نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 5:00 ب.ظ

استفاده از رادار برای تشخیص اجسام خارجی در غذاها

Using radar to detect foreign objects in foods

2 نوامبر 2020 توسط جنس فیج ، فراونوفر-گسلشفت

اجسام خارجی – به عنوان مثال تکه های شیشه ای – که به مواد غذایی راه پیدا می کنند برای مصرف کنندگان خطرناک هستند. تکنیک های اشعه ایکس ایجاد  شده در درجه اول فلزات را تشخیص می دهد – شیشه ، پلاستیک و چوب یک چالش است.SAMMI ، نمونه اولیه جدید ، این خلا ء را با استفاده از رادار ، قبلاً ترکش های شیشه ای را در کوکی های ساندویچ و همچنین تکه های شکلات در تقویم های ظهور را کشف کرده است پر می کند.

فراخوان محصولات برای کالاهای غذایی همچنان به عنوان یک مشکل اساسی مطرح است. ممکن است در طول تولید  اجزایی به هم بخورد و باعث شود تکه های شیشه ای ، تراشه های فلزی ، تکه های چوب یا قطعات پلاستیکی به محصول وارد شوند. فراخوان محصول نه تنها از نظر مالی به شرکت ها آسیب می رساند ، بلکه باعث از بین رفتن اعتماد مصرف کننده می شود. بنابراین تولیدکنندگان علاقه زیادی به بازرسی محصولات خود برای اشیا ء خارجی دارند. در حال حاضر ، آنها این کار را عمدتا با دستگاه های اشعه X انجام می دهند ، اما اینها به طور قابل اعتماد تمام اشیاء خارجی را تشخیص نمی دهند. در حالی که آنها به راحتی می توانند فلزات را شناسایی کنند ، اما اغلب با پلاستیک ، چوب و شیشه مشکل دارند. این بدان معنی است که ، با وجود بازرسی ها ، هنوز خطر باقی مانده خاصی برای تولید کنندگان وجود دارد.

SAMMI خرده های شیشه و سایر مواد را تشخیص می دهد

SAMMI ، نمونه اولیه توسعه یافته در موسسه Fraunhofer بر اساس فرکانس بالا و تکنیک های راداری FHR ، اکنون می تواند این شکاف را برطرف کرده و امنیت بیشتری در تولید مواد غذایی ایجاد کند. دانیل Behrendt ، سخنگوی واحد تجاری در Fraunhofer FHR می گوید: “سیستم ما بر اساس امواج با فرکانس میلی متر است و می تواند تکنیک های اشعه ایکس را تقویت کند.” ” ماده خارجی را تشخیص می دهد که تکنیک های اشعه ایکس به راحتی می توانند از آن رد می شوند – یعنی تکه های شیشه ، پلاستیک و چوب. با این حال ، این سیستم  توانایی نفوذ به فلزات را ندارد ، که در عوض توسط تکنیک های اشعه X تشخیص داده می شود.” یکی دیگر از مزایای این فناوری این است که امواج میلیمتری مورد استفاده برای بازرسی مواد غذایی هیچ خطری برای سلامتی ندارند.

بازرسی به شرح زیر است: مواد غذایی بر روی تسمه نقاله قرار می گیرند و از طریق دستگاه حمل می شوند. بالای نوار نقاله ، آنتن فرستنده می چرخد ​​و امواج خود را به محصول منتقل می کند. در زیر آن ، آنتن گیرنده این امواج را دریافت می کند. امواج میلی متری توسط هر یک از مواد غذایی مختلف به طور منحصر به فردی تضعیف می شوند و در زمان انتقال خود تاخیر خاصی دارند. این امر امکان شناسایی نه تنها ساختار و ترکیب غذا ، بلکه کوچکترین انحراف از مواد غذایی را نیز فراهم می کند – مثلاً توسط اشیای خارجی ایجاد می شود. اختصاص دادن یک پیکسل به هر نقطه اندازه گیری و رمزگذاری تغییرات با رنگ های مختلف ، تصویری از جسم بررسی شده تولید می کند که ماده خارجی بلافاصله روی آن مشهود است. حتی کالاهای بسته بندی شده می توانند از این طریق ، بدون تخریب و بدون تماس فیزیکی مورد بازرسی قرار گیرند.

تصویر راداری زیر ، خرده شیشه ای را نشان می دهد که قبلا در داخل شکلات قرار داده شده بود.

Using radar to detect foreign objects in foods

امکان سنجی موفقیت آمیز روی کلوچه های ساندویچی

مطالعات امکان سنجی اولیه قبلاً به اتمام رسیده است. محققان از SAMMI برای بازرسی کلوچه های ساندویچی استفاده کردند که در آن قبلاً یک تکه شیشه در شکلات قرار داده بودند. تلاش های آنها با موفقیت همراه بود: نمونه اولیه اشیا ی خارجی را به طور قابل اعتماد شناسایی کرد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *