نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:09 ب.ظ

سیستم های انرژی آتی نیاز به تطابق با شرایط اقلیمی دارند

توسط دانشگاه صنعتی دلفت4 آگوست 2020

سیاست های آب و هوایی برای سیستم های انرژی در آینده به طور معمول بر روی چالش آنها برای جلوگیری از انتشار کربن برای جلوگیری از تغییر اوضاع  زیست محیطی  ، بطور متمرکز تاکید می کند. با این وجود ، سازگاری آنها با شرایط تغییرات اقلیمی در آینده ، بسیار مهم خواهد بود. این نتیجه گیری کلیدی یک بررسی موردی کتابخانه ای است که در Nature Energy منتشر شده وطی آن 220 مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. برای تصحیح وضعیت اقلیم ، انتظار می رود حساسیت به سیستم های تولید انرژی نسبت به تغییرات آب و هوایی بیشتر شده و وضعیت سیستم های انرژی از اهمیت بیشتری برخوردار شوند.

در طی چند سال گذشته ، تعداد مقالاتی که به بررسی تأثیرات احتمالی تغییرات آب و هوا بر سیستم های انرژی می پردازند ، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال ، درک جامعی از تأثیرات احتمالی تغییرات آب و هوا بر روی سیستم های انرژی ، به ویژه در مقیاس های منطقه ای و جهانی وجود نداشت. اکنون ، یک بررسی گسترده در Nature Energy منتشر شد و نتایج 220 مقاله را تحلیل می کند. این تحقیق توسط دانشگاه اوترخت با مشارکت تیم های تحقیقاتی در سرتاسر جهان ، از جمله گروه های دانشکده فناوری ، سیاست و مدیریت دانشگاه فناوری دلفت انجام شد.

ادبیات قابل توجهی در تأثیرات آب و هوایی براثر کار سیستمهای سرمایش  و تقاضای انرژی گرمایش متمرکز شده است. در حالی که انتظار می رود تقاضای انرژی گرمایش کاهش یابد (احتمالاً تا 20٪ در سراسر جهان) ، انتظار می رود تقاضای انرژی برای سیستمهای سرمایش به میزان قابل توجهی افزایش یابد (احتمالاً بیش از 30٪). این همچنین می تواند به الگوی فصلی و روزانه بسیار متفاوتی برای تقاضای انرژی منجر شود.

درمورد تأمین انرژی ، بیشتر مقالات بر تأثیرات احتمالی بر انرژی تجدید پذیر (عمدتا نیروگاههای آبی و بادی) تمرکز دارند. انگیزه مهم این است که سهم فزاینده ای از انرژی های تجدید پذیر باعث می شود سیستم های انرژی آتی نیز نسبت به تغییرات آب و هوایی حساس تر شوند. بیشتر مطالعات انجام شده (کوچک) در نیروگاههای برقی با انرژی حرارتی در مقیاس جهانی کاهش می یابد. برای منابع دیگر انرژی ، نتایج بسیار متفاوت است. تأثیرات در مقیاس منطقه ای هنوز نسبتاً نامشخص است ، اما شدیدترین اثرات آن برای آسیای جنوبی و آمریکای لاتین گزارش شده است.

دکتر سلشی یالو (نویسنده اصلی این مطالعه ، هم اکنون در دانشگاه صنعتی دلفت مشغول به کار است) می گوید ، همانطور که  در بررسی برجسته است ، این زمینه هنوز به خوبی توسعه نیافته است . مطالعات هنوز از طیف گسترده ای از روش های مختلف ، فرضیات و داده ها استفاده می کنند. منابع برای ارزیابی جامع تری از تأثیرات اقلیمی ، ارزیابی های  با چند مدل بیشتر در مورد پیامدهای تغییرات احتمالی آب و هوا برای برنامه ریزی انرژی مورد نیاز است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *