نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:56 ق.ظ

OECD خواستار برنامه ریزی “مبتنی بر علم” برای توسعه پایدار است

توسط فلورین زوباچو

برآوردها نشان می دهد 37 کشور عضو OECD قصد دارند 312 میلیارد یورو در فناوری های سبز به عنوان راهی برای احیای اقتصادی سرمایه گذاری کنند. کارشناسان خواستار وضوح بیشتر در مورد چگونگی مصرف این پول هستند

کارشناسان در نشست وزیران سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) گفتند ، دولت ها باید راهبردهای مبتنی بر علم را برای سوق دادن به رفع بحران اقتصادی ناشی از همه گیری و انتقال به اقتصادهای دیجیتالی و پایدارتر شکل دهند.

جفری ساکس ، مدیر مرکز توسعه پایدار در دانشگاه کلمبیا و رئیس شبکه توسعه پایدار سازمان ملل متحد ، گفت که کشورها باید به اهداف جاه طلبانه آب و هوایی و سرمایه گذاری مورد نیاز برای راه اندازی مجدد اقتصاد جهانی متعهد شوند. ساکس گفت: “اهداف باید بر اساس” سناریوهای چند ساله فناوری ، علمی و مبتنی بر اصول اقتصادی باشد تا انتقال به اقتصاد پاک را درک کنیم. ” “ما به وضوح به مسیرهای خارج از وضعیت فعلی خود نیاز داریم.”

بحران ویروس کرونا ، اقتصاد جهانی را به رکود فرو برد و اندازه گیری اثرات طولانی مدت به طور فزاینده ای دشوارتر می شود ، زیرا موج دوم و سوم عفونت ها در اروپا و آمریکای شمالی وضع را خراب می کند.

به طور مشترک با دولت ها ، از جمله در اتحادیه اروپا ، ژاپن و چین ، کارشناسان سیاست در OECD پیش بینی می کنند بهبود اقتصادی به تحولات دیجیتال و سبز برای راه اندازی مجدد اقتصادها متکی است. دبیرکل OECD ، آنجل گوریا به نمایندگان گفت: “جهان COVID-19 دنیای دیجیتال تری خواهد بود ، اما همچنین باید فراگیرتر و پایدارتر باشد.”

بسیاری از کشورهای OECD در حال حرکت به این سمت هستند. تخمین های OECD نشان می دهد که 37 کشور عضو قصد دارند 312 میلیارد یورو در فناوری های سبز ، انرژی های تجدید پذیر و حمل و نقل پایدار سرمایه گذاری کنند. گوریا گفت: “این خوب است ، ولی کافی نیست.”

استراتژی اتحادیه اروپا به توافق نامه سبز (Green Deal) بستگی دارد ، یک سیاست مقطعی برای دستیابی به انتشار صفر گازهای گلخانه ای تا سال 2050 و جدا کردن رشد اقتصادی از بهره برداری از منابع طبیعی. این هفته ژاپن همچنین طرحی را برای رسیدن به میزان صفر انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050 را اعلام کرد. چین در نظر دارد تا سال 2060 نیز همین کار را انجام دهد.

وضعیت ایالات متحده به نتایج انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده بستگی دارد. دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ، ایالات متحده را از توافق نامه آب و هوایی پاریس بیرون کشید (اقدامی که یک روز پس از انتخابات در 3 نوامبر نهایی خواهد شد) اما رقیب او ، جو بایدن قول داد که در صورت انتخاب “یک توافق جدید سبز” راه اندازی کند.

ممکن است اهداف بلند پروازانه باشد ، اما ساکس هشدار داد که دولت ها باید “مسیرهایی برای دستیابی به این هدف” را ترسیم کنند. فراخوان وی برای رویکردی مبتنی بر علم همچنین با هشدار اینکه بحران جهانی اعتماد عمومی به سیاست های مبتنی بر شواهد را بیش از پیش کاهش داده است. این موضوع به دنبال چندین سال بحث سیاسی در ایالات متحده و اروپا در مورد موضوعاتی است که تعداد بیشتری از فعالان در حال عرضه تئوری های توطئه هستند. توصیه های ساده بهداشتی ، مانند استفاده از ماسک در هنگام شیوع بیماری ، سیاسی شده است.

ساکس گفت: ” اعتماد به سیاست های مبتنی بر علم  دولتها ، و به عملکرد ما از بین رفته است.” “و این بسیار نگران کننده است و چیزی است که نباید به راحتی از کنار آن عبور کنیم ، اما باید برای آینده تأمل کنیم.”

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *