نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 8:20 ب.ظ

رشد اقتصادی مبتنی بر تبدیل جنگل آینده ای ندارد!

تصویر: آژانس فضایی اروپا از طریق Flickr ، CC BY-SA 2.0توسط نئو چای چین23 دسامبر 2020

گزارش جدیدی نشان داده است كه شركت های كشاورزی با توجه به پاسخ مردم جهان به بحران آب و هوا ، خطر داشتن دارایی های مضاعف را دارند اما بازیکنان بزرگ روغن نخل مانند Sime Darby ، Wilmar و Golden Agri دارای شرایط خوبی هستند.

بر اساس گزارشی که این ماه توسط Orbitas منتشر شد ، یک مرکز ارزیابی که ریسک های انتقال کالا در کالاهای گرمسیری را ارزیابی می کند ، شرکت هایی که به توسعه در مناطق جنگلی متکی هستند ، با دارایی های قابل توجهی روبرو هستند – دارایی هایی غیرقابل استفاده و غیر قابل تبدیل به دارایی دیگر.

چگونه خطرات جنگل زدایی روغن نخل وارد شده به چین را از بین ببریم؟

Orbitas ، ابتکاری از Climate Advisers Trust ، یک سازمان غیرانتفاعی در ایالات متحده ، اضافه کرد: استراتژی های رشد فرض شده در مورد تبدیل جنگل ها به زمین های کشاورزی “آینده ای ندارند” ، و هزینه ها یا مقررات مربوط به گازهای گلخانه ای مدل های تجاری شان را مختل می کند.

تا سال 2050 ، زمین های کشاورزی باید تا 600 میلیون هکتار در مقایسه با مسیر تجارت به طور معمول کوچک شوند ، چرا که بدین ترتیب از بین رفتن جنگل ها کند یا معکوس می شود. علاوه بر این ، هزینه کربن می تواند هزینه ای معادل 19 میلیارد دلار هزینه اضافی برای تولید کنندگان روغن نخل ، گوشت گاو و سویا در جهان داشته باشد.

Orbitas گفت ، اولین تجزیه و تحلیل اقتصادی و مالی در نوع خود نشان می دهد که افراد و شرکت ها و مصرف کنندگان که با بازارهای جهانی کالا به اندازه 1.5 تریلیون دلار آمریکا در ارتباط هستند باید پاسخ های “اجتناب ناپذیر” به سیاست گذار در برابر بحران آب و هوایی را مدیریت کنند.

ریسک های موجود در دارایی های محدود به سوخت های فسیلی محدود نمی شوند.

در حالی که سرمایه گذاران به طور فزاینده ای می دانند که ذخایر نفت ، زغال سنگ و گاز به احتمال زیاد به دارایی های مضاعف تبدیل می شوند ، این خطرها فقط به بخش های انرژی و حمل و نقل محدود نمی شود ، اما این گزارش ، کشاورزی در عصر تحول آب و هوا است.

کشاورزی حدود 23 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای تولید شده توسط بشر را تشکیل می دهد ، اما به دلیل کمبود آگاهی ، ابزارهای اندازه گیری ناکافی و پیچیدگی های بخش ، توسط سرمایه گذاران آگاه به آب و هوا “تا حد زیادی نادیده گرفته شده است”.

دانشمندان اخیراً هشدار داده اند كه اگر روشهای فعلی تولید غذا ادامه یابد ، تا سال 2050 به 770،000 تا 3،9 میلیون مایل مربع (199،4 میلیون تا یك میلیارد هكتار) زمین اضافی – تا سه برابر هند – نیاز خواهد بود. چنین گسترش كشاورزی بسیاری از زیستگاههای حیات وحش را نابود کرده و تنوع زیستی جهان را تهدید می کند.

شرکت های کشاورزی می توانند در صورت سرمایه گذاری در بهبود عملکرد پایدار ، جلوگیری از فرسایش زمین و تولید کربن بالا و ارزش حفاظت  از این منابع ، و تنوع بخشیدن به  درآمد خود از طریق تولید بیوگاز و تولید بین محصولی ، رشد محصولات متعدد در کشاورزی ، همچنان به افزایش ارزش خالص و سودآوری خود ادامه دهند.

    در حالی که تقاضا برای روغن نخل و سایر کالاهای گرمسیری همچنان افزایش خواهد یافت ، فشار برای حفظ جنگل نیز رشد خواهد کرد ، که احتمالاً در دسترس بودن زمین برای تولیدکنندگان کالا کمتر است.

استفاده از پساب روغن نخل برای تولید برق از بیوگاز “یک پیروزی آسان مالی و زیست محیطی برای شرکت های دارای دسترسی به سرمایه” است ، که توسط تیمی از موسسه بین المللی تجزیه و تحلیل سیستم های کاربردی مستقر در اتریش و سایر سازمان ها انجام شده است.

تحلیلگران 20 شرکت روغن پالم را مطالعه کردند و دریافتند که بیشتر آنها می توانند در میان انتقال آب و هوا ارزش کسب کنند.

برای دستیابی به یک انتقال آب و هوایی م ،ثر ، کشورها باید از جنگل ها و زمین های ذرع خود با ارزش کربن بالا و ارزش حفاظت محافظت کنند و دولت ها می توانند محدودیت های سخت تری در استفاده از زمین اعمال کنند.

خریداران شرکت ها باید متعهد شوند که مواد اولیه ای را که هیچ گونه جنگل زدایی ، توسعه و بهره برداری از ذغال سنگ نارس ایجاد نمی کند ، تأمین کنند و برخی از آنها مانند پپسی کو و یونیلور قبلاً این کار را برای روغن پالم انجام داده اند.

https://www.eco-business.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *