نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:07 ب.ظ

برنامه دو آژانس نوآوری اتحادیه اروپا برای ادغام و ساده سازی خدمات برای شرکت های نوپا

13 اکتبر 2020 توسط Goda Naujokaitytė

شورای نوآوری اروپا (EIC) و انستیتوی نوآوری و فناوری اروپا (EIT) ، پس از امضای توافق نامه برای هماهنگی تلاش ها برای تقویت خدمات نوآوری اروپا ، در این زمینه همکاری می کنند.

این دو آژانس می خواهند به شرکت های نوپا کمک کنند “کار تجاری زودتر ، بزرگتر و بدون خطر انجام شود” ، تعهدی که به طور بالقوه می توانند در شرکت های مشترک سرمایه گذاری کنند. راه های دقیق همکاری هنوز قطعی نشده است ، اما برخی از آنها در حال حاضر در سه پروژه 1 میلیون یورویی در حال آزمایش هستند.

مارک فرگوسن ، رئیس هیئت مشاوره EIC و دانشمند ارشد ایرلندی ، به ما گفت: “آنها سازمان های مکملی هستند ، و من فکر می کنم واقعاً مهم است که ما این مکمل ها و هم افزایی ها را برای ارائه بهترین خدمات به نوآوران ادغام کرده و توسعه دهیم.” .

EIC و قدیمی ترین انجمن های دانش و نوآوری (KIC) EIT ، در زمینه نوآوری دیجیتال ، انرژی و آب و هوا ، این نامه را در نشست روزهای تحقیق و نوآوری اتحادیه اروپا در پایان ماه سپتامبر امضا کردند.

هنگامی که همکاری فعلی عملیاتی شد ، EIC آماده است تا همکاری خود را با  هر زیر بخش EIC KIC آغاز کند ، برای مثال با EIT Health و EW Raw.

EIC ، در سال 2017 راه اندازی شد و تا سال 2021 در حالت آزمایشی اجرا می شودو کمک های مالی را ارائه می دهد و سهام شرکت های نوپا را به خود اختصاص می دهد. در همین حال ، EIT در سال 2008 تأسیس شد ، هشت KIC را تشکیل می دهد که متشکل از شبکه های دانشگاه ها و شرکت ها هستند و به تجاری سازی تحقیقات کمک می کنند.

علی رغم برخی تردیدها در آن زمان ، کارلوس موداس ، کمیسر تحقیقات پیشین اتحادیه اروپا ، که در سال 2017 از EIC حمایت می کرد ، استدلال کرد که این دو نهاد نوآوری – در عین حال مکمل – اهداف متفاوتی را تأمین می کنند.

مارجا ماکارو ، عضو هیئت مشاوره EIC و عضو سابق هیئت مدیره EIT ، می گوید: در حالی که هدف اصلی همکاری پشتیبانی بهتر از نوآوران اروپایی است ، اما هدف سیاسی ثانویه این است که نشان دهد هر دو آژانس چیزی را مطرح می کنند.

“هر دو برنامه باید ضرورت خود را ثابت كنند. اگر همپوشانی هایی وجود داشته باشد ، سوال می شود که آیا ما دو برابر پرداخت می کنیم یا خیر. ”

Makarow ، مدیر شبکه تحقیق ، Biocenter فنلاند گفته است: “اما  EIT و EIC روشهای بسیار متفاوتی برای کار دارند ، اما این مأموریت را نیز دارند ، نقاط قوت تحقیقات اروپا را به شغل و رشد اقتصادی تبدیل می کنند. “

KIC های آب و هوایی ، انرژی و دیجیتالی که امضای نامه نامه را دارند  و به هر کدام 1 میلیون یورو برای آزمایش همکاری های بالقوه تعلق گرفت. در همین حال یک هیئت مشترک EIT / EIC در حال بررسی راه های همکاری است.

رفع شکاف نوآوری

همکاری نزدیک بین دو نهاد به عنوان یکی از راههای کاهش شکاف نوآوری بین شرق و غرب اروپا تلقی می شود.

EIC مستقیماً استارت آپ های فنی را تأمین می کند ، در حالی که EIT برای مراکز متوسط ​​ ​​در مراکز منطقه ای ، بسیاری از آنها در شرق اروپا آموزش می دهد. امید است با تجمیع تلاشهایشان به شرکتهای کشورهای کم عملکرد کمک کنند تا بودجه بیشتری تأمین کنند.

اتحادیه اروپا طی سالهای اخیر تلاش کرده است تا با اقدامات مختلف شکاف نوآوری را کاهش دهد. در سال 2019 ، سیاست گذاران اتحادیه اروپا توافق کردند که 3.3 درصد از بودجه برنامه تحقیقاتی 2021 – 2027 افق اروپا را به “گسترش” ، ابتکاری برای تقویت تحقیق و توسعه در اتحادیه اروپا 13 “اختصاص دهد.” اکنون ، کمیسیون در حال تهیه طرح هایی برای یک برنامه تغییر یافته ، Widening 2.0 است.

علاوه بر این ، توافق شد كه كشورهای عضو می توانند حداكثر پنج درصد از بودجه توسعه منطقه ای اتحادیه اروپا را برای پروژه های تحقیقاتی و نوآوری هزینه كنند كه در تأمین بودجه Horizon Europe موفق نیستند ، اما استانداردهای تعالی را دارند.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *