نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:28 ق.ظ

تقاضای برق جهانی امسال 2٪ کاهش می یابد

14 دسامبر 2020

پیش بینی می شود تقاضای جهانی برق در سال جاری حدود 2٪ کاهش یابد – بزرگترین کاهش سالانه از اواسط قرن بیستم و بسیار بیشتر از آنچه که پس از بحران مالی جهانی در سال 2008رخ داد ، که منجر به کاهش تقاضای برق 0.6٪ در سال 2009 ، شد . آژانس بین المللی انرژی (IEA) گزارش می دهد.

IEA در گزارش خود “گزارش بازار برق” که در 14 دسامبر منتشر شد ، اظهار داشت که کاهش تقاضا در سال جاری نتیجه همه گیری Covid-19 و تأثیر آن بر فعالیت اقتصادی است.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که پیش بینی می شود تولید برق تجدید پذیر در سال جاری تقریباً 7 درصد افزایش یابد ، زیرا قراردادهای بلند مدت ، دسترسی اولویت دار به شبکه و نصب مداوم نیروگاه های جدید رشد قابل توجهی در تولید برق تجدید پذیر دارد.

کاهش تقاضای برق ، همراه با افزایش تأمین انرژی تجدید پذیر ، فشار بر زغال سنگ ، گاز و انرژی هسته ای را نیز تسریع کرده است ، پیش بینی می شود تولید برق با زغال سنگ حدود 5 درصد ، تولید برق با گاز حدود 2 درصد کاهش یابد و تولید انرژی هسته ای در سال جاری حدود 4٪.

به طور کلی انتظار می رود انتشار دی اکسید کربن مربوط به تولید برق در سال جاری 5 درصد کاهش یابد – کاهشی بسیار بیشتر از کاهش پیش بینی تقاضای برق جهانی.

با نگاهی به سال 2021 ، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند تقاضا مجدداً رشد کرده و حدود 3٪ رشد کند ، که عمدتا توسط اقتصادهای در حال ظهور و در حال توسعه ، به ویژه چین و هند است.

بعلاوه ، IEA پیش بینی می کند که انرژی های تجدیدپذیر همچنان بزرگترین بخش رشد در سال 2021 باقی بمانند.گزارش اشاره می کند که تجدیدپذیرها سهم بازار خود را در سال 2021 به 29 درصد افزایش خواهند داد.

همچنین انرژی هسته ای به دلیل رشد مجدد در فرانسه و ژاپن و نیروگاه های جدید آنلاین در چین و امارات متحده عربی ، رشد 2.5 درصدی را در نظر گرفته است.

در اقتصادهای پیشرفته ، رشد انرژی های تجدیدپذیر و هسته ای ادامه خواهد داد تا میزان باقی مانده برای تولید سوخت های فسیلی را کاهش دهد ، اما در اقتصادهای در حال ظهور و در حال توسعه ، پیش بینی می شود که رشد تقاضا از افزایش در انرژی های تجدید پذیر و هسته ای فراتر رود و مقداری برای تولید زغال سنگ و گاز باقی بماند.

نتیجه خلاصه پیش بینی شده در سطح جهانی این است که تولید زغال سنگ سوز حدود 3٪ افزایش یابد ، در حالی که تولید گاز سوز حدود 1٪ افزایش می یابد. انتظار می رود این منجر به افزایش 2 درصدی انتشار دی اکسید کربن از بخش برق در سال 2021 شود.

آفریقا

در همین حال ، این گزارش حاکی از آن است که رکود اقتصادی و اقدامات جلوگیری از گسترش Covid-19 تأثیر قابل توجهی در تقاضای برق در آفریقا در سال جاری داشته است ، در حالی که تقاضای برق آفریقای جنوبی در سال جاری 5 درصد پیش بینی می شود.انتظار می رود تقاضای برق برای کل آفریقا در سال جاری حدود 2٪ کاهش یابد.

https://www.engineeringnews.co.za

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *