نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 2:42 ق.ظ

دپارتمان اهداف توسعه پایدار SDG

UN logo

بیانیه ماموریت

بخش اهداف توسعه پایدار (DSDG) در دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (UNDESA) به عنوان دبیرخانه SDG فعالیت می کند ، پشتیبانی و ظرفیت سازی اساسی را برای اهداف و موضوعات  مرتبط با موضوعاتی از جمله آب ،  انرژی ، آب و هوا ، اقیانوس ها ، شهرنشینی ، حمل و نقل ، علم و فناوری را ارائه می دهد.  گزارش جهانی توسعه پایدار (GSDR) ، مشارکتها با کشورهای در حال توسعه  و جزایر کوچک DSDG نقش کلیدی در ارزیابی اجرای برنامه سازمان ملل متحد  و برنامه 2030 و فعالیت های تبلیغاتی و دستیابی به ارتباط با SDG دارد.

تجزیه و تحلیل سیاست

کار این بخش ، ورودیهای تحلیلی را برای مشاغل دولتی در مورد توسعه پایدار ، از جمله رابط علمی و سیاسی آن فراهم می کند. این بخش پیش نویس گزارش های دبیرکل در مورد موضوعات توسعه پایدار را هدایت می کند. این مطالعات به ورودی های تحلیلی برای بررسی درکنفرانس های مهم مرتبط با توسعه پایدار کمک می کند. برای این منظور ، بازبینی های ارزیابی چالش های توسعه پایدار را انجام می دهد. این بخش نسخه های آزمایشی گزارش توسعه پایدار جهانی را هدایت کرده است ، که هدف آن تقویت رابطه علم  و سیاست است. این تحقیق پاسخهای سیاستهای یکپارچه را در تعدادی از زمینه های اولویت دار از جمله اهداف توسعه پایدار ، تسهیل فناوری ، اقتصاد سبز ، حمل و نقل پایدار ، شهرهای پایدار ، اقیانوس ها ، تغییرات آب و هوا در زمینه توسعه پایدار و پیوند میان انرژی ، غذا و آب بررسی می کند.

تصمیم گیری برای توسعه پایدار مستلزم مشارکت گسترده همه است. بنابراین این بخش با هدف پشتیبانی از مشاركت مؤثر گروههای بزرگ (مطابق دستور كار 21) و سایر ذینفعان در فرآیندهای سیاسی سازمان ملل از جمله تلاش برای ایجاد ظرفیت ، دانش و مهارت پایه خود ، پشتیبانی می كند.

مدیریت دانش

این بخش با ارائه دسترسی گسترده به اطلاعات و دانش برای توسعه پایدار ، از طریق بستر دانش آنلاین توسعه پایدار و رسانه های اجتماعی خود به کشورهای عضو ، گروه های بزرگ و سایر ذینفعان خدمت می کند.

https://sustainabledevelopment.un.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *