نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 11:04 ق.ظ

نوآوری در هنر و فرهنگ: صدایی بلند برای تحقیق و توسعه

شروع تجربیات اتصال هنر و دانشگاه و کسب و کارها

این تعجب آور است که دولت هر ساله با هدف حمایت از نوآوری ، چه مقدار پول را وارد عرصه علم و فناوری می كند. هیئت استراتژی فناوری به تنهایی سالانه 300 میلیون پوند “سرمایه گذاری در توسعه محصولات و خدمات جدید مبتنی بر فناوری برای بازارهای آینده” هزینه می کند.مشوق های مالیاتی برای تحقیق و توسعه (R&D) هر سال 1 میلیارد پوند برای دولت هزینه دارد. تعاریف واضح از تحقیق و توسعه علمی  ، که طی 5 دهه در دفترچه راهنمای اختصاصی خود تدوین شده است ، امکان اندازه گیری و ارزیابی آن را فراهم آورده است .

ما درک مشابهی از نوآوری در هنرها نداریم.

 ما تعریف دقیقی از تحقیق و توسعه در هنر نداریم و همچنین برایمان روشن نیست که چرا از نظر اجتماعی این موضوع مطلوب است. ما نمی دانیم چطور سازمانهای هنری در نوآوری سرمایه گذاری می کنند و آیا روش هایی برای برآورد بازده سرمایه گذاری خود داریم. ما فاقد ابزاری برای شناسایی شکست های بازار هستیم ، بنابراین اقداماتی برای رسیدگی به آنها در جایی که وجود داشته است ، تدوین نکرده ایم.

نقطه شروع کار در این زمینه تاسیس صندوق دیجیتال تحقیق و توسعه برای هنر و فرهنگ بود ، یک همکاری سه جانبه پیش رو بین نستا ، شورای هنر انگلیس و شورای تحقیقات هنر و علوم انسانی (AHRC) ، که هم اکنون در انگلستان به صورت آزمایشی انجام می شود.

ایده اصلی این صندوق اتصال سه بخش – سازمان های هنری و فرهنگی ، شرکت های فناوری و محققان دانشگاهی است – به گونه ای که سایر هنرها و سازمان های فرهنگی که در صندوق شرکت نمی کنند نیز می توانند از آن یاد بگیرند.

از سازمانهای هنری و فرهنگی دعوت شده است تا برای آزمایش گزاره ها در مورد چگونگی استفاده از فناوریهای جدید در گسترش ، تعمیق و متنوع سازی دسترسی مخاطبان و کشف مدلهای جدید تجاری ، به این صندوق مراجعه کنند. نتایج آزمایشات از طریق طرح تحقیق دقیقی صورت گرفته و سپس به طور کامل منتشر می شود. تا به امروز به دنبال تأمین بودجه پروژه ها در زمینه های زیر بوده است : رسانه های اجتماعی و محتوای تولید شده توسط کاربر توزیع؛ سیستم موبایل و بازی ها ؛ داده ها و ذخیره سازی ؛ آموزش و یادگیری و منابع.

یک گروه هنری معاصر ، New Art Exchange در ناتینگهام ، با شرکت فناوری مستقر در لندن Artfinder و محققان در دانشگاه شهر بیرمنگام همکاری می کند. هدف آنها ایجاد پورتال دیجیتالی است که به گالری و هنرمندان امکان بارگذاری ، فروش و تبادل آثار هنری خود و همچنین مخاطبان را می دهد که روی برنامه های هنری رأی دهند و به طور واقعی چیزهایی را تغییر دهند.

در یک پروژه دیگر ، سه مؤسسه فرهنگی کوچکتر – گالری سایت شفیلد ، فانوس دریایی در برایتون و جزیره اسپایک در بریستول – تیم هایی از طراحان و توسعه دهندگان دیجیتالی را در تیم های اجرایی خود جای می دهند تا ببینند چگونه این تفکر سازمانی تغییر ایجاد می کند و ایده های دیجیتال خلاقانه تری را توسعه می دهد. این کار توسط محققان دانشکده بازرگانی وارویک با استفاده از فناوری های مردم نگاری برای به دست آوردن آنچه آموخته شده است استفاده می شود.

ارکستر سمفونیک لندن نیز یک مرکز بازاریابی و فروش بلیط را ایجاد و آزمایش می کند که به دانشجویان امکان می دهد بلیط های کنسرت ها را با تخفیف از طریق برنامه های تلفن همراه خریداری کنند. برنامه ها از داده ها برای نشان دادن موقعیت رویدادهای اطراف استفاده می کنند و به دانش آموزان اجازه می دهند تا نظرات خود را از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. محققان دانشگاه Salford برای ارزیابی موفقیت پروژه از روش های تجزیه و تحلیل ، نظرسنجی و گروه متمرکز استفاده می کنند.

مرکز هنری Battersea با تهیه کننده نرم افزار Videojuicer و دانشگاهیان در انستیتوی اینترنت آکسفورد در دانشگاه آکسفورد به منظور تهیه یک نسخه دیجیتالی از برنامه تحسین شده Scratch خود ، همکاری کرده است ، که به هنرمندان اجازه می دهد تا ایده های خود را به اشتراک بگذارند و همانطور که در حال گفتگو خلاقانه با مردم هستند. توسعه پروژه های هنری آنهاصورت گیرد.

موزه جنگ امپریال در پروژه تفسیر اجتماعی و تبادل فرهنگی خود با دانشگاه کالج لندن ، سلفورد ، ناتینگهام و اکسستر و MTM لندن در حال ایجاد یک سیستم جدید برای تفسیر ، بحث و گفتگو ، جمع آوری و به اشتراک گذاری تجربیات فرهنگی با و بین آن هاست. بازدید کنندگان موزه این پروژه در حال توسعه و آزمایش برنامه های جدید در گالری ، و یا بصورت آنلاین و تلفن همراه است که مجموعه های موزه را از طریق رسانه های اجتماعی و تعامل دیجیتال تقویت کرده و گسترش می دهد.

مثالهای بیشتری از انواع پروژه ها وجود دارند.

شایان ذکر است که این صندوق قصد ارتقاء نو بودن در شکل هنری را به عنوان یک هدف ندارد. در عوض ، شکافی را که در تأمین منابع مالی برای هنرها و سازمانهای فرهنگی که می خواهند با مدل های جدید کسب و کار خود را آزمایش کنند ، پر می کند. رویکرد متمایز این صندوق این است که از طریق طراحی دقیق تحقیق ، پروژه ها می توانند دانش و بینش زیادی ایجاد کنند که می تواند برخی از تنگناها را به سمت نوآوری در حوزه هنری و فرهنگی وسیع تر ایجاد کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *