نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 12:19 ق.ظ

اولین ربات بازرس در تهران شروع بکارنمود.

http://media.dolat.ir/uploads/org/161019023100501800.jpg

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹

با بهره‌برداری از ساخت «ربات بازرس» توسط یک شرکت استارتاپ و تجاری سازی آن برای حضور در بازار، صرفه‌جویی ارزی – ریالی و کاهش تلفات انسانی قابل توجهی هنگام بازرسی از شبکه‌های کابل انتقال برق زیرزمینی محقق خواهد شد.

به‌گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت به نقل از وزارت نيرو (پاون)، “علی اکبر رجلی نوده”، مدیر دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت ساتکاب، با حضور شماری از مسئولان از جمله مدیر دفتر تحقیقات و استانداردهای برق منطقه‌ای تهران و همچنین معاون پارک علم و فناوری پردیس، ضمنِ بازدید از پست شوشِ کانال کابل‌های شبکه انتقال برق زیرزمینی تهران، از پروژه «ربات بازرس ریلی و تونلی شبکه انتقال برق» بهره‌برداری  کرد.

بر اساس این گزارش، رجلی، ضمن بازدید، حمایت از این پروژه  توسط شرکت ساتکاب به عنوان نماینده وزارت نیرو را با هدف تقویت حضور در بازارِ تولید کنندگان این محصول در بخش خصوصی ذکر و خاطرنشان کرد: ساخت این ربات توسط یک شرکت استارتاپ و نخبگان داخلی، در یک شرکت استارتاپ و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری پردیس صورت گرفته است.

وی افزود: با به‌کارگیری این ربات بازرس در کانال‌های کابل شبکه برق فشار قوی زیرزمینی و امکان بازرسی با استفاده از مانیتورینگ در شبکه کابلی انتقال برق تونلی و زیرزمینی، امکان وقوع اتفاقات و تلفات نیروی انسانی هنگام بازرسی از شبکه کابلی زیرزمینی به ویژه در فصل بارش و جمع شدن آب باران و وارد شدن شوک‌های الکتریکی به اپراتورها از بین می‌رود.

مدیر دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت ساتکاب همچنین ضمن اشاره به صرفه‌جویی ارزی و ریالی حاصل از بکارگیری این «ربات بازرس» در این بخش یادآور شد: این ربات برای نخستین بار در کشور ساخته می‌شود و نمونه مشابه داخلی در ایران ندارد و تنها در چند کشور دیگر در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته وی با استفاده از این ربات بازرس حدود دو سوم هزینه‌های به‌کارگرفته شده برای بازرسی شبکه‌های کابلی زیرزمینی صرفه‌جویی شده و علاوه برآن تلفات احتمالی نیروی انسانی نیز از بین خواهد رفت.

مدیر دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات ساتکاب، حمایت از تولید انبوه این محصول را یکی از برنامه‌های شرکت ساتکاب ذکر و خاطرنشان کرد: حمایت از محصولات تولید شده داخلی در بخش «صنعت آب و برق» و تجاری سازی و پشتیبانی از آنها جهت حضور در بازار، یکی از برنامه‌های ویژه شرکت ساتکاب به شمار می‌آید که در مورد ربات بازرس نیز به طور قطع انجام خواهد شد.

رجلی ضمن اشاره به اینکه ربات بازرس برای نخستین بار در تهران به‌کار گرفته می‌شود، تاکید کرد: این ربات به‌زودی به مرحله انبوه سازی ‌می‌رسد و پس از آن در شهر تبریز نیز به کار گرفته خواهد شد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *