نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 8:47 ب.ظ

اتحادیه اروپا مالیات بر روی پلاستیک غیر قابل بازیافت را تصویب می کند

EU approves tax on nonrecycled plastic

28 ژوئیه 2020   ارسال شده توسط مگان اسمالی

اتحادیه اروپا مالیات پلاستیکی را در مورد زباله های پلاستیکی غیرقانونی ، که در اول ژانویه 2021 اجرا خواهد شد ، تصویب کرده است. این طرح شامل 0.8 یورو به ازای هر کیلوگرم از ضایعات بسته بندی نشده پلاستیکی غیر قابل بازیافت است که توسط کشورهای عضو در بودجه اتحادیه اروپا پرداخت می شود.

این مالیات بخشی از بسته 750 میلیارد یورویی (یا حدود 861 میلیارد دلاری) است که شامل چهارچوب مالی آینده چند ملیتی و یک تلاش ویژه برای بازیابی تحت عنوان Next EU  نسل بعدی اتحادیه اروپا است ، که شورای اروپا در طی جلساتی از 17 تا 21 ژوئیه در مورد آن بحث و توافق کرده است. این موضوع توسط كمسیون اروپا به عنوان كمك در بودجه اتحادیه اروپا و برای تشویق كشورهای عضو برای افزایش بازیافت از ضایعات پلاستیكی طراحی شده است.

طبق خبر منتشر شده از تبدیل کنندگان پلاستیک اروپایی (EuPC) ، یک انجمن تجاری مستقر در بروکسل ، برخی از افراد در صنعت پلاستیک اروپا نگران این هستند که مالیات  تصویب شده بر کسب و کارشان تأثیر منفی بگذارد.. EuPC گزارش می دهد که فقط اقدامات مالی مؤثرترین ابزار برای تحقق نوآوری و سرمایه گذاری های لازم برای تحقق اهداف سیاست های توافق نامه سبز اتحادیه اروپا نیست.

الكساندر دانگیس ، مدیر عامل EuPC می گوید: “از آنجا كه درآمدهای مالیات پلاستیک اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری در زیرساخت های زباله و بازیافت اختصاص داده نمی شود ، بازیافت زباله های پلاستیكی در اروپا افزایش نمی یابد.” در عوض ، این امر بیشتر باعث افزایش هزینه بازیافت پلاستیک و ترغیب تغییر به سایر مواد بسته بندی با تأثیر زیست محیطی بیشتر می شود. برای افزایش واقعی نرخ بازیافت در اروپا و محافظت از محیط زیست ، مالیات محل دفن زباله های بسته بندی پلاستیکی کارآمدتر خواهد بود. “

در خبرنامه EuPC آمده است كه بهبود بازيافت بسته بندي پلاستيك نياز به “سرمايه گذاري قابل توجهی در  در نوآوري  كل زنجيره پلاستيك ، دستگاه هاي جديد و طراحي زيست شناسي بسته هاي پلاستيكي دارد.” با درآمدی که پیش بینی می شود حدود 6-8 میلیارد یورو در سال از طریق این مالیات به بودجه عمومی اتحادیه اروپا وارد شود ، اتحادیه اروپا گزارش می دهد که این پول تا زمانی که بتواند در انتقال به سمت اقتصاد  و چرخه ی سرمایه گذاری شود در دسترس نیست.

با این حال ، دیگران در صنعت پلاستیک نسبت به مالیات جدید خوش بین هستند. ML Polyolefins ، لهستان ، بیانیه ای در باره مالیات پلاستیک اتحادیه اروپا منتشر کرد.

Tomasz Mikulski ، رئیس ML Polyolefins می گوید: “تصمیم شورای اروپا به وضوح نشان دهنده جهت سیاست های اتحادیه اروپا با هدف به حداکثر رساندن بازیافت پلاستیک های وارد شده به چرخه اقتصادی است.” “در این روش ، تولید کنندگان  ناگزیر خواهند شد تصمیمات منطقی تری راجع به طرح های بسته بندی اتخاذ کنند ، که مطمئناً به حذف مواردی که فرآیندهای تولید محصولات غیرقابل بازیافت را پردازش می کنند ، کمک می کند. این مالیات برای بسیج کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای انجام اقدامات قاطع تر برای اجرای مفهوم اقتصاد پایدار است..”

ML Polyolefins اظهار داشت که مالیات جدید می تواند برای برخی از شرکت ها ،  مشکلاتی را ایجاد کند.

میکولسکی می گوید: “به ویژه برای شرکت های بزرگ که دارای مجموعه گسترده ای هستند ، سوئیچینگ و به حداقل رساندن مقدار مواد اولیه غیر فرآوری شده می تواند یک چالش بزرگ باشد.” “ما بنا به درخواست پیمانکاران خود ممیزی ها را بطور مداوم انجام می دهیم و امکان مدیریت منطقی منابع در زمینه پلاستیک را برای آنها فراهم می کنیم.”

جزئیات بیشتر در مورد مالیات هنوز هم باید در یک قانون خاص تهیه و به تصویب پارلمان اروپا و شورای اتحادیه اروپا برسد.

https://www.recyclingtoday.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *