نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 3:36 ب.ظ

آیا کشور آماده پذیرش یک وسیله نقلیه برقی تک سرنشین است؟

آیا کشور آماده پذیرش یک وسیله نقلیه برقی تک سرنشین است؟

5 نوامبر 2020توسط راب نیکولوسکی

Solo ، طرحی از طراح و سازنده کانادایی ElectraMeccanica ، یک وسیله نقلیه تمام برقی تک سرنشین با برد 100 مایل و حداکثر سرعت 80 مایل در ساعت است. که با قیمت 18،500 دلار به فروش می رسد و افراد در چند شهر منتخب ایالات متحده در ساحل غربی و آریزونا می توانند آن را در خود ببینند.طول خودرو کمی بیش از 10 فوت (122 اینچ) و عرض 57.5 اینچ در چرخ های جلو است و بطور قابل توجهی کوچکتر از یک وسیله نقلیه معمول مسافربری است. به عنوان مثال ، یک سدان هوندا آکورد 2020 دارای طول 192.2 اینچ و عرض 73.3 اینچ است.

پاول ریورا ، مدیرعامل ElectraMeccanica گفت: “هنگامی که آن را رانندگی می کنید ، احساس می کنید در کابین خلبان هواپیمای جنگنده یا در اتومبیل فرمول یک نشسته اید.” “این واقعاً جالب و واقعاً متفاوت است.”اما بخش عمده ای از استراتژی بازاریابی Solo مبتنی بر کارآیی و کاربردی است.

ریورا گفت: “علاقه زیادی به وسایل نقلیه الکتریکی در بازار سن دیگو وجود دارد و تعداد زیادی مسافر وجود دارد.” “اگر به آزادراه راههای اطراف خود بنگرید  وسایل نقلیه زیادی با یک سرنشین که سه تا چهار صندلی خالی وجود دارد را مشاهده خواهید کرد.”

این شرکت آماری را نقل می کند که نشان می دهد روزانه 119 میلیون نفر در آمریکای شمالی با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و 105 میلیون نفر از آنها فقط رفت و آمد می کنند.Solo به دنبال جذب “اولین پذیرندگان” است – مشتریانی که جذب آخرین فن آوری می شوند – که به دنبال گزینه ای در یک محیط شهری هستند.

ریورا گفت: “کارهای زیادی وجود دارد که مابه تنهایی انجام می دهیم.” “شما به تنهایی قهوه خود را تحویل می گیرید ، به تنهایی به باشگاه می روید ، به دیدار انفرادی دوستان می روید. این یک وسیله نقلیه هدفمند است و به زیبایی در بین اتومبیل های سواری در یک انتهای طیف و تحرک خرد قرار می گیرد (اسکوترها ، دوچرخه های برقی و غیره) در انتهای دیگر “.

با استفاده از یک باتری 17.3 کیلووات ساعتی که یک چرخ عقب را چرخانده ، Solo دارای یک صندلی گرم شده ، استریو بلوتوث ، دوربین دید عقب ، فرمان برقی ، ترمزهای برقی و دارای تهویه مطبوع است. برای ایمنی ، دارای سپر جلو و عقب ، محافظت در برابر ضربه ، کنترل پایداری محدود کننده گشتاور و رول بار است.

ElectraMeccanica در ونکوور ، B.C مستقر است ، اما Solo در چین توسط گروه صنعتی Zongshen در یک کارخانه در چونگ کینگ تولید می شود. اولین محموله های تولیدی Solos ماه گذشته با برخی از وسایل نقلیه به مغازه های خرده فروشی مانند سایت Westfield UTC وارد ایالات متحده شد.

ریورا گفت: “مردم می توانند آن را ببینند ، می توانند آن را احساس كنند ، آن را لمس كنند و برای رانندگی آزمایشی برنامه ریزی كنند.”

ریورا نمی گوید چه مقدار پول سپرده برای Solo واریز شده است اما گفت “لیست انتظار طولانی است” و تخمین می زند سفارشی که امروز ارائه می شود احتمالاً “تا اواسط سال آینده تحویل شود”.

ایوان دروری ، که به عنوان مدیر ارشد Edmunds.com به روند خودرو نگاه دیگری دارد ، در مورد چشم انداز خودرو تک نفره تردید دارد.دروری در مورد مشوق های کمتر شرکت Solo برای دولت گفت: “یک حق بیمه سنگین مانعی برای پیشرفت است” ، به ویژه هنگامی که رانندگان با صرف هزینه زیاد دسترسی زیادی به خودروهای دست دوم در بازار دارند که قیمت آنها 15000 دلار و کمتر است.

دروری گفت: “چیزهای زیادی وجود دارد که فروش آن را به امربسیار سختی تبدیل می کند.” دروری گفت: “اگر به دنبال حمل و نقل ارزان و مطمئن هستید ، احتمالاً در خانه یا ساختمان آپارتمان خود یک ایستگاه شارژ EV وسیله نقلیه الکتریکی ندارید ، بنابراین کابوس لجستیکی برای مقابله با آن را خواهید دید.” . “و اگر اهل انجام کار خوبی هستید ، احتمالاً قبلاً با یک تسلا رانندگی کرده اید.”

سال گذشته ، مرسدس بنز اعلام کرد که فروش اتومبیل تمام الکتریکی هوشمند ، که دارای دو صندلی بود ، در آمریکای شمالی متوقف می شود ، که عمده آن به دلیل فروش کم است.

دروری گفت: “كوچك در آمریكا نمی فروشد.”

ریورا گفت که او فکر می کند Smart car EV این موارد را ندیده است “من فکر می کنم ما یک وسیله نقلیه با سبک منحصر به فرد ارائه می دهیم و واقعاً زیبا و متفاوت به نظر می رسد.” به علاوه ، او گفت که Solo فضای کافی برای حمل چمدان یا مواد غذایی را ارائه می دهد.

در واقع ، ElectraMeccanica به زودی با نسخه تجاری Solo روانه بازار می شود. اندازه آن با وسایل نقلیه موجود است اما هاچ بک برداشته می شود تا فضای بیشتری برای بار فراهم شود تا بتواند به مشتریان تجاری برای تحویل غذا ، نگهبانان امنیتی ، مکانیک هایی که به مکان های شغلی احتیاج ندارند و غیره خدمت کند.

ریورا گفت: “ما فکر می کنیم این طرحی خانگی خواهد بود.” “ما همچنین قصد داریم که یک برنامه اشتراکی برای خودرو نیز با شرکای خود ایجاد کنیم. بنابراین سه قسمت از اکوسیستم ما  اکنون وجود دارد.” https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *