نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:05 ق.ظ

ساخت سیستم ذخیره انرژی با تکیه بر نیروی جاذبه آغاز می شود

Construction begins on energy storage system relying on gravity

گزارش 7 سپتامبر 2020توسط پیتر گراد

جاذبه قرن ها مرکز تعجب فیزیکدانان ، ریاضیدانان و متفکران مختلف بوده است.در اوایل دهه 1600 ،  گالیله ستاره شناس توپ هایی را از برج پیزا  به پایین انداخت و اعلام کرد که شتاب گرانشی برای همه اجسام یکسان است. ده ها سال بعد ، آیزاک نیوتن با گسترش تفکرات خود نظریه گرانش خود را ابداع کرد که همه ذرات تمام ذرات دیگر را با نیرویی متناسب با مربع فاصله بین مراکز خود جذب می کنند.

بعد ها ، توماس کارلایل فیلسوف  ، محاسبه کرد: “این یک واقعیت ریاضی است که ریختن یک سنگریزه از دست من مرکز ثقل جهان را تغییر می دهد و  استیون هاوکینگ ، کیهان شناس اظهار داشت: “از آنجا که قانونی مانند جاذبه وجود دارد ، جهان می تواند خود را از هیچ ایجاد کند و خواهد کرد.”

و پل دیراک فیزیکدان بیان کرد: “یک گل روی زمین انتخاب کنید و دورترین ستاره را حرکت دهید.”

هفته گذشته ، یک شرکت تازه کار انرژی در  انگلیس با شروع ساخت یک سیستم ذخیره انرژی با استفاده از گرانش ، کارخودش را در تاریخ جاذبه زمین شروع نمود و مهرش را پای آن گذاشت.

همانطور که این شرکت در وب سایت خود می گوید: “فناوری ثبت اختراع ما بر اساس یک اصل ساده است.

این شرکت ، Gravitricity ، وزنه های عظیمی را در یک شافت بلند جاسازی کرده و انرژی را ذخیره می کند.  شافت ها تقریباً یک مایل بالا می رود و وزن وزنه ها بین 500 تا 5000 تن است. وینچهای عظیم وزنه ها را بالا و پایین می آورند و شافتها تحت فشار قرار می گیرند تا انرژی تولیدی را افزایش دهند.

به گفته مقامات Gravitricity ، تولید برق می تواند بین 1 تا 20 مگاوات باشد و خروجی مداوم آن تا هشت ساعت است. مقامات می گویند که حداکثر توان در کمتر از یک ثانیه حاصل می شود و این سیستم را به عنوان یک راه حل پر قدرت و پشتیبان ایده آل می کند.

هزینه ها نسبت به سیستم های ذخیره انرژی فعلی ، مانند محلول های در حال ظهور باتری لیتیومی یونی ، کمتر است. مقامات Gravitricity می گویند برخلاف سیستم های باتری ، مکانیزم ذخیره سازی آنها می تواند چندین بار در روز شارژ و تخلیه شود و بیش از دو دهه کارایی نداشته باشد.

مقامات شرکت می گویند میزان کارایی سیستم 80 تا 90 درصد است. این سیستم باید نیم قرن دوام داشته باشد.

سیستم نمونه اولیه ای که Gravitricity در اسکاتلند در حال توسعه است و قرار است سال آینده تکمیل و آزمایش شود ، مجهز  به شافت 17 یاردی و ظرفیت 250 کیلووات محدود خواهد شد وپیاده سازی کامل انجام خواهد شد.

مهندس ارشد Gravitricity ، مایلز فرانکلین ، نحوه کارکرد نمونه اولیه را توضیح داد.

“دستگاه ما از دو وزنه 25 تنی معلق توسط کابلهای فولادی استفاده خواهد کرد. در یک آزمایش ما برای تولید نیرو ی کامل برای تأیید سرعت پاسخ خود ، وزنه ها را کنار می کشیم. ما محاسبه می کنیم که در کمتر از یک ثانیه به قدرت کامل می رسیم. دوم اینکه  دستگاه می تواند در پاسخ به فرکانس های مورد نیاز و بازارهای پشتیبانی تامین برق بسیار ارزشمند باشد. “

بنیانگذار Gravitricity پیتر فراینکل است که اولین توربین انرژی جزر و مدی جهان را اختراع کرد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *