نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 9:56 ب.ظ

سرمایه گذاری بریتانیا در فن آوری های باتری برای ساخت اولین گیگاپلانت

battery gigaplant

11 دسامبر 2020

سرمایه گذاری بریتانیا در فن آوری های باتری برای ساخت اولین گیگاپلانت برنامه ریزی شده است که ساخت و ساز  آن در تابستان 2021 با هدف تولید باتری های لیتیوم یونی “کلاس جهانی” تا پایان سال 2023 آغاز شود. این گیگاپلانت در زمینی به مساحت 95 هکتار ساخته خواهد شد که قبلاً محل نیروگاه Blyth بود.

بریتیش ولت سرمایه گذار این طرح تأیید کرد که در مجموع 2.6 میلیارد پوند برای کارخانه سرمایه گذاری خواهد شد که هدف آن اشتغال 3000 نفر از افراد بسیار ماهر تا مرحله نهایی آن در سال 2027 ، ایجاد 5000 شغل در زنجیره تامین گسترده و تولید بیش از 300000 یون لیتیوم باتری برای صنعت خودرو انگلستان است.

ساخت یک گیگاپلانت با برنامه 10 ماده ای نخست وزیر بوریس جانسون برای بهبود سبز انگلستان پیوند خورده است و توسط Britishvolt به عنوان ” استراتژی مهم” برای صنعت خودرو انگلیس توصیف شده است تا مزیت رقابتی خود را حفظ کند زیرا ما به سمت آینده ای که به طور فزاینده ای بسوی خودرو برقه توسعه می یابد سرعت می گیریم .

استارت آپ های باتری از برنامه های ساخت اولین گیگا فابریت بریتانیا رونمایی می کنند.

Orral Nadjari ، مدیر عامل شرکت Britishvolt ، با بیان اینکه تأمین امنیت سایت در Blyth “لحظه ای شگرف” برای صنعت انگلستان است ، اظهار داشت که تمام نیازهای دقیق ما را برآورده می کند و می تواند به صورت سفارشی ساخته شود. این امر در آستانه ارتباطات اصلی حمل و نقل ، انرژی تجدیدپذیر قابل دسترسی آسان و فرصتی برای یک زنجیره تأمین ایجادی است و هدف ما را برآورده می کند تا  کارخانه ما را به تمیزترین و سبزترین مرکز  تولید باتری در جهان تبدیل کند. “

از انرژی تجدید پذیر برای تأمین انرژی گیگاپلانت استفاده خواهد شد ، از جمله پتانسیل استفاده از نیروی برق آبی تولید شده در نروژ و خط انتقال 447 مایلی از طریق طولانی ترین اتصال دهنده بین المللی پروژه North Sea Link.

ایان لوی ، نماینده این شرکت گفت که این پروژه تا دهه های آینده تأثیر زیادی بر حوزه انتخابیه و مناطق اطراف آن خواهد داشت  و افزود: از زمانی که نیسان بیش از 35 سال پیش در ساندرلند سرمایه گذاری کرده است ، چیزی قابل مقایسه با این ندیده است.

پس از اعلام این خبر ، دکتر آمریت چندان ، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت فناوری پاک Aceleron ، نسبت به “فیل در اتاق” – اتلاف باتری ابراز نگرانی کرد. وی گفت: “تخمین زده می شود كه تا سال 2030 میزان 11 میلیون تن زباله تولید شود ، كه تقریباً 20 بار استادیوم ومبلی را پر می كند.” “این شرکت گیگافاکتوری فرصتی برای انگلستان است تا هم نوآوری های پیشرو در جهان خود را برای تأمین انرژی صفر خالص در کنار زباله صفر خالص به نمایش بگذارد.

“با طراحی ضد باتری در آینده ، امکان سرویس دهی آسان ، و استفاده مجدد از آن ، ما می توانیم استفاده از ضایعات باتری را طراحی کنیم در حالی که یک بازار شغلی پررونقی ایجاد می کنیم که انقلاب سبز ما را بیشتر به دنبال خواهد داشت.”

https://www.theengineer.co.uk

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *