نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 12:44 ق.ظ

نکته منفی در یک شبکه برق ناب

13 اکتبر 2020توسط اسماعیل آرکینیگاس روئدا و آرون کلارک-گینزبرگ

شبکه برق برای امنیت ملی ایالات متحده مهم است. از سوی دیگر این یک سیستم فوق العاده پیچیده و گران قیمت است که سالانه حدود 750 دلار برای هر مشتری هزینه دارد.

شرکت های خدمات عمومی و خصوصی سعی کرده اند با “ناب” تر کردن ، برخی از این هزینه ها را کاهش دهند. این بدان معناست که شرکت ها افزونگی در زیرساخت های خود را حذف کرده اند ، سربار کارمندان را به حداقل رسانده و زنجیره های تامین خود را ساده کرده و مدیران شبکه سعی کرده اند با استراتژی های مدیریت ریسک خسارات را جبران کنند. این باعث شده است که متوسط ​​قیمت خرده فروشی برق با تنظیم تورم برای برق به طور قابل ملاحظه ای در ایالات متحده ثابت باشد.

با این وجود ، بلایای اخیر  همانند آتش سوزی ، طوفان ، بیماری همه گیر COVID-19 – یک درس عینی از نکات منفی ناب شدن است. خرابی سیستم ، چالش های تعمیر و نگهداری ، کمبود کارکنان و تعطیل شدن زنجیره های تأمین منجر به کشیده شدن شبکه تا نقطه شکست شده است.

به ویژه زنجیره های تأمین می توانند از یک بازنگری استراتژیک پس از ایجاد اختلالات مرتبط با تجارت و همه گیری در سال 2020 بهره مند شوند. شبکه متکی به تحویل به موقع تجهیزات تخصصی و در مقیاس بزرگ است که از طریق زنجیره های عرضه جهانی ارائه می شود. اگرچه این روش در مقایسه با تولید در ایالات متحده موجب صرفه جویی می شود ، اما آسیب پذیری های دیگری نیز دارد. بعنوان مثال برخی از کارشناسان نگران هستند که تولیدکنندگان چینی بتوانند بدافزارهایی را در این تجهیزات وارد کنند.

بیماری همه گیر COVID-19 تهدید دیگری را نشان می دهد: اختلالات تولید و زنجیره تامین. پس از یک طوفان بزرگ یا یک آتش سوزی بزرگ ، شرکت های آب و وابستگانشان قادر به جایگزینی تجهیزات خود برای چندین ماه نیستند.

پرسنل مسئله دیگری است که در آن افزایش کارایی می تواند نگرانی هایی در مورد قابلیت اطمینان ایجاد کند. همانطور که شبکه به تجهیزات تخصصی متکی است ، به کارکنان متخصص متکی است ، مانند اپراتورهای اتاق کنترل که مسئول عکس العمل در زمان واقعی برای تعادل بار و مدیریت سایر عناصر شبکه هستند. آموزش این اپراتورها هزینه بر است و سالها به طول می انجامد. آنها به دلیل مهارت خود ، دستمزد بالایی دارند و انگیزه هایی برای به حداقل رساندن نیروی انسانی ایجاد می کنند. بیماری های همه گیر همچنین بر موضوع حداقل رساندن کارکنان فشار وارد می کند. معمولاً هنگام  بروز فاجعه ، تاسیسات کارگران را در محله های نزدیک قرار می دهند تا در صورت نیاز آنها را در مسافت های طولانی جابجا کنند – اکنون هیچکدام از آنها آسان نیست و توصیه نمی شود.

ساختار شبکه خود ناب است. برای پایین آوردن هزینه ها ، خطوط برق اضافی کمی برای گره های مهم در شبکه وجود دارد. خطوط برق نیز در مناطقی که ممکن است خطری ایجاد کنند دفن نمی شوند (مانند ایجاد آتش سوزی). در نتیجه ، احتمالاً خرابی ها باعث ایجاد وقفه های ناگهانی یا مشکلات دیگر می شود. به همین ترتیب ، تولید بافر برای تأمین اوج تقاضا ممکن است در بعضی موارد به اندازه کافی زیاد نباشد ، که این امر می تواند منجر به خاموشی های طولانی مانند مواردی شود که کالیفرنیا در این تابستان تجربه کرد بشوند.

مشوق های مقرون به صرفه تعبیه شده در طراحی بازار برق ایالات متحده در حال سقوط با شرایط دنیای جدید است که خطرناک تر و غیر قابل پیش بینی تر می شود.

ترکیبی از بیماری همه گیر و فاجعه امسال مطمئناً بی نظیر است . تغییرات آب و هوایی و تغییرات محیطی باعث تشدید خطرات طبیعی مانند طوفان و آتش سوزی می شوند. رشد و مسافرت جهانی جمعیت ، فرصت های بیشتری را برای یک همه گیری جدید ایجاد می کند. نگرانی های امنیتی – مانند نگرانی های بین چین و ایالات متحده – می تواند زنجیره های تأمین را به خطر بیندازد. مشوق های مقرون به صرفه تعبیه شده در طراحی بازار برق ایالات متحده در حال سقوط بدر شرایط دنیای جدید است که خطرناک تر و غیر قابل پیش بینی تر می شود.

بازارهای برق می توانند برای ایجاد انگیزه در شبکه “غیر ناب تر” طراحی شوند. انبار کردن لوازم اضافی و به کارگیری پرسنل بیشتر می تواند به شرکت های بزرگ کمک کند تا از کمبود تجهیزات و کارگر جلوگیری کنند. ایجاد خطوط اضافی و ایجاد ذخیره می تواند از خاموشی جلوگیری کند. سرمایه گذاری در منابع توزیع شده بیشتر می تواند پتانسیل وقفه های ناگهانی را کاهش دهد و احتمالاً از هزینه های مرتبط با به روزرسانی دارایی های شبکه در مقیاس بزرگ در جاده ها جلوگیری کند. سرمایه گذاری در زمینه آمادگی می تواند به شرکت های بزرگ کمک کند تا در هنگام وقوع فاجعه سریعتر واکنش نشان دهند.

شبکه برق تنها حوزه ای نیست که COVID-19 باعث شده است تعادل بین کارایی و انعطاف پذیری بررسی مجدد شود. صنایع دیگر ، به ویژه مراقبت های بهداشتی ، در مورد همین نگرانی بحث می کنند و در آنجا ایده ها و بحث هایی برای شرکت های سوداور وجود دارد.

یک شبکه غیر ناب احتمالاً هزینه بیشتری خواهد داشت. ناب تر بودن هزینه بیشتری دارد. با توجه به وابستگی مطلق ما به شبکه الکتریکی و شیوع فزاینده حوادث ، با این حال ، ایمنی و انعطاف پذیری ممکن است اولویت های بیشتری نسبت به ناب سازی باشد.

https://www.rand.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *