی کاهش آلودگی پلاستیک در سنگاپور در ماه اکتبر ، ژائوتان شیائو ، رئیس آسیا و اقیانوسیه شرکت پلاستیک زیست تخریب پذیر RWDC Industries ، گفت که آلودگی پلاستیکی بصورت جدی “یک مورد کلاسیک از شکست بازار” است ، زیرا هیچ گونه قیمتی برای مواد خارجی وجود ندارد .

مالیات باعث می شود مواد بازیافتی با پلاستیک بکر که اکنون تولید آن ارزان تر از همیشه است ، رقابت کند. درآمد حاصل از مالیات می تواند برای کمک به کاهش آلودگی و تلاش برای پاکسازی و ارائه یارانه برای تقویت صنعت بازیافت در تلاش باشد.

با این حال ، چنین مالیاتی احتمالاً با مخالفت صنعت روبرو خواهد شد. جیکوب دوئر ، رئیس و مدیر عامل Alliance to End Plastic Waste ، یک شرکت غیرانتفاعی مورد حمایت بزرگترین تولیدکنندگان و کاربران پلاستیک در جهان ، گفته است که وی با مالیات بر پلاستیک مخالف است و آموزش مصرف کنندگان بهترین راه برای مقابله با آلودگی دریایی است.

https://www.eco-business.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *