نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 4:47 ق.ظ

دانشمندان مبدل انرژی خورشیدی هیبریدی با کارایی بالا را می سازند

توسط دانشگاه تولان15 ژوئیه سال 2020 اعتبار: عکس از متیو اسکارا

مبدل انرژی خورشیدی ترکیبی دارای یک ماژول خورشیدی با سلولهای قرمز درخشان است که در تولان ساخته شده است.

محققان دانشگاه تولان بخشی از تیمی از دانشمندان هستند که مبدل انرژی خورشیدی ترکیبی را تولید کرده اند که با راندمان بالا و کم هزینه ، برق و بخار تولید می کند.این کار به سرپرستی متیو اسکارا ، استادیار فیزیک و مهندسی فیزیک در تولان ، و دانیل کود ، استادیار مهندسی مکانیک در دانشگاه سن دیگو ، یک پروژه برتر در ARPA-E وزارت انرژی ایالات متحده است که از سال 2014 آغاز شده و با 3.3 میلیون دلار بودجه و طی چند سال درگیر نمونه سازی اولیه بود که در تولان انجام شده و آزمایش میدانی در سن دیگو به پایان میرسد.

نتایج این تحقیق به طور مفصل در این ماه در مجله علمی Cell Reports Science Physical ارایه شده است. محققان دانشگاه ایالتی سن دیگو ، Boeing-Spectrolab و Otherlab نیز بخشی از این پروژه بودند.

“مصرف انرژی حرارتی بخش عظیمی از اقتصاد جهانی انرژی است – بسیار بیشتر از مصرف انرژی برق می باشد و بطور دایم افزایش یافته است که هم اکنون برای تبدیل آن به انرژی پاک به سیستمهای گرمایشی و خورشیدی ترکیبی تغییر یافته است که هم برق و هم گرما را برای انرژی پاک تولید کرده و هم از انتشارگازهای گلخانه ای  کم کند. ” این موضوع را مدیر توسعه این پروژه می گوید.

مبدل ترکیبی از رویکردی استفاده می کند که طیف نور خورشید را به طور کامل جذب می کند. این انرژی از سلولهای خورشیدی با چند اتصال با راندمان بالا تولید می شود ، همچنین پرتوهای مادون قرمز نور خورشید را به گیرنده حرارتی هدایت و آن پرتوهای را به انرژی حرارتی تبدیل می کند.

انرژی حرارتی تا زمانی که لازم باشد می تواند ذخیره شود و از آن برای تأمین گرمای طیف گسترده ای از مصارف تجاری و صنعتی مانند فرآوری مواد غذایی ، تولید مواد شیمیایی ، تصفیه آب یا  بازیافت روغن استفاده شود.

این تیم گزارش می دهد که این سیستم 85.1 درصد راندمان را نشان می دهد ، بخار را تا 248 درجه سانتیگراد تحویل می دهد و پیش بینی می شود که هزینه ای معادل 3 سنت در هر کیلووات ساعت داشته باشد.

این تیم با تأمین بودجه از سوی هیئت ریجنتس لوئیزیانا و راکتول ، یک شریک تجاری محلی ، به پیشرفت این فناوری و پیشرفت به سمت اخذ  اعتبار بعنوان پیشتاز  ادامه می دهد.

Escarra گفت: “ما خوشحالیم که عملکرد میدانی با عملکرد بالا مبدل خورشیدی خود را نشان داده ایم ، و منتظر نتایج توسعه تجاری در حال انجام آن هستیم.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *