نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 10:57 ب.ظ

صنعت از دیدگاه هنرمندان

تعدادی عکس را برای این مطلب انتخاب کرده ایم که همگی نشان دهنده تفکر هنر مندان آنها در ارتباط با صنعت بوده است و هنوز هم این دیدگاه غالب است . هنرمندان انسانهای باهوش و دارای جنبه های قوی هیجانی هستند و با این هوشمندی به دنیا نگاه می کنند و حس زیبایی شناسی شان آنها را نسبت به طبیعت و محیط زیست بسیار حساس می کند . از سوی دیگر دانشمندان و مهندسان و مخترعین نیز عین این هوش و استعداد را دارند و کشفیات آنها منجر به تکامل وسایل زندگی بشر و نهایتا صنعت و تکنولوژی شده است. یکی از دوستان در مطلبی در مجله روش نوشته بود که :

جمعيت 500 ميليوني قرن هفدهم مدتهاست از 6 ميليارد نفر فراتر رفته است. دو ميليون سال طول كشيد تا كره خاك جمعيتش به اين تعداد برسد، جالب است كه بدانيم پيش‌بيني مي‌شود در كمتر از چهار دهه، جمعيت كره زمين به 2 برابر برسد:

روشن است با اين سرعت آدميان، چنانچه تخريب محيط‌زيست كنترل نشود، امكانات طبيعي زيادي براي فرزندان و نوادگان ما نخواهد ماند. بگذاريم ناجيان سبز و مدافعان حفظ محيط‌زيست سخن بگويند و طلايه دارانه اين حركت را در هر جايي كه هستند، ادامه دهند. زيرا كه آنها از جانب كساني سخن مي‌گويند كه سال‌ها بعد لب به سخن و گلايه خواهند گشود.مرامنامه دنياي غرب، براي هماهنگي جهاني در مورد محيط‌‌زيست، اين جمله كوتاه بوده است: “ما همه سوار يك قايق هستيم”.تخريب محيط‌زيست يعني خودخواهي آشكار و پنهان معاصر (كه مائيم) در استفاده از حقوق و منابع آيندگان پا به عرصه وجود نهاده.

بنابراین هنرمندان از دست اندرکاران صنعت و تکنولوژی و مهمتر از همه سرمایه داران و کارآفرینان که باعث رشد صنعت می شوند انتظار دارند که :

هرگونه برنامه با هدف سالم سازي محيط زيست با همراهي افراد جامعه اگر چه مفيد و لازم است اما آنچه در محدوده توان انسان‌هاست، بایستی انجام شود و مديريت خود را در مسيري هدايت نمايند كه هدفش برنامه‌ريزي همه جانبه براي حمايت از محيط‌زيست است و آن هدفي را نشانه رود كه صنعت، تجارت. اقتصاد و سياست را در برابر “ طبيعت سبز” به تعظيم وادارد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *