نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 10:21 ب.ظ

محتوای دیجیتالی یا عنصر پنجم تا ۲۲۵ سال دیگر برابر با نیمی از جرم زمین خواهد بود

Digital content on track to equal half Earth's mass by 2245

11 آگوست 2020 توسط موسسه فیزیک آمریکا

با استفاده از منابعی مانند زغال سنگ ، نفت ، گاز طبیعی ، مس ، سیلیکون و آلومینیوم ، برای مزارع عظیم رایانه ای و پردازش اطلاعات دیجیتالی ، پیشرفت تکنولوژی هایی که اکنون در آغاز راه آن هستیم ، توزیع مجدد ماده زمین از اتم های فیزیکی را به اطلاعات دیجیتالی که وضعیت پنجم ماده یا عنصر پنجم ، در کنار مایع ، جامد ، گاز و پلاسما  می باشد در سال ۲۲۴۵ به حجمی معادل نیمی از جرم زمین خواهد رسید.

سرانجام ، ما به نقطه اشباع كامل خواهیم رسید ، دوره ای در فرایند تکامل ما که در آن بیت های دیجیتالی از اتمهای موجود در کره زمین پیروی می کنند ، دنیای “عمدتاً رایانه ای که توسط بیت های دیجیتالی و کدهای رایانه ای شبیه سازی شده و تحت سلطه آن است .

اینجا فقط یک موضوع زمان است که مهم است.

ملوین وپسون  نویسنده این مطلب که عوامل محرک این تکامل دیجیتال را بررسی می کند.  گفت: “ما به معنای واقعی کلمه کره زمین را بیتی  کرده و کمی تغییر می دهیم و این یک بحران نامرئی است.”

وی گفت: محدودیت قریب الوقوع در تعداد بیت ها ، انرژی تولید آنها و توزیع جرم فیزیکی و دیجیتال به زودی سیاره زمین را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

به عنوان مثال ، با استفاده از تراکم ذخیره فعلی داده ، تعداد بیت های تولید شده در سال و با اندازه کمی در مقایسه با اندازه اتم ، با سرعت رشد سالانه 50٪ ، تعداد بیت ها برابر با تعداد اتم های موجود در زمین در حدود 150 سال دیگر خواهد بود.

تقریباً 130 سال طول خواهد کشید تا قدرت لازم برای پایدار ساختن اطلاعات دیجیتالی ، برابر با تمام قدرت موجود در سیاره زمین باشد و تا سال 2245 ، نیمی از جرم زمین به جرم اطلاعات دیجیتالی تبدیل شود.

وپسون گفت: ” به نظر می رسد رشد اطلاعات دیجیتال واقعا غیر قابل توقف است.” وی گفت: “براساس اظهار IBM و سایر منابع تحقیق داده های بزرگ ، 90٪ از داده های امروز دنیا تنها در 10 سال گذشته ایجاد شده اند. از بعضی جهات ، همه گیری فعلی COVID-19 این روند را تسریع کرده است زیرا بیشترین میزان محتوای دیجیتالی استفاده و تولید می شود.

وپسون می گوید : دراین موضوع با نظریه نسبیت عمومی انیشتین ،که معادل انرژی ، جرم را ترسیم می کند و کار Rolf Landauer ، که قوانین ترمودینامیک را بر روی اطلاعات اعمال کرد و اثر کلود شانون ، مخترع بیت دیجیتال ،  اینها به پیوند می خورند.

 بر این مبنا در سال 2019 ، وپسون یک اصل را تدوین كرد كه فرض می كند كه اطلاعات دقیقاً مانند مواد دیگر بین حالت های جرم و انرژی جابجا می شوند.

وی گفت: “اصل همگرایی انرژی  بر پایه این مفاهیم بنا شده و طیف عظیمی از فیزیک جدید ، به ویژه در کیهان شناسی را باز می کند.” “وقتی کسی محتوای اطلاعات را به تئوری های فیزیکی موجود وارد می کند ، تقریباً مانند یک بعد اضافی برای همه چیز در فیزیک است”.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *