نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 7:46 ب.ظ

برنامه چین برای ارتقای مرکز فناوری شنژن

China's Xi promises changes to promote tech center Shenzhen

14 اکتبر 2020توسط جو مک دونالد

در این عکس که توسط خبرگزاری شینهوا چین منتشر شده است ، رئیس جمهور چین ، شی جین پینگ ، مرکز و دیگر رهبران در طی مراسمی به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد تأسیس منطقه ویژه اقتصادی شنژن در استان گوانگدونگ در جنوب چین ، مراسمی را برگزارمی کنند. قدم های جدیدی برای حمایت از توسعه بزرگترین مرکز فناوری چین ، شنژن ، در میان اختلافات با واشنگتن که دسترسی به فناوری ایالات متحده را مختل کرده و جاه طلبی های خود را برای ایجاد ارائه دهندگان چینی تقویت می کند .

رئیس جمهور شی جین پینگ قول داد اقدامات جدیدی برای توسعه بزرگترین مرکز فناوری چین ، شنژن ، در میانه ی اختلاف با واشنگتن ایجاد کند که جاه طلبی های خود را برای ایجاد تأمین کنندگان چینی تقویت می کند.

شی در یک سخنرانی به مناسبت چهلمین سالگرد دهکده ماهیگیری سابق مجاور هنگ کنگ به عنوان اولین منطقه برای حزب کمونیست حاکم که اجازه فعالیت آزاد را می دهد ، اعلام شد ، وعده داد که مقررات تشویق صنایع جدید را کاهش می دهد.

شی با اشاره به جاه طلبی ها برای تبدیل شدن به یک رقیب جهانی در زمینه هایی از مخابرات و فناوری های زیستی گرفته تا اتومبیل های برقی و انرژی های تجدیدپذیر ، خواستار “جوان سازی بزرگ ملت چین” و “بهینه سازی و ارتقا تولید” شد.

شرکت های شنژن از جمله Huawei Technologies Ltd. ، سازنده تلفن های هوشمند و تجهیزات سوئیچینگ که اولین مارک جهانی فناوری چین است ، نقشی اساسی در این برنامه ها بازی می کنند. این امر باعث شده است که آنها شکایات ایالات متحده را تهدیدات امنیتی یا از بین بردن سلطه صنعتی آمریکا اعلام کنند.

شی در سخنرانی خود در شنژن برای مخاطبان تجار و مقامات کشورگفت که رهبری حزب بیش از 60 تغییر سیاست یا دستورالعمل جدید را صادر می کند. وی هیچ جزئیاتی نداد اما گفت شنژن “در حوزه های مهم استقلال بیشتری خواهد داشت.”

مخاطبان ، که همه آنها ماسک داشتند ، شامل بنیانگذار هواوی رن ژنگفی و ژونگ نانشان ، دانشمند برجسته ای بودند که در ژانویه اولین کسی بود که انتقال ویروس کرونا از انسان به انسان را به طور عمومی تأیید کرد.

تلاش های چین برای ایجاد رقبای فناوری خود به تنش هایی دامن زده است که رئیس جمهور دونالد ترامپ را وادار به افزایش عوارض واردات کالاهای چینی در سال 2018 کرده است.

واشنگتن دسترسی هواوی به مولفه ها و فناوری آمریکایی را مسدود کرده است. این امر فروش تلفن های هوشمند و تجهیزات سوئیچینگ را ناتوان می کند. ترامپ در ماه آگوست دستوری صادر کرد که WeChat ، یک سرویس پیام رسان معروف را که توسط یک غول فناوری دیگر شنژن ، Tencent Holding Ltd. اداره می شود ،  و آنرا تهدیدی برای امنیت ملی اعلام کرد.

اقتصاددانان هشدار می دهند که سایر تولیدکنندگان فناوری چینی ممکن است به دلیل محدودیت دسترسی ایالات متحده در دسترسی به قطعات و سرویس های آمریکایی مانند سیستم عامل تلفن های هوشمند اندرویدی گوگل ، مختل شوند.

China's Xi promises changes to promote tech center Shenzhen

این امر به کار احزاب در زمینه پرورش سازندگان چینی تراشه های پردازنده و سایر بخش های مرتبط با تکنولوژی پیشرفته ، اضطراری افزوده است ، تلاشی که بیشتر در شنژن و تعداد دیگری از مراکز فناوری متمرکز شده است.

جمعیت شنژن از دهکده ای 30 هزار نفری در سال 1980 به حدود 13 میلیون نفر رسیده است. تولید اقتصادی آن در سال گذشته 2.7 تریلیون یوان (400 میلیارد دلار) بیشتر از آفریقای جنوبی ، کشوری با 58 میلیون نفر جمعیت بود.

شنژن به عنوان موتور اقتصادی منطقه در برنامه های دولت برای ادغام و توسعه شهرهایی در دهانه رود مروارید استان گوانگدونگ ذکر شده است. این باعث ناامیدی در هنگ کنگ شده است که ممکن است وضعیتتش به عنوان یک مرکز تجاری از بین برود.

شنزن با وجود ثروت و جمعیتی تقریباً دو برابر شهر نیویورک ، هوای یک پارک تجاری برگ دار اما نا آرام را دارد.

پارکینگ های شرکت های بزرگ فناوری و دارایی تا اواخر شب با ماشین های لوکس اروپایی و ژاپنی مدیران پر شده اند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *