نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 7:16 ب.ظ

ماهواره EU-NASA آماده پرتاب برای ردیابی افزایش سطح آب دریاها است

19 نوامبر 2020 | اخبار اروپا اولین همکاری خود را با ایالات متحده برای ابزاری جدید برای نظارت بر تغییرات آب و هوایی تحسین می کند. توسط شانا کلی – تصویر سفینه فضایی Sentinel-6 Michael Freilich. عکس: ناسا.

یک ماهواره جدید از ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) روی سکوی پرتاب در کالیفرنیا نشسته است و آماده شلیک به فضا در روز شنبه ساعت 18.17 به وقت اروپای مرکزی است.

Sentinel-6 Michael Freilich اولین ماهواره دو حسگر یکسان است که با فاصله 5 سال به مدار زمین می رود تا حداقل در دهه آینده رصد سطح دریا ها را انجام دهد. این ماهواره بر روی موشک Elon Musk’s SpaceX Falcon 9 به فضا پرتاب خواهد شد.

این ماهواره از جمله جدیدترین ناوگان سنتینل اروپا است که از سال 2014 اطلاعات مهمی در مورد افزایش سطح دریا و تغییرات آب و هوایی  را ارائه کرده است. این ماموریت بخشی از کوپرنیکوس ، برنامه رصد زمین در اتحادیه اروپا است که توسط کمیسیون اروپا اداره می شود.

یوزف اشباچر ، مدیر برنامه های مشاهده زمین ESA ، گفت: ماهواره جدید اولین همکاری اروپا با ناسا در یک ماهواره Sentinel است. نام این ماهواره به نام مدیر سابق بخش علوم زمین ناسا است که در تابستان درگذشت انتخاب شده است.

پنج سنتینل موجود در فضا با استفاده از ردیابی کشتی هایی که در دریاهای اروپا نشتی نفت دارند ، ردیابی آلودگی هوا و کمک به هماهنگی تلاش های امداد و نجات پس از بلایای طبیعی ، از نقطه بی نظیر خود برای تماشای زمین استفاده می کنند. یک مطالعه اخیر با استفاده از داده های نقشه برداری سنتینل اثرات تغییرات آب و هوایی بر مهاجرت پنگوئن های امپراطور در قطب جنوب را نشان داد.

Sentinel-6 Michael Freilich افزایش سطح دریا را در سراسر جهان کنترل خواهد کرد. اشباخر گفت: “متاسفانه این روند در حال افزایش است.” “و می تواند در پایان قرن 0.4 تا 0.8 متر بیشتر شود.” طبق گفته سازمان ملی اقیانوسی و جوی از سال 1880 ، سطح دریا ها در حدود 9 اینچ افزایش یافته است.

Aschbacher گفت: ” در این زمینه ، دانشمندان می گویند حتی یک سانتی متر افزایش سطح دریا حدود سه میلیون نفر را در جهان در معرض خطر قرار می دهد.”

مائورو فاچینی ، رئیس واحد رصد زمین در ریاست کمیسیون صنایع دفاعی و فضایی ، می گوید ماهواره جدید همچنین به دانشمندان کمک می کند تا جریان های دریا یی را ردیابی کرده و حرکت آلودگی پلاستیک را شناسایی کنند. همچنین توجه ویژه ای به یخ های گرینلند خواهد داشت که به داخل اقیانوس می لغزند.

ماهواره دوقلو با نام Sentinel-6B در سال 2025 پرتاب می شود.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *