نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 مرداد 1403 3:09 ق.ظ

برنامه ویزای کانادا کارکنان فن آوری که توسط ترامپ دچار محدودیت شده اند ، بخود جذب می کند

Moira Warburton ، استیو شفر

وکلای کانادایی می گویند ،  برنامه ویزای سریع که کانادا در سال 2017 راه اندازی کرده  است ، تعداد فزاینده ای از کارکنان فن آوری را به خود جلب کرده است .

تعداد متقاضیان موفق برنامه Global Skills Strategy (GSS) در کانادا در سه سال اول خود پنج برابر شد ه و بیش از 23000 نفر در پنج گروه برتر فناوری تأیید شدند ، داده هایی که از طریق اداره مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به رویترز داده شده این موضوع را تایید می کند.

 تقاضای بیش از 2300 نفر برای پنج موضوع  برتر فناوری از ژانویه تا مارس 2020 تصویب شد ، پیش از شیوع COVID-19 که منجر به بسته شدن مرزها و افت شدید مهاجرت شود. این برنامه دارای یک زمان پردازش دو هفته ای است.

وکلای مهاجرت به رویترز گفتند که آنها کاملاً طرفدار این برنامه هستند ، که برخی آن را شفاف و سازگار توصیف می کردند و نمونه ای از اینکه کانادا چگونه از زمان تصمیم گیری در این مورد در سال 2017 توانست از موقعیت بوجود آمده برای مهاجرت بهره ببرد.

کایل هایندمن ، یکی از شرکای قانون مهاجرت McCrea در ونکوور ، گفت: “کارفرمایانی که کارکنان غیر آمریکایی در ایالات متحده دارند و به طور جدی به کانادا نظر دارند .

روز دوشنبه ، ترامپ اعلامیه ای صادر كرد كه موقتاً كارگران خارجی را از ورود به ایالات متحده با ویزای خاص منع می كند ، كه یك مقام دولتی ترامپ گفته است كه این تصمیم  525،000 شغل برای كارگران آمریكا ایجاد می كند.

هیندمن گفت: “این واقعیتی است که مردم از روز بعد از این تصمیم با من تماس گرفته  و اظهار داشته اند ، شاید این پیشنهادی باشد که افراد بیشتری به آن علاقه مند شوند.”

شرکتهای فناوری ایالات متحده از جمله Amazon.com Inc ، Alphabet Inc ، Facebook Inc و Netflix Inc در سالهای اخیر فعالیت خود را در کانادا  را گسترش داده اند ، اگرچه بیشتر شرکت ها از اظهار نظر در مورد استفاده از GSS خود یا اینکه چگونه اعلامیه اخیر ترامپ بر برنامه های استخدام آنها تأثیر دارد ، خودداری کردند.

توبی لوتک ، مدیر اجرایی شرکت تجارت الکترونیکی کانادایی Shopify ، به دنبال اقدام مهاجرت ترامپ ، سریع جذب جذابیت کانادا شد.

Sandeep Anand ، سرپرست ارشد تیم جهانی در Shopify ، گفت: این برنامه “استخدام استعدادهای برتر را در خارج از مرزهای ما امکان پذیر ساخته است.”

داده های IRCC نشان می دهد که اکثر متقاضیان تأیید برنامه ویزای سریع ، برنامه نویسان رایانه ای و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی بودند و پس از آن تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی قرار داشتند.

شهروندان هندی 62.1 درصد از متقاضیان برنامه  ویزای سریع بوده و آنرا دنبال کردند و  بهد از آن شهروندان چین آن را دنبال کردند. تقریباً هزار شهروند ایالات متحده نیز درخواست های خود را تصویب رسانده اند.

اطلاعات GSS فقط دوره تا مارس امسال را پوشش می دهد ، درست قبل از مهاجرت گسترده در کانادا به دلیل بسته شدن مرزها بود تا جلوی گسترش ویروس را بگیرد. با این حال وکلا انتظار ندارند این ممانعت دوام داشته باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *