نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 8:27 ب.ظ

حذف ۵ افسانه مدیریت زمان که باعث کاهش بهره وری شما می شود

توسط جون فورکنل

ما در دنیایی پریشان و بیش از حد متصل به اینترنت و دنیازی مجازی زندگی می کنیم و این باعث از بین رفتن بهره وری ما می شود ، اما نه به دلایلی که شما ممکن است فکر کنید. بسیاری از ما برای دستیابی به اطلاعات بیش از حد و معمولا اطلاعاتی که به ما تحمیل می شود ، به تکنیک های مدیریت زمان روی آورده ایم. با این حال ، اگرچه این توصیه ممکن است نیت خوبی داشته باشد ، اما در واقع می تواند مانعی بیش از یک کمک باشد.

برای بازیابی ساعات بیشتر در روز ، این نکات اثبات شده در مورد مدیریت زمان را امتحان کنید که نکات مربوط به موارد استفاده کنونی شما را احیانا لغو می کند.

1. لیست کارها را حذف کنید

یکی از توصیه های بسیار مفید برای بهره وری بیشتر ، تهیه لیست کارهای لازم است. من حتی خود چند بار آن توصیه را ارائه داده ام. اگرچه لیست کارهایی که می توانند در تنظیم وظایفی که باید تکمیل شوند مفید است ، اما با احتیاط از آنها استفاده کنید. گاهی اوقات ، وقتی روی همه چیزهایی که قادر به انجام آنها نیستید تمرکز می کنید ، ممکن است احساس شکست در شما ایجاد کنند.

اگر تهیه کننده لیست هستید ، از یک لیست ثانویه به نام لیست “انجام شده” شروع کنید. این به شما کمک می کند تا در طول روز زمان خود را درک کنید و شما احساس می کنید پیشرفت بهتری دارید.

روش دیگر برای مبارزه با احساس شکست ، برنامه ریزی وظایف خود مانند برنامه قرارهای ملاقات است. برای هر کار ، بخشهای زیادی از زمان ها را حذف کنید تا بتوانید ببینید که در کجا انرژی خود را صرف می کنید. این روش به شما کمک می کند تا توجه خود را متمرکز کنید و وظیفه خود را برای کارهای لازم انجام دهید. حتی اگر کاری را به پایان نرسانید ، می دانید که چطور وقت خود را صرف کردید و به شما کمک می کند تا در پایان روز احساس پیشرفت کنید.

2. بیشتر همیشه بهتر نیست

بسیاری از اوقات ما با رزرو کارهای بیشتری با هدف انجام آنها در مدت زمان کوتاه تری برای خود کار ایجاد می کنیم. این رویکرد ممکن است احمقانه به نظر برسد ، اما معمولتر از آن است که فکر می کنید. به جای اینکه تمرکز خود را بر روی هدف نهایی حفظ کنیم ، برای اینکه احساس کنیم کارهای بیشتری انجام می دهیم ، مواردی را به صفحات پرشده خود اضافه می کنیم.

به جای افزودن کارهای بیشتر ، هر کاری را که به شما زیاد مربوط نیست ، کاهش دهید. به جای افزودن به لیست کارهای بیشتر برای انجام کار ، به دنبال کارهایی باشید که باید آنها را متوقف کنید. مهارت خود را افزایش دهید و وظایفی را که به شما امکان می دهد در خلاقانه ترین وضعیت خود کار کنید ، متمرکز کنید. هرچه بیشتر در جایی که احساس بهره وری می کنید کار کنید ، خروجی بهتری خواهید داشت و کار با کیفیت بیشتری تولید می کنید.

3. اشکالی ندارد که در اطراف بگردید

کتاب های مدیریت زمان سعی می کنند به شما بگویند شما باید هر بار روی یک چیز تمرکز کنید. اگرچه عوامل حواس پرتی می توانند باعث کاهش بهره وری شماشوند ، اما توجه به دور و اطراف همیشه چیز بدی نیست.

در بسیاری از موارد ، قدم برداشتن و خروج از یک کار مخصوصاً یک کار دشوار به شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنید. در فاصله این قطع کوتاه مدت مغز می تواند ذخایر انرژی شما را دوباره پر کرده و تفکر خلاق شما را دوباره زنده کند. وقتی سرانجام به سر کار خود برگشتید ، تمرکز بیشتری خواهید داشت و به شما این قدرت را می دهد تا در مدت زمان کمتری به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

4- می توانید با کارهای آسان شروع کنید

توصیه های معمول در زمینه مدیریت زمان به نظر شما ابتدا باید با سخت ترین کارها در لیست کارهای خود شروع کنید. اگرچه این رویکرد ممکن است در بسیاری از موارد به خوبی کار کند ، اما همیشه به شما کمک نمی کند در طول روز کاری خود بیشترین عملکرد را داشته باشید. گاهی اوقات ، شروع کار ساده تر برای غرق شدن در بازی موثرتر از غرق شدن مستقیم در یک کار دشوار است.

اگر بعد از تعطیلات احساس خستگی شدید کردید ، یا اگر پس از تعطیلات به دفتر خود برگشتید ، کمی وقت بگذارید تا دوباره روی کار خود تمرکز کنید. یا اینکه تشخیص دهید کدام روزهای هفته باعث می شود کمی تمرکز کمتری داشته باشید و کارهای هفته خود را در اطراف آنها برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال ، اگر جمعه ها احساس اشتیاق در آخر هفته را برای شما ایجاد می کنند ، کارهای خسته کننده خود را در آن روز حذف کنید و با تلاش بیشتر در روزهای دیگر قدرت خود را حفظ کنید.

5. واقعاً انتخاب شماست

هر روز شامل همان مقدار ساعت کار است. با این حال ، اما شما که می خواهید 24 ساعت خود را با کار سپری کنید ،  این به شما بستگی دارد. بسیاری از کارشناسان مدیریت زمان می گویند شما ساعات کافی در طول روز را برای انجام کارهایی که می خواهید انجام دهید ندارید. اگرچه این ممکن است درست باشد ، اما شما کاملاً بر آنچه در این 24 ساعت انجام می دهید کنترل دارید.

اگر می خواهید شبکه خود را بسازید ، در برنامه خود فضایی برای آن ایجاد کنید. اگر می خواهید یک سرگرمی خلاقانه جدید را امتحان کنید ، در زندگی خود جایی برای آن ایجاد کنید. با بستن شبکه های اجتماعی و ایمیل ، بلافاصله ساعت های روز خود را بازیابی خواهید کرد. نحوه گذران وقت کاملاً به خود شما بستگی دارد. https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *