ما کی هستیم:
شبکه خوشه ای اتومبیل اروپا (EACN) سازمانی است که از همگرایی 9 کشور بر مبنای مهمترین ابتکارات خوشه ای در بخش خودرو به هم پیوسته است.
قدرت ما:
این خوشه ها تعداد بیش از 1400 شرکت عضو و مؤسسه تحقیقاتی را تشکیل می دهند ، که بیش از نیمی از آنها شرکت های کوچک و متوسط هستند. اعضای خوشه EACN بیش از 345،000 نفر را در استخدام خود دارند .
اهداف ما:
- ایجاد اعتماد به نفس بین شرکا و اعضای آن ها برای معاملات B2B و C2C ، رویدادهای تجاری دو طرفه و چند طرفه
- ایجاد دانش جدید توسط پروژه های مشترک توسط: کارگاه های خلاقیت متقابل خوشه ، پروژه های نوآوری و همکاری مشترک و ایجاد معیار بهترین شیوه ها و دستاورد های موفقیت.
- مشارکن در ریسک مالی ابزارهای جدید .
- ایجاد مشاغل جدید
تمرکز ما:
بخش خودروسازی اروپا به دلیل روندهای آینده مانند خودروهای برقی و یا سوختهای دوگانه و یا اتومبیل های مستقل و متصل به سیستمهای هدایت و کنترل ، با چالش های بزرگی روبرو است. علاوه بر این ، رقبای جدیدی از قبیل تسلا ، گوگل ، Uber یا اپل با محصولات و خدمات جدید وارد بازار می شوند. برای حفظ یا افزایش رقابت ، صنعت خودروسازی اروپا باید با توجه به محصولات ، تولید ، فرایندها و کارکنان خود نوآوری داشته باشد. مدرنیزاسیون صنعتی ، تحول دیجیتال صنعت آینده موضوعات اصلی هستند که امکان تولید وسایل نقلیه سازگار ، مقرون به صرفه و پایدار را فراهم می آورند و اروپا را قادر می سازد در این حوزه یک رهبر جهانی باشد.
شبکه خوشه ای خودروسازی اروپا تصمیم گرفته فعالیت های مشارکتی را در زمینه تحول دیجیتال – کارخانه آینده – نوسازی صنعتی با چهار حوزه استراتژیک زیر متمرکز کند:
محصول: مواد جدید ، مفاهیم جدید وسیله نقلیه و غیره
تولید: تولید افزایشی ، بهینه سازی زنجیره تأمین ، تحرک یکپارچه و ایمن و غیره
فرآیند: دیجیتالی شدن ، ابزارهای تولید جدید و نوآورانه و غیره
افراد: محیط کار ، آموزش / آموزش مهارتهای دیجیتالیزشن و استعدادهای مجدد برای پر کردن شکاف مهارتها و غیره.