نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 10:51 ق.ظ

حلقه متعالی مدیریت نوآوری

http://standardna.ir/media/cache/thumb_single-news_828x532/files/WhatsApp%20Image%202020-11-28%20at%209.11.12%20AM.jpeg

    ۰۸ آذر ۱۳۹۹

یکی از مزایای بی شمار استانداردهای جدید ایزو درباره مدیریت نوآوری، گستره ارایه آنها است که باعث می شود کسب و کارها در هر مقیاسی که باشند در برابر چالشهای امروزه چابک، سازگار و مقاوم شوند.

بدون نوآوری در کجا قرار داشتیم؟ البته این موضوع کم اهمیتی برای اندیشیدن نیست. اما بدون روی دادن ابداعاتی مانند چاپ، لامپ، ساعت، تلفن و صد البته چرخ که همه چیز را به چرخش در می آورد، هنوز در دورانی تاریک در حال زندگی بودیم.

سریع باز می گردیم به زمان حال، بدون این ابزار باریک فلزی که به راحتی در جیب یا در کف دستان ما قرار می گیرد در کجا قرار داشتیم؟ این وسیله نه تنها ارتباط ما با یکدیگر را برقرار می کند بلکه ما را به اینترنت و جهان اطلاعات متصل می کند. با توجه به آمار جهانی تجارت موبایل، سه و نیم میلیارد نفر از مردم جهان از تلفن همراه استفاده می کنند.

نوآوری ها، بشر را از سه انقلاب صنعتی تا رسیدن به عصر حاضر یعنی انقلاب صنعتی چهارم گذرانده اند. امروزه عباراتی همچون هوش مصنوعی، روباتیک، یادگیری ماشینی محاسبات کوانتومی، چاپگرهای سه بعدی و غیره حتی اگر معنای دقیق آنها را ندانیم دارای کاربردهای متعارف شده اند. 

در جهان در هم تنیده که تغییرات سریع اتفاق می افتند، نظام های اقتصادی در معرض آسیب ها و تهدیداتی همچون تغییرات اقلیمی هستند. تعداد کمی از شرکتهای کوچک یا بزرگ توانایی مقابله با تغییرات و حفظ نظم تجاری خود را دارند. با این وجود آیا نوآوری آموختنی است؟ برای تبدیل ایده های تابناک به واقعیت و روی دادن اتفاقات بزرگ به چه نیاز است؟ نوآوری در شرکتها چگونه مدیریت می شود؟ استاندارد ISO 56002 پاسخ برخی از این سئوالات را دارد و نقطه خوبی برای شروع است.

استاندارد جدید مدیریت سیستم ISO 56002:2019 بر نوآوری تمرکز دارد. در تعریف این استاندارد آمده: سازمانی می تواند نوآوری موثرتر و کارآمدتر داشته باشد که تمامی فعالیتهای ضروری و دیگر عناصر مرتبط با یکدیگر یا متقابل با هم را به صورت سیستم مدیریت کند. یکی از بزرگترین مزایای استاندارد ISO 56002 قابلیت به کارگیری آن در هر نوع کسب و کار چه کوچک یا بزرگ است.

از طریق ایفای رهبری متعهدانه در ایده های جدید و نقش آفرینی در پیشرفتها در حوزه های جدید که همراه با منابع تعدیل شده برای تحقق سرمایه گذاری های مناسب، بودجه عملیاتی و تطبیق دادن روشهای کاری می باشد، نحوه فعالیت در بررسی بازارهای جدید و توجه به الزامات مشتری و از سویی تبعیت از قوانین داخلی برای تحقق اهداف جاری که تا حدی هم تاثیر گذار و هم پایبند به کلیه قوانین موجود باشد به صورت سیستماتیک بهبود و تطبیق می یابد.  

منبع: سایت ایزو

مترجم: سعید حسنی، دفتر روابط عمومی و امور بین الملل

https://standardna.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *