نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 9:31 ق.ظ

اولین منشور جهانی الگوریتم اطلاعات همشهریان

 28 ژوئیه 2020 اطلاعیه مطبوعاتی: دولت نیوزلند 

دولت نیوزیلند به اولین کشور جهان تبدیل شده است که مجموعه ای از استانداردها را برای راهنمایی استفاده از الگوریتم ها توسط سازمان های عمومی ترسیم می کند.

وزیر آمار ، جیمز شاو ، در این روز  منشور الگوریتم را برای Aotearoa نیوزلند راه اندازی کرد تا به نیوزیلندی ها اطمینان دهد که داده ها با خیال راحت و  بصورت مؤثر در دولت استفاده می شوند.

وی می گوید که ؛

ما در دنیای غنی از داده ها زندگی می کنیم که الگوریتم ها نقش مهمی در کمک به ما در ایجاد ارتباطات و شناسایی روابط و الگوهای موجود در مقادیر زیادی از اطلاعات دارند. این به بهبود تصمیم گیری کمک می کند و منجر به مزایایی مانند تحویل سریعتر خدمات عمومی هدفمند می شود.

الگوریتم ها توسط آژانس ها برای کمک به پردازش و تفسیر مقادیر زیادی از داده ها استفاده می شوند ، که می تواند به فرایند های تصمیم گیری سرعت ببخشد.

با این حال ، استفاده از الگوریتم ها برای تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاع رسانی در مورد تصمیمات ، بدون خطرات ناشی از  آن نیست. بنابراین مهم است که مردم اطمینان داشته باشند که از این الگوریتم ها به روشی منصفانه ، اخلاقی و شفاف استفاده می شوند. جیمز شاو گفت: “این چیزی است که این منشور به آن مربوط می شود.”

منشور توسط 21 آژانس از جمله وزارت محیط زیست ، وزارت معارف ، وزارت امور داخلی ، وزارت دادگستری و درآمد داخلی تدوین ونهایی شده است. منشور این آژانسها را به اقدامات مختلفی متعهد می کند ، از جمله توضیح و شفاف سازی نحوه تصمیم گیری توسط الگوریتم ها و جاسازی دیدگاه Te Ao Mori در توسعه و استفاده از الگوریتم ها.

اکثر نیوزیلندی ها نقش مهم الگوریتم های موجود در حمایت از تصمیم گیری و تحویل سیاست های دولت را تشخیص می دهند ، اما می خواهند بدانند که این سیستم ها بر مبنای امنیت آنها و با مسئولیت پذیری مورد استفاده قرار می گیرند. منشور این اعتماد به نفس را به مردم می دهد و کمک خواهد کرد تا اعتماد به نفس عمومی در دراز مدت ایجاد شود ، به این معنی که می توانیم از پتانسیل کامل داده ها برای بهبود زندگی افراد استفاده کنیم.

وی گفت: “امروز ما نمونه ای جهانی را ارائه داده ایم كه چگونه دولت می تواند با گروه های متنوعی از مردم ، جوامع و سازمان ها همکاری كند تا شفافیت و پاسخگویی در استفاده از داده ها را بهبود ببخشد. جیمز شاو گفت: این نمونه ای است که امیدواریم دیگران از آن پیروی کنند.

اطلاعات بیشتر

آژانس هایی که تاکنون منشور را امضا کرده اند عبارتند از:

وزارت اصلاحات ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت محیط زیست ، وزارت مسکن و شهرسازی ، وزارت امور داخلی ، درآمد داخلی ، وزارت دادگستری ، اطلاعات زمین نیوزلند ، وزارت توسعه Mori ، Oranga Tamariki — وزارت امور کودکان ، وزارت مردم اقیانوس آرام ، وزارت توسعه اجتماعی ، آمار نیوزلند ، وزارت حمل و نقل ، آژانس حمل و نقل NZ ، Te Kāhui Whakamana Rua Tekau mā Iwa Agency آژانس بازیابی رودخانه Pike ، وزارت زنان ، آژانس بهزیستی اجتماعی ، نیروی دفاعی نیوزیلند ، شرکت Arawhiti ، و شرکت جبران خسارت حوادث.

 این منشور اصول استفاده ایمن و مؤثر از داده ها و آنالیزها را كه توسط رئیس دولت و كمیسر حفظ حریم خصوصی طراحی شده است  را ، ترسیم می كند.

منشورحاصل کار طیف گسترده ای از ابتکارات دولت برای بهبود شفافیت ، از جمله تشکیل گروه مشاوره اخلاق داده مستقل و کار برای بهبود آموزش اخلاق داده ها در سطح عالی است.نیوزیلند همچنین امضا کننده مشارکت بین المللی دولت باز است.

https://www.scoop.co.nz

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *