نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 6:11 ق.ظ

باربارا هیلاری: اولین زن سیاه پوست فعال اجتماعی، که به قطب شمال و جنوب سفر کرد

After her life-changing adventure, Hillary became an inspirational speaker

    کریستین مانبی chrissiemanby    سه شنبه 17 دسامبر 2019

او که به خاطر عزم و پشتکار خود شناخته شده بود ، از شهرت خود برای حمایت از جامعه خود استفاده کرد.

او پس از ماجراجویی هایش ، هیلاری یک سخنران الهام بخش شد.

“پشتکار ، عزم و احترام  ، اینها چیز هایی است که که مادرم مرا با آنها بزرگ کرده است” این خصوصیات معلم بازنشسته پرستاری بود . باربارا هیلاری عنوان کرد که زندگی این امکان را به وی داد تا اولین زن سیاه پوستی باشد که اندکی قبل از 80 سالگی به قطب های شمالی و جنوبی سفر کرده باشد.

هیلاری که در سن 88 سالگی درگذشت ، در سان خوان هیل در منهتن (منطقه ای که اکنون به عنوان میدان لینکلن شناخته می شود) متولد و در هارلم بزرگ شد. او یکی از دو دختر متولد ویولا جونز هیلاری بود. پدر آنها قبل از اینكه هیلاری دو ساله شود ، درگذشت. هیلاری با تشریح دوران کودکی خود گفت: “ما افسرده و فقیر بودیم اما فقر ذهنی در خانه ما وجود نداشت … چیزی  که هیچگاه در ذهن من نبوده است ” هیلاری در کودکی از خواندن داستانهای ماجراجویی لذت می برد: رابینسون کروزو یکی کتابهای مورد علاقه او بود.

هیلاری برای دوره لیسانس و کارشناسی ارشد خود در دانشگاه جدید دانشکده نیویورک تحصیل کرد ، پیش از آنکه به شغل پرستاری بپردازد. حوزه تخصص وی در سالمندان بود و او به آموزش کارمندان خانه سالمندان ادامه داد.

هیلاری که در بیست سالگی از سرطان پستان جان سالم به در برد ، به سرطان ریه مبتلا شد. وی بعداً تحت عمل جراحی قرار گرفت كه ظرفیت ریه وی را برای مدتی به یك چهارم كاهش داد. این نتیجه ای بود که به نظر نمی رسد هیلاری را به سمت هرگونه سفر دشوار پس از بازنشستگی بکشاند ، اما در 71 سالگی ، با سفر از طریق استفاده از سورتمه های با سگها و عکس گرفتن از خرس های قطبی در کانادا ، هیلاری مجذوب ایده قطب شمال شد. وقتی شنید که هیچ زن سیاه پوست هنوز به قطب نرسیده است ، این چالش در او پیش آمد. او به سیاتل تایمز گفت: “من گفتم ، مشکلی با این تصور وجود ندارد؟ “بنابراین من می گویم به این شکل به زندگی ادامه می دهم .

هیلاری به سرعت 25،000 دلار برای تأمین بودجه ماجراجویی خود جمع کرد. وی یک هلیکوپتر را به پایگاه نروژی برد و در 23 آوریل 2007 در سفر 30 مایلی به قطب با اسکی ، به همراه دو راهنما همراه شد. او قبل از سفر یاد گرفت که اسکی کند و به خبرنگاران گفت: “این ورزشی محبوب در هارلم نبود.”

   علیرغم وزن بدن  و وسایل همراهش و سرمازدگی انگشتانش ، هیلاری این حرف را زد و به نیویورکر گفت: “من هرگز چنین شادی و هیجانی را تجربه نکرده ام. برای چند دقیقه اول جیغ می کشیدم ، بالا و پایین می پریدم. او این سفر را به مادرش هدیه داد.

این دستاوردی بود که برای حد اکثر بیست و چند ساعت کافی باشد ، چه رسد به یک دوره زمانی طولانی ، اما علاقه هیلاری برای ماجراجویی کم رنگ نشده بود. در ژانویه سال 2011 ، تنها چند ماه از تولد 80 سالگی ، او اولین زن آمریکایی آفریقایی-آمریکایی بود که به قطب جنوب نیز رسید.

با بازگشت به نیویورک ، هیلاری به عنوان سخنگوی الهام بخش و فعال تغییر اوضاع ، شغل جدیدی پیدا کرد. او تلاش کرد تا پیام خود را به خوبی در دهه هشتاد به اشتراک بگذارد. در سال 2019 او به مغولستان سفر کرد تا با یک قبیله عشایری آشنا شود که روش زندگی شان در اثر بحران آب و هوا مورد تهدید قرار گرفته است.

او با جامعه محلی خود درگیر بود و بنیانگذار و سردبیر مجله The Peninsula بود که در کوئینز توزیع شد. او همچنین برای حمایت از همسایگان خود در آرونه و راکائوی ، انجمن اقدام آرون را تأسیس کرد.

در سال 2017 هیلاری آدرس مقدمات را در مدرسه جدید ، دانش آلما ارائه داد. او با جمع بندی فلسفه زندگی خود ، به مخاطبان خود گفت: “در هر مرحله از زندگی ، گزینه های خود را جستجو کنید. لطفاً کسل کننده ها را انتخاب نکنید. “

باربارا هیلاری ، کاوشگر قطبی و فعال تغییرات آب و هوا ، متولد 12 ژوئن 1931 ، در 23 نوامبر 2019 درگذشت.

https://www.independent.co.uk

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *