نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 1:02 ب.ظ

آمادگی اضطراری و ابزارهای مدیریت رویداد مهم در نیوزیلند

http://opengovasia.com/wp-content/uploads/2020/09/Webp.net-resizeimage-82.jpg

    سامایا داراماراج

    30 سپتامبر 2020

خوراک پروتکل هشدار مشترک (CAP) جدید اجازه می دهد پیام های هشدار تلفن همراه (EMA) توسط سیستم های دیگر متصل به اینترنت توزیع شود. این امکان را برای پیام های ایمنی زندگی EMA به افرادی می دهد که از پوشش شبکه خارج شده اند.

هشدارهای تلفن همراه اضطراری در حال حاضر فقط توسط دستگاه های همراهی که به شبکه تلفن همراه متصل هستند دریافت می شوند. خوراک جدید CAP امکان توزیع پیام توسط سیستم هایی را که فقط به اینترنت متصل هستند ، می دهد.

آژانس ملی مدیریت اضطراری بسیار مایل است توسعه دهندگان با استفاده از این خوراک دامنه EMA را افزایش دهند. پیام های هشدار دهنده را می توان در پروتکل هشدار مشترک (CAP) ، یک قالب پیام دیجیتالی غیر اختصاصی مبتنی بر XML برای تبادل هشدارهای اضطراری خطرناک ، قالب بندی کرد. خوراک CAP می تواند لیستی از پیام های هشدار دهنده را در هر یک از قالب های خوراک معمول ، RSS و Atom ارائه دهد.

هر زمان که هشدار تلفن همراه اضطراری صادر می شود ، اطلاعات مشابه اکنون در دو مکان به صورت عمومی در دسترس قرار می گیرد: خوراک RSS و خوراک اتم. این URL ها پیام ها را برای استفاده مجدد در اختیار سیستم های دیگر قرار می دهد. این می تواند توسط برنامه های تلفن های هوشمند ، وب سایت ها یا سایر مراکز هشدار دهنده باشد که از CAP به عنوان پایه استفاده می کنند

هر آژانس می تواند اطلاعات را در وب سایت یا برنامه های خود ادغام کند. فید آزمایشی در دسترس است و NEMA می تواند با آژانس همکاری کند تا مسیر توسعه را با فید پیام آزمایشی خود هماهنگ کند.

از طرف دیگر ، تیم عملکرد سیستم ساختمان وزارت تجارت ، نوآوری و اشتغال (MBIE) و آژانس ملی مدیریت اضطراری (NEMA) به جوامع سراسر نیوزلند کمک خواهند کرد تا یک مسئله مهم را برطرف کنند – افراد ساکن در مناطق کم ساحل و پایین تخلیه به موقع سونامی قریب الوقوع؟

برای حل این مسئله ، MBIE با همکاری NEMA سندی را تهیه كرده است كه اطلاعات فنی در مورد چگونگی طراحی سازه های تخلیه عمودی سونامی را كه می تواند به عنوان پناهگاه آخر برای افراد در صورت بروز سونامی مورد استفاده قرار گیرد ، فراهم می كند.

ساختارهای تخلیه عمودی سونامی آخرین گزینه برای ایمنی در زندگی است که ممکن است گروه های مدیریت اضطراری دفاع مدنی بخواهند آن را بررسی کنند. استفاده از آنها در هنگام وقوع سونامی در محلی که زمان تخلیه موجود می تواند چند دقیقه باشد ، مناسب ترین است.

جنی می گوید: “آنها ممکن است گزینه خوبی برای مناطق ساحلی کم ارتفاع نیوزیلند باشد ، جایی که ممکن است قبل از رسیدن امواج سونامی برای همه افراد در معرض خطر تخلیه داخلی ، ارتفاعات بالاتر یا خارج از مناطق تخلیه سونامی باشد.” تیپلر ، مدیر مهندسی در MBIE.

MBIE از چندین انجمن شنیده بود که این موضوع واقعاً مورد نگرانی آنها بود ، بنابراین آنها با همکاری NEMA به توسعه اطلاعات برای حل این خطر کمک کردند. این اطلاعات به طور دقیق عناصر طراحی یک ساختار موثر را توصیف می کند.

برخی از جوامع در حال حاضر ساختمانهایی در دسترس دارند که می تواند به عنوان مکانهای تخلیه مناسب شناخته شود ، در حالی که جوامع دیگر می توانند از اطلاعات هنگام ساختن سازه های جدید در منطقه خود استفاده کنند. اطلاعات فنی جدید پس از انتشار ارزیابی و برنامه ریزی برای راهنمای تخلیه عمودی سونامی برای گروه های مدیریت اضطراری دفاع مدنی در سال 2018 است.

همانطور که نیوزیلند در رویکرد خود در مدیریت ریسک سونامی بالغ می شود ، آنها همچنان به برخی از چالش های دشوارتر در مدیریت ریسک سونامی پرداخته اند. اطلاعات دو فازی تولید شده توسط آژانس ملی مدیریت اضطراری و وزارت تجارت ، نوآوری و اشتغال به گروه های مدیریت اضطراری دفاع مدنی کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که هنگام تخلیه عمودی سونامی در مناطق خود ، مناسب ترین و عملی ترین اقدامات مدیریت خطر سونامی را اجرا می کنند.

بارهای جدید و اثرات سونامی بر اطلاعات سازه های تخلیه عمودی در وب سایت Building Performance موجود است. رهنمودهای ارزیابی و برنامه ریزی 2018 سند تخلیه عمودی سونامی در وب سایت NEMA موجود است.

اوایل ماه جولای ، شورای زندگی خطوطی نیوزیلند نسخه 2020 ارزیابی آسیب پذیری ملی زیرساخت های حیاتی خطوط حیاتی نیوزیلند را منتشر کرد. این گزارش هم اکنون در صفحه گزارش ها و منابع Lifelines موجود است.

هدف از این ارزیابی ارائه درک بهتر دولت ، صنعت و جوامع از 1) زیرساخت های قابل توجه ملی است. و 2) آسیب پذیری زیرساخت ها و مقاومت آن در برابر خطرات.

مدیریت حوادث مهم با همه گیری همه گیر شده است. پیش بینی ، برنامه ریزی و مدیریت حوادث مهم به سازمان ها و مقامات کمک می کند تا از ایجاد اختلال در زندگی و آسیب به اموال جلوگیری کنند.

دولت ها برای مدیریت رویدادهای حیاتی به چندین سیستم خاص متکی هستند. چنین برنامه هایی برای رفاه ملی خصوصاً با افزایش بلایای طبیعی ضروری است. اما بیشتر اوقات ، آنها جدا از یکدیگر عمل می کنند.

مدیریت حوادث مهم با همه گیری همه گیر شده است. پیش بینی ، برنامه ریزی و مدیریت حوادث مهم به سازمان ها و مقامات کمک می کند تا از ایجاد اختلال در زندگی و آسیب به اموال جلوگیری کنند.

دولت ها برای مدیریت رویدادهای حیاتی به چندین سیستم خاص متکی هستند. چنین برنامه هایی برای رفاه ملی خصوصاً با افزایش بلایای طبیعی ضروری است. اما بیشتر اوقات ، آنها جدا از یکدیگر عمل می کنند.

به گفته کارشناسان جهانی در مدیریت رویدادهای بحرانی – Everbridge – این دیدگاه تفکیک شده خطر تکرار اطلاعات و فرایندها ، تضادهای داده ها را دارد و بدون کنترل ، احتمال دارد منجر به از بین رفتن جان و مال شود.

با وجود پیش بینی همه گیری برای مدتی ، پاسخ برنامه ریزی به رویدادهای ناگوار باید در کنار مدیریت COVID-19 ادامه یابد. با توجه به این امر ، مصلحت است که دولت ها مجدداً به سیستم ها ، ابزارها ، فرایندها و سیستم عامل های خود برای مدیریت حوادث مهم نگاه کنند.

آمادگی ویروس Everbridge’s Coronavirus می تواند تفاوت چشمگیری در کاهش آسیب ناشی از همه گیری ایجاد کند. آنها اطلاعات غنی تر و تهدیدهای همبسته را با مکان دارایی ها و افراد فراهم می کنند تا از ارزیابی سریعتر و جامع حوادث و اصلاح آنها اطمینان حاصل کنند.

https://opengovasia.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *