نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 7:22 ب.ظ

یک کاربرد عملی از متدولوژی نوآوری یکپارچه برای توسعه محصول جدید

https://www.innovationtraining.org/wp-content/uploads/2017/02/innovation-methdology-600x300.jpg

 مسئله

در هنگام شروع کار خود در تلاش برای ایجاد محصولات یا خدمات جدید ، دنیا امکانات نامحدودی دارد. شما می توانید محصول نهایی را مشاهده کنید و مشتاق هستید که آن را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهید تا آن را آزمایش و استفاده کنند و در نهایت ، عاشق آن باشید . شما با توجه به تعداد واحدهای فروخته شده یا خدمات مصرف شده ، با درآمد ی که از محصولات تان حاصل ایجاد می شود ،  و اینکه آیا فروش محصول هزینه های سرمایه گذاری هایی که انجام داده اید و قدرت مدل کسب و کار شما را پوشش می دهد ، مورد قضاوت قرار می گیرید. برای اینکه در تلاش های خود برای ساختن محصول یا خدمات جدید موفق باشید ، باید فرایندی را دنبال کنید که به شما کمک می کند تا از میان خطرات توسعه محصول گذر کنید ، بنابراین قبل از اینکه اشتباهات کوچک یا پیش فرض های نامعتبر به مشکلات بزرگی تبدیل شوند می توانید به اندازه کافی و زود یاد بگیرید و محور کارانجام شوید . این روش همچنین می تواند به عنوان چارچوبی برای حل مشکلات تجاری مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله یک کاربرد عملی از متدولوژی نوآوری رای توسعه محصول جدید توضیح داده شده است.

راه کار

متدولوژی یکپارچه نوآوری توسعه یافته دارای پنج مرحله مجزا است: چهارچوب ، کشف ، ایده آل ، بسط و راه اندازی. با یک نگرش سیستمی هر مرحله تمرکز ، ورودی ها ، فعالیت ها و خروجی های خود را دارد. هر مرحله لازم است تکمیل شود ، زیرا خروجی های یک مرحله ورودی به مرحله بعدی هستند.

تأثیر عملی

تیم من برای ایجاد یک رویکرد یا چارچوبی در مورد چگونگی “ایجاد یک نمونه قابل قبول از محصول X در کارکردهای مورد نیاز وسایل نقلیه در ارتباط مستقیم با OEM ها یا از طریق یک تامین کننده رتبه یک” به چالش کشیده شد. با داشتن دانش کارآمد درباره روش شناسی نوآوری یکپارچه ، احساس کردم که این روش ابزارهای مناسبی را برای مقابله با این مشکل ارائه می دهد.

اولین مرحله از این روش چهارچوب است. این چهارچوب بر شناسایی فرصتها ، بدست گیری رهبری و درک چگونگی عملی بودن مشکل و راه حلهای بالقوه برای مسئله متمرکز است. ورودی به چهارچوب توجه به الزامات تجاری شماست. مجموعه فعالیتها شامل ، اما محدود به تعیین رویکرد ، تراز کردن ذینفعان ، تنظیم مشکل و تأمین منابع ، و نتیجه گیری با منشور پروژه و برنامه پروژه شما نیست. این مرحله به شما امکان می دهد اهداف خود را به روشنی بیان کرده و نتیجه مطلوب را تعیین کنید. همچنین به شما امکان می دهد تا با رهبری خود اهداف و نتیجه مطلوب و مورد نظر خود و رویکرد پروژه خود را تأیید کنید. برای این مرحله ، ما چالش خود را بطور خلاصه مستند کردیم و رویکرد را با رهبری ارشد تأیید کردیم. ما همچنین توضیح دادیم که مراحل آینده چه می تواند باشد ، با درک اینکه برخی مشخصات در طی فرآیند ، تغییر می کند.

مرحله دوم کشف است. در طول دوره کشف هدف شما این است که از تحقیقات خود استفاده کنید و ابزارهایی را که به آنها دسترسی دارید ، تعیین نمایید. برای انجام این کار به طور مؤثر ، باید چهارچوب ها را بشکنید و از دیدگاههای مختلف استفاده کنید تا هرچه بیشتر بینش ایجاد شود. در این مرحله فرصتی برای درک آنچه مشتری واقعاً می خواهد وجود دارد. فعالیت های شما می تواند از مطالعات جمعیت نگاری گرفته تا تحلیل روند ، انجام تجزیه و تحلیل رقابتی در صنعت ، درک زنجیره ارزش و مطالعه عوامل خاص باشد. برای پروژه خود ، ما هدف خود را به عنوان “توسعه دیدگاه های جدید با محوریت رانندگی خودران و صنعت خودرو” تعریف کردیم. ما فعالیتهای خود را روی مصاحبه با متخصصان صنعت خودرو ، تحلیل وضعیت صنعت و ایجاد نقشه های رقابتی متمرکز کردیم. ما به فناوری صنعت مستقل و داده های صنعت وارد شدیم. ما از منشور خود به عنوان ورودی به این مرحله استفاده کردیم و خروجی های ما در قالب یافته ها و بینش ها تعریف شد. برای هر فعالیت ، ما برنامه های مختص هر عامل را برای اطمینان از اینكه در تاریخ پایان مرحله در مسیر هدف ماندیم ، تعریف كردیم.

مرحله بعدی طرح ایده ال  است. در حین مرحله طرح ایده آل ، اهداف شما تلفیق یافته و بینش های خود در مورد مفاهیم ، ایجاد راه حل های جدید و پیش فرض های شما است. برای پروژه ما بر ایجاد مفاهیم جدید و شناسایی شرکای بالقوه استراتژیک متمرکز شده ایم. ما مجموعه گسترده ای از مفاهیم را ایجاد کردیم که از یافته ها و بینش های ما از مرحله قبلی سود می برد و سپس آن مفاهیم را در تطابق با قابلیت های محصول ما اجرا می کرد. ما 10 مفهوم را شناسایی کردیم ، در آنجا که احساس کردیم محصول ما می تواند ارزش افزوده ای ایجاد کند و جایی که مفاهیم با قابلیت های محصول مطابقت دارند ، با استفاده از چارچوب تجزیه و تحلیل SWOT برای محدود کردن تمرکز مان اقدام کردیم . ما نقشه رقابتی شرکتها و فناوریهای خود را در فضای رانندگی خودران در برابر صلاحیت های یک شریک خوب تجزیه و تحلیل کردیم تا بتوانیم “لیست کوتاهی” از شرکتها برای نزدیک شدن به مشارکتهای احتمالی ایجاد کنیم.

مرحله چهارم فرآیند نوآوری ، بسط دادن است. در حالی که تمرکز بر نمونه است ، ما این مرحله را کمی تغییر دادیم تا بر ایجاد موارد استفاده ، ایجاد یک مدل تجاری و شناسایی استراتژی بنام  “حرکت به بازار” (GTM) تمرکز کنیم. هدف ما برای این مرحله ایجاد یک یا چند گزاره با ارزش قانع کننده برای صنعت خودرو و تامین کننده رتبه یک بود.

آخرین مرحله از روند نوآوری راه اندازی است. اهداف شما در این مرحله پیروی از گزاره ارزشی هنگام راه اندازی راه کار ، محوری و تنظیم بر اساس یادگیری های امور راه اندازی است. ما این مرحله را نمونه اولیه نامیدیم. اهداف ما ایجاد و اعتبار نمونه اولیه و نهایی کردن گزاره ارزشها بود. مراحل ما شامل ایجاد یک نمونه اولیه کارآمد ، همکاری با شرکای مشخص شده و تراز کردن ارزشهای مورد نظر ذینفعان بود. ما همچنین یک راه انداز را بکارگرفته و نتایج خود را ارزیابی کردیم. براساس معیارهای موفقیت تعیین شده ، در پایان مرحله تصمیم نهایی بر مبنای روش  “برو – نرو” گرفته شد.

چالش ها

هنگامی که تازه وارد فرایند نوآوری شده اید ، چگونه می دانید که مرحله شما کامل است؟ چگونه می دانید که در پایان موفق هستید؟ چگونه می دانید که تمام فرضیاتی را که برای محصول خود تعیین کرده اید ، تأیید کردید؟ برای اینکار به اشتراک گذاشتن رویکرد با تیم های مختلف و ایجاد آنها در تفکر ما با سؤالها به ما کمک کرد. ارائه دستاوردهای ، به اشتراک گذاری و تأیید اعتبار مفروضات خود در پایان هر مرحله نیز به ما کمک کرد تا در این روند حرکت کنیم و به ما اطمینان داد که در مسیر صحیحی هستیم.

این روند چقدر قوی است؟

چند ماه پس از اتمام این پروژه ، در رابطه با شناسایی یک استراتژی برای محصولاتی که برند ندارند ، با مشکل تجاری دیگری روبرو شدیم. من در نظر گرفتم که چگونه استفاده از روش نوآوری به من کمک می کند تا به این مشکل نزدیک شوم و از همان چارچوب به عنوان راهی برای شروع تجزیه و تحلیل آن استفاده کردم. با مستند سازی منشور و تفکر در مراحل بعدی خود ، متوجه شدم که روش شناسی یکپارچه نوآوری چارچوبی مناسب برای نزدیک شدن به این چالش تجاری است. خودتان آن را امتحان کنید … ببینید چگونه می تواند برای شما موثر باشد.

درباره نویسنده:

http://www.innovationtraining.org/wp-content/uploads/2017/02/Jenny-Sankovsky.jpg

جنی سانکوفسکی MBA یک مدیر ارشد توسعه محصول جدید از راه دور و راه حل های خودرو با 15+ سال تجربه تولید و مدیریت محصول جدید است .طی 3 سال گذشته ، جنی رهبری طراحی ، راه اندازی و راهبردهای ورود به بازار راه حل های جدید ابتکاری telematics را برای پشتیبانی از تشخیص تصادف و کمک به موقع اضطراری به رانندگان ، طراحی و راه اندازی  نموده است .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *