نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 8:57 ق.ظ

عکسهای خیره کننده مسابقه عکاسی سال نورهای شمالی

11 دسامبر 2020

زیبایی خیره کننده یکی از دیدنی ترین رویدادهای طبیعت در این سری از تصاویر حیرت انگیز ثبت شده است.

در شبهای خاص دور از خط استوا ، آسمان با نمایشی خیره کننده نورانی می شود.

شفق قطبی هنگامی ایجاد می شود که تابش کیهانی به ذرات باردار در جو زمین برخورد کند.

نتایج مسابقه در یک مجموعه 25 تصویری برنده انتخاب شده در مسابقه عکاس سال نورهای شمالی انتخاب شده است.برندگان امسال شامل تصاویر گرفته شده از کشورهایی از جمله ایالات متحده آمریکا ، روسیه ، فنلاند ، نروژ ، ایسلند ، استرالیا ، کانادا و قطب جنوب هستند.

آنها گروههای مسحورکننده نور سبز درخشان را نشان می دهند که در آسمان شب بالای fjords یخ زده ، جنگلهای کاج پوشیده از برف و دریاهای مملو از کوه یخ بازی می کنند.

یکی از تصاویر گرفته شده توسط بنجامین ابرهارد عکاس ، به نظر می رسد چیزی فراتر از یک عکس علمی تخیلی باشد.این تصویر با عنوان “شب قطب جنوب” ، آسمان وسیعی را نشان می دهد که با نوارهایی از سبز ، نارنجی و زرد در بالای رصدخانه یخ مکعبی نوترینو ظاهر می شود.

بنجامن  در این رابطه گفت ، “این تصویر شفق قطبی و رنگارنگی را از بالای رصدخانه IceCube Neutrino در قطب جنوب نشان می دهد و بخشی از یک مجموعه طولانی مدت است.

“قطب جنوب احتمالاً یکی از دورترین و چالش برانگیزترین محیط ها برای انجام عکاسی است و اینکار هم برای انسان و هم برای فناوری سخت است.

“برای دستیابی به عکسهای 24 ساعته ، شما باید برخی از خلاقیت ها را برای گرم کردن و عایق بندی تجهیزات خود داشته باشید تا بتوانید آنها را فعال و حتی ، در دمای محدوده -80 درجه سانتیگراد چرخش کنید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *