نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 4:15 ب.ظ

ساخت بزرگترین کشتی های کانتینری جهان در کره جنوبی

12 آگوست 2020

کارهای نهایی HMM در کارخانه کشتی سازی صنایع سنگین سامسونگ در جزیره Geoje ، که در پایین کره جنوبی قرار گرفته است انجام می شود.

در عمق شکم این کشتی عظیم ، جوشکارها تدر مقابل موتورهای غول پیکر  که با حداکثر سرعت بیش از 22 گره آن را به حرکت در می آورند به کوتوله  هایی تبدیل می شوند که آنها را ساخته اند. این کشتی با ابعاد 400 متر (1300 پا)   و با  ۱۰۰متر طول و 62 متر عرض از برج ایفل بلند  تر است.

ظرفیت آن 23820   TEU   ( واحد معادل بیست فوت ، اندازه گیری استاندارد حمل و نقل دریایی) است ، که صاحب آن Hyundai Merchant Marine (HMM)  برای حمل هفت میلیارد چوکو پیت ، که یک میان وعده محبوب کره ای را توصیف می کند – جا دارد . یعنی یک عدد برای هر انسان در کره زمین

این دوازدهمین و آخرین کلاس جدید از کشتی های 24000 TEU است که HMM در حال بهره برداری  از آنها است و بزرگترین نوع آنها در جهان است و هرکدام (143-151 میلیون دلار) هزینه دارد.

اولین کلاسی که فعالیت خود را آغاز کرد ، با ظرفیت  23964 TEU   HMM Algeciras نام داشت،  و اولین سفر خود را در ماه آوریل انجام داد و رکورد جدیدی را برای حجم حمل و نقل کانتینری تعیین کرد.

صنعت کشتی سازی  کره جنوبی یکی از بزرگترین کشتی سازی ها در جهان است و یکی از محرک های دهه های رشد اقتصادی آن  کشور بود ، اما در سال های اخیر به دلیل رقابت بیش از حد جهانی و قیمتهای ارزان تر ، چین  در راس فعالیت های جهانی قرار گرفته است.

به همین ترتیب با فروپاشی  شرکت حمل و نقل هانجین ، که در سال 2017 ورشکسته شد و زمانی یکی از 10 خط برتر کانتینری جهان بود ، ، صنعت کشتیرانی کره جنوبی دچار آشفتگی شد.

HMM سنت پترزبورگ در ماه سپتامبر تحویل داده می شود و قبل از عزیمت از طریق کانال سوئز به روتردام ، هامبورگ ، آنتورور و لندن ، سفر خود را به شانگهای و سایر بنادر چین انجام می دهد.

سفر از کره جنوبی به اروپا و بازگشت آن یک سفر 12 هفته ای است ، اما علی رغم وسعت و مسافتی که دارد ، این کشتی تنها 23 نفر خدمه دارد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *